simira Skrevet 10. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 10. Juni 2014 Fikk tilbud om å sjekke priser på fly til… Australia, for å hente en valp der - etter dette stuntet Men prisen ble skyhøy pga posisjoneringsflightene (Europa-Australia // Nord-Amerika-Europa) + alle hotellovernattingene som hadde vært behov for + strenge karantineregler siden flyturen måtte gå via USA - så det gav ingen mening å sende noen fra Europa for å hente den. Ville blitt en hel round-the-world trip, på kort tid og for mye penger. Hadde de vunnet i lotto så kanskje det hadde gått an Lani ville det jo faktisk vært lik pris å reise selv å hente kontra å sende med shipping selskap. eneste var at man sparte seg moms fordi man var borte så lenge jeg var bare orket ikke tanken på så mange timer tur retur Hva er det som utgjør forskjellen, siden det lønner seg for en, og ikke en annen? Annen del av AU? Og hvorfor via USA, kjenner ingen andre hunder som har vært det fra down under? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 10. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 10. Juni 2014 Hva er det som utgjør forskjellen, siden det lønner seg for en, og ikke en annen? Annen del av AU? Og hvorfor via USA, kjenner ingen andre hunder som har vært det fra down under? Jeg ville da flydd Oslo -> Singapore -> Sydney. Også samme vei tilbake. Flybiletter for 1 person tur retur var ikke så halvgærnt kontra frakt for 1 hund med fraktfirma. det ville lønt seg om jeg hadde vært frisk og ville sett sydney et par dager osv (jeg hadde jo tross alt overnatting og alt). Hvorfor i huleste man skal via usa det aner jeg ikke, det virket tungvindt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 10. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 10. Juni 2014 Hva er det som utgjør forskjellen, siden det lønner seg for en, og ikke en annen? Annen del av AU? Og hvorfor via USA, kjenner ingen andre hunder som har vært det fra down under? Jeg ville da flydd Oslo -> Singapore -> Sydney. Også samme vei tilbake. Flybiletter for 1 person tur retur var ikke så halvgærnt kontra frakt for 1 hund med fraktfirma. det ville lønt seg om jeg hadde vært frisk og ville sett sydney et par dager osv (jeg hadde jo tross alt overnatting og alt). Hvorfor i huleste man skal via usa det aner jeg ikke, det virket tungvindt Greia er at hundevalpen skulle transporteres Australia-Canada Ergo er min posisjonering Europa-Australia og Canada-Europa kun for å dekke en transportetappe som gå på andre siden av jorden. That's the thing. Og med en sånn reise ville billetten enklest være en star alliance round-the-world billett, siden det ikke blir noe tur-retur-reise men veldig mange "legs". Prisen på en *A-RTW-billett i economy er 36,000kroner (da har man ca 10-15 flyturer man kan sette opp, med x antall dagers stopover), og da har vi ikke tatt med ekstra for hunden og hotell…. Så det blir dyrt gett Da er det billigere å hente den selv, rett fra Canada For ikke å snakke om hvor mange feriedager man måtte tatt ut for en rimelig stressende reise…. Minst 1 uke, om ikke 1,5… Og da blir det nesten bare reising og lite sightseeing. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benedicte Skrevet 10. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 10. Juni 2014 Haha, er det Cash-eier som har sendt deg avgårde? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 10. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 10. Juni 2014 Haha, er det Cash-eier som har sendt deg avgårde? Vet faktisk ikke hvem det var, de bare formidlet Noe dachsgreier, tror jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts