Gå til innhold
Hundesonen.no

Er hunden din sløv?


Djervekvinnen

Recommended Posts

Når ingen er 1 eller 2 etasje ligger hun og tygger på en tøyleke eller slapper av i kurven. Eller sitter i trappen og ser opp. Dersom det er folk i 1 og 2 etasje sover hun aldri! Da dilter hun rundt og hver gang vi ser på henne begynner hun å småhoppe og spinne rundt og legge seg ned på gulvet i en merkelig stilling for å bli klødd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebbe er en sløving når vi er inne, gjør ikke særlig stort vesen ut av seg ;)

Lara er det noe helt annet med, hun er helt propell! men hun er jo bare 13 uker da,så annet er vel ikke å vente.... ;)

Ute derimot er de helt turbo begge to :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig opp og ned. Hun roer seg ikke hvis jeg er nede sammen med henne, da tar det en stund før hun legger seg rolig og skjønner at det ikke er noe action, hehe.. Men ellers leker hun bare med tingene sine (eller ting hun TAR).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på. Når vi spiser middag tusler hun inn på kjøkkenet for å se om det står noe mer middag på kjøkkenbenken. Om hun er sliten, ligger hun selvsagt og sover. Ellers så tusler hun rolig rundt oss, eller ligger ganske lett og slapper av, eller så er hun hos oss med eller uten leke og maser om at det skal skje noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig opp og ned. Hun roer seg ikke hvis jeg er nede sammen med henne' date=' da tar det en stund før hun legger seg rolig og skjønner at det ikke er noe action, hehe.. Men ellers leker hun bare med tingene sine (eller ting hun TAR).[/quote']

Ja, Vesla er omtrent sånn.

Hun sløver vel mest på formiddagen (og lader opp til ettermiddagen :roll: ) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ganske rolig. kommer an på dagsformen, med engang jeg har kommet hjem fra skolen så er han i hundre. SKAL bli kost med, kommer å gnur seg i fanget oppi sofaen. å ligger der å blir klødd på magen. mens etter en stund kan han finne på å late seg i sofaen eller på gulvet når det blir for varmt.Men det varierer veeldig fra dag til dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEra er en sløving inne. Hun er litt rastløs når vi har stått opp og til vi har gått ut, og så er ho rolig til det nærmer seg andre tur. Ellers er hun ganske så rolig. Ligger mye eller går å tusler. Ikveld har hun vært veeeldig plagsom, men det er fordi jeg fremdelses er syk og ikke kan gå tur med ho,(men såpass frisk til at hun mener at jeg burde gå ut :roll: ) men både jeg og Hera må bare klare oss, så får jeg håpe jeg blir bedre imorgen slik at Hera kan få løpt ut energi og jeg få fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pito tusler rundt og ser litt ut av vinduet,leker med katten,tigger litt hvis vi lager mat osv. Men hun er generelt en utrolig behagelig hund å ha innendørs. Hun legger seg når det ikke skjer noe spesielt og sløver store deler av tiden inne. (ute er en annen sak :) )

klokken 22.00 er det leggetid for henne uansett. da går hun å legger seg for natta :wink: Hun er et sikkelig A menneske 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tygger på noe eller ligger å slapper av..

Samme her... Men det er mer action når hun kommer opp i 2. etasje og kaster seg over bamsekurven :roll:

Men ellers ligger hun enten og slapper av eller føler etter oss rundt...

Men dere som har to hunder eller flere, ligger de ved siden av hverandre og slapper av eller på helt forskjellige steder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...