Gå til innhold
Hundesonen.no

Trondheim - "Nikita revet til døde av større hund"


Aslan
 Share

Recommended Posts

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vel vel, nå var det ikke båndtvang når hunden revet opp 10 cm av flanken sin som var fradømt retten til å ha hund ... Ærlig talt! Jeg har hatt fire hannhunder, samtlige er ikke noe triveli

Min erfaring er at normale hunder har utmerket god kontroll på kjeften og tennene sine - hunder som ikke har slik kontroll, og greier å skade en hund slik at den dør, er det vi liker å kalle reale dri

En bullterrier kan veie opp mot 35 - 40 kg. En stor kraftig hannhund kan nok villede en redd liten-hund-eier til å legge på noen kg Jeg skjønner ikke helt hva som diskuteres her jeg. Skyld? Den en

Det står at hunden ble tatt med hjem etter operasjonen ikke at den døde hjemme, den døde kanskje hos dyrlegen? Og jeg har tatt med hunder hjem mange ganger som har vært i narkose og ikke er våken enda :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er hvorvidt hunden ble sendt hjem i narkose eller ei relevant her? Det har jo ikke noe med saken og gjøre, sånn egentlig.

Håper de får fatt på pelsen og eieren og sørger for at den blir tatt hånd om. Dette er en hund jeg ikke har lyst til å møte på tur med mine.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så trist!

Det eieren av hunden som angrep sa var litt merkelig: "Å, var det såpass, ja." Nå kan det jo være at eieren av hunden som ble angrepet hørte feil, men ellers tyder det på at eieren av hunden som angrep er vandt med at hunden hans "bøller" litt og tar det som ingenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er hvorvidt hunden ble sendt hjem i narkose eller ei relevant her? Det har jo ikke noe med saken og gjøre, sånn egentlig.

Håper de får fatt på pelsen og eieren og sørger for at den blir tatt hånd om. Dette er en hund jeg ikke har lyst til å møte på tur med mine.

Det må da være lov til å spørre om ting som er skrevet i saken uten å få kritikk fordi det ikke har noe med saken å gjøre? Jeg spurte fordi jeg lurte på om dette var vanlig måte å gjøre det på og tenkte at ved større operasjoner er det jo større fare for komplikasjoner osv. Men jeg ser jo at jeg uansett leste feil og at hunden sannsynligvis var død før den kom hjem.

Jeg lurer jo også på hvordan hunden som det virker som var i bånd kunne få tak i den lille som var løs i hagen, men det er jo sånt som vi bare kan sitte og spekulere i her på sonen, det kommer vi ingen vei med.

En vanvittig trist sak for alle parter..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hundeeieren av den større hunden mener episoden på Valentinlyst var et hendelig uhell.
http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article9462311.ece

Han har opplevd å få tidligere hunder avlivet på grunn av det han mener har vært misforståelser, og han mistet også retten til å eie hund. Han er ikke offisielt eier av hunden som er involvert i episoden på Valentinlyst.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeeieren av den større hunden mener episoden på Valentinlyst var et hendelig uhell.

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article9462311.ece

Leste det der, og det virket mildt sagt merkelig, og ikke i favør av han som eier den store hunden... Men nå er det jo vanskelig og si om det er han eller journalist som formulerer seg klønete..

Edit: Det sagt så er det mye som virker merkelig i de artiklene jeg har lest fra den saken.. Trist sak uansett selvfølgelig, men litt vanskelig og forholde seg til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påstand mot påstand, Men om det er som hundeeieren av den større hunden sier, Så er jo ikke han skyldig i at folk har hundene sine løse uten å ha kontroll på dem, Selv om det er i egen hage så skal man fortsatt ha kontroll. Jeg har mine hunder løse i hagen, Men nå har jeg 1.80-2m høye gjerder rundt hele hagen, inkldert port. Ikke bare for hensyn til mitt eget hundehold, Men for å passe de mot andre sitt fraværende hundehold.


Jeg mener også det er relativt om hunden ble tatt hjem i narkose, Det er ekstremt useriøst av veterinærer for komplikasjoner kan oppstå relatert til narkosen eller skaden når hunder våkner opp eller ikke våkner opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Det var som Goliat mot David. Nikita ble som en ulldott i kjeften på denne hunden, sier hundeeieren Bjørn Terje Johansen.

Det var fredag ettermiddag i 14-tida at 11 år gamle Nikita av rasen Alaskan Klee Kai ble angrepet av en større hund på plenen til hundeeier Johansen i Magnus Berføtts vei på Valentinlyst.

- Den større hunden fløy på den mindre hunden, og bet den istykker. Hundeeieren gjorde ingenting, og bare gikk fra stedet etter hvert, forteller, Bjørn Hilmar Johansen, nabo av hundeeier Johansen. Han ble vitne til angrepet fra vinduet sitt.

Også

Hørte hylet fra hunden

Vanligvis er Nikita i bånd, men da angrepet skjedde var hun tilfeldigvis løs i hagen. Bjørn Terje var ved garasjen, mens kona var inne i huset.

- Plutselig hørte jeg at Nikita hylte og da jeg kom til plenen kom hun hinkende på tre bein. Hun hadde en ti centimeter lang flenge i buken, og skade på bakbeinet. Det var et ekkelt syn, sier Johansen preget.

Ikke meningen og bagatellisere saken, for det er en drøy sak uansett, men jeg ser veldig lite klare påstander her. De påstår å ha sett det, men så har de ikke sett det.. Hunden er løs og uten oppsyn, hvordan vet man da at dette skjedde inne i hagen?

Edit: Han fikk øye på en mann og en hund som lignet på en slags bull terrier. Han ropte på mannen, som festet hunden fast i en stolpe, og begynte å gå tilbake. Men da måtte Johansen ta seg av Nikita.

- Jeg fikk med meg at mannen sa «åh, ble det såpass ja». Jeg sa til mannen at jeg måtte få Nikita til dyrlege, og at jeg ikke hadde tid til å prate med ham, forteller Johansen.

Om han så det hele så er rart at han "fikk øye på" en mann og en hund etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg kan se så benekter heller ikke han som gikk med hunden at dette skjedde på deres eiendom.

Hundeeieren forteller at Nikita reagerte på at det kom en hund i nærheten av hennes territorium,

Så vidt jeg kan se er han heller ikke blitt spurt om det, men han selv sier i nærheten av, noe jeg ikke forbinder med innsiden av hagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ett lite søk på streetview er det ikke gjerder, Garasjen er på andre siden av huset så hunden har vært helt uten oppsyn.

https://www.instantstreetview.com/2w8by3z3lvur2z4ddznoz2u

Bør man ikke uansett ha kontroll på hunden sin slik at den ikke svarer? Eller er du enig med de i kommentarfeltene som mener at den er helt skyldfri?

Ingen av oss her var tilstede, og jeg holder fast ved at jeg helst ikke vil at denne skal møte mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...