Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor skal vi reise?


Tonje
 Share

Recommended Posts

Jeg og samboern skal dra på vår første sydenferie sammen til høsten (september mest sannsynlig), men vi aner ikke hvor vi vil reise.

Vi har sett på nettsidene til ving, apollo og star tour og det er jo et hav av hoteller og steder som ser flotte og innbydende ut, og jeg som sliter veldig med beslutningsvegring blir snart tullerusk :P

Vi har ganske enkle ønsker så det burde ikke være så vanskelig, men jeg trenger allikevel tips.

-Det må være fine sandstrender der, jeg er skikkelig sugen på sol, parasolldrinker og late stranddager med ei god bok.

-Samtidig kjeder jeg meg fort, så det må være gode muligheter for forskjellige utflukter og shopping.

-Hotellet må ligge i gåavstand til både strand og sentrum.

-Vi ønsker ikke å bo midt oppi ei partygryte full av drita ungdommer :P

Så, hvor vanskelig kan det være? Tips og erfaringer mottas med stor takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krav til mat (frokost, all inclusive etc) eller hvor fancy hotellet må være?

Hvordan takler du innpåslitne selgere? (les: Er Egypt, Tyrkia o.l. aktuelt?)

Hva slags shopping? Mange sydenturiststeder har jo et shoppingområde/lokalt sentrum der man kan kjøpe suvernirer og fake stuff. Eller vil du ha "ordentlig" bysentrum?

Budjett er jo vesentlig. Dubai skal være dritfint og flott, men koster litt... Thailand er billig å være i men flybilletten koster jo glatt 10k per pers. Skal selv til Hellas i juni, og det og Tyrkia er vel noe av det billigere man får.

Vi reiste til Sharm med Ving i 2009, og bodde på et veldig bra hotell der, like ved sentrum, men langt nok unna til at vi unngikk partystøy. Hotellet lå rett på stranden, og hadde et ok basseng.

Er generelt sett fornøyd med Ving og fått god service og liker infoopplegget deres osv. Vært i Bulgaria, Egypt og Thailand med dem (Thailand kjørte vi dog mest eget opplegg). Har reist med Apollo et par ganger og det var ikke dårlig, men mindre bra enn Ving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krav til mat (frokost, all inclusive etc) eller hvor fancy hotellet må være?

Hvordan takler du innpåslitne selgere? (les: Er Egypt, Tyrkia o.l. aktuelt?)

Hva slags shopping? Mange sydenturiststeder har jo et shoppingområde/lokalt sentrum der man kan kjøpe suvernirer og fake stuff. Eller vil du ha "ordentlig" bysentrum?

Budjett er jo vesentlig. Dubai skal være dritfint og flott, men koster litt... Thailand er billig å være i men flybilletten koster jo glatt 10k per pers. Skal selv til Hellas i juni, og det og Tyrkia er vel noe av det billigere man får.

Vi reiste til Sharm med Ving i 2009, og bodde på et veldig bra hotell der, like ved sentrum, men langt nok unna til at vi unngikk partystøy. Hotellet lå rett på stranden, og hadde et ok basseng.

Er generelt sett fornøyd med Ving og fått god service og liker infoopplegget deres osv. Vært i Bulgaria, Egypt og Thailand med dem (Thailand kjørte vi dog mest eget opplegg). Har reist med Apollo et par ganger og det var ikke dårlig, men mindre bra enn Ving.

All inclusive trenger vi ikke, vi vil utforske forskjellige spisesteder og den lokale matkulturen. Hotellet trenger ikke være kjempefancy, men det må se ok ut og være rent. Vil helst slippe unna billighotellene med tanke på partyglade ungdommer.

Egypt og Tyrika ønsker vi ikke å reise til. I Thailand har jeg vært og elsket det, men når vi bare skal være borte ei uke blir det litt langt. Vi har kikket mest på Mallorca, Hellas og Italia.

Jeg ønsker meg muligheter for å kunne shoppe litt klær hvertfall. Suvernirbutikker finner man jo stort sett overalt.

Vi ser vel for oss å kunne betale maks 6000,- pr person, så noen luksusferie blir det jo ikke. Rett og slett en standard sydenferie med mange muligheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du vente til jeg kommer tilbake fra Hellas i juni. ;) Hotellet jeg skal bo på har bare gode referanser på tripadvisor og ligger i et rolig område, rett ved stranden.

Men tror det er mange her som kan anbefale Hellas altså (søk litt, det er noen tråder men tror ikke så mange nevner spesifikke hoteller).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...