Gå til innhold
Hundesonen.no

Allergisprøyte mot hundeallergi


Gjest
 Share

Recommended Posts

..noen som har erfaring med dette? Skjønner jo at dette ikke er en mirakelkur, men mannen reagerer fortsatt på bikkja selv med allergipiller, lite kontakt og sånn så jeg er åpen for å prøve det meste :hmm: Har kjøpt Petal Cleanse, har ikke store troen - men uansett verdt å teste ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan få allergisprøyte om en ikke har ekstremt mange kryssallergier og ikke utsetter seg "mer enn nødvendig" for det en er allergisk for. Jeg fikk feks ikke begynne på vaksineprogrammet fordi jeg har hunder, og fordi jeg i tillegg har en ekstremt bredspektra allergi. Faren var dermed stor for at jeg ved å få tilført histaminer ville få en reaksjon på den som ville bli for ukontrollerbar da jeg lever med noen av dem jeg reagerer på.

Du skriver at DU er åpen for å prøve det meste. Hva med han? Vaksineprogrammet er ekstremt tidkrevende, så om han lever fint med allergiene sine utover kontakten med Ludvig, så skjønner jeg godt at han ikke gidder, altså.

Mopser har en ganske problematisk pels for en del allergikere, så jeg ville kjørt på med Petal Cleanse uansett. En del allergikere får også god effekt av kortisonsprøyter, og det er jo "uproblematisk" å teste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags allergitabletter får han?
Jeg og flere med meg har hatt stor forbedring med Aerius tablettene i kombinasjon med allergi nesespray. (Jeg bruker f.eks avemys, min søster bruker nasonex)

Petal cleanse hjelper en god del for min søster. Ble betydelig mindre reaksjon når hunden blir holdt ren, børstes ofte og bruk av Petal cleanse regelmessig. (minst 1 gang i uka) Og altid etter å ha blitt børstet!
Heldigvis kun i ferier vi har sammen jeg har trengt å holde dette regimet, da min allergi ikke er like ille som hennes. Her hjemme trenger jeg nesten ikke å bruke allergi remedier utenom når jeg støvsuger.

EDIT: Hold også f.eks soverom og sofa hundefri. (Om dere har stoffsofa that is, skinn er enklere å holde ren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også avamys (ikke hundeallergi), det er den beste allergisprayen jeg har hatt.

Pappa bruker den også, og har kunnet slutte med tabletter i pollensesongen fordi sprayen tar alt. :)

Han burde også bruke både tabletter dråper og spray, selv om han ikke føler han klør i nese og øyne. Det hjelper på helheten likevel.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært temmelig allergisk mot mine hunder. Det begynte å bli skikkelig slitsomtå være tett hele tiden og klø som besatt i øynene.

Jeg passer på å holde huset strøkent til enhver tid, fjerne alt av støvsamlere som tepper, gardiner osv... jeg passer også på å vaske hundene jevnlig. Vi har også en sånn stor luftfrisker som skal suge allergener ut av luften.

I tillegg tar jeg noe kosttilskudd (spirulina) som skal hjelpe mot allergi og jeg har tatt akkupunktur.

Jeg vet ikke hva som har gjort at min allergi er borte..men noe har funket ihvertfall... for allergien er mirakuløst forsvunnet de siste 3 mnd. Jeg er helt fri for allergi nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kortison sprøyter. Som ikke må forveksles med vaksineprogram ol.

Kortison sprøytene har reddet livet mitt. Jeg er hovedsakelig allergisk mot gress og pollen. Men pga det får sterk kryss allergi mot hundene sommerstid. Blant mye annet jeg krysser mot.

Ellers anbefaler Jrg også avamys nese spray. Holde hunden ute av seng, og evnt soverom osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer tar en allergisprøyte ca 4 ganger i året og den funker godt på han. Nå er det katt han er mest allergisk mot, og med sprøyten kan han oppholde seg litt hos mennesker som har innekatter, og hundeallergien merker han så og si ingenting til med sprøytene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er litt der at han vil prøve det meste for å få dette til å fungere :wub: Vi begynner med å bytte ut de allergipillene han har nå med Aerius tablettene, avemys nesespray og eventuelt kortisonsprøyte i verste røytetid (om jeg har skjønt rett?) :ahappy: Jeg er veldig klar på at han bestemmer helt selv, men vet at allergisprøyte er noe han ville ha vurdert om det var svært virkningsfullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kortisonsprøyte her, helt fantastisk! Men nå har jeg bare sesongallergi. 2 sprøyter i året bare, så veldig greit. Siden samboeren er sykepleier og jeg har tatt de i noen år uten komplikasjoner får jeg resept og ordner alt hjemme, ellers må man jo gjerne en tur innom legekontoret :)

Vaksineprogram har jeg ikke forsøkt da, men er jo endel mer komplisert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er litt der at han vil prøve det meste for å få dette til å fungere :wub: Vi begynner med å bytte ut de allergipillene han har nå med Aerius tablettene, avemys nesespray og eventuelt kortisonsprøyte i verste røytetid (om jeg har skjønt rett?) :ahappy: Jeg er veldig klar på at han bestemmer helt selv, men vet at allergisprøyte er noe han ville ha vurdert om det var svært virkningsfullt.

kortison sprøytene holder ofte lenge. jeg klarer meg nå på 2 i året :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er store individuelle forskjeller på hvordan man responderer på allergipiller. Hører "alle" skryter av aerius, den hadde minimal effekt på meg. Kestine fungerte bra,men jeg var så trøtt på dem at det fungerte dårlig av den grunn. For meg er reddningen loratadin,de tar mesteparten av plagene og jeg er bare trøtt de første 14dagene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen! Har videreformidlet svarene og tipsene til mannen, så ser vi hva som skjer :) Vi bor jo ikke sammen, så kontakten med Ludvig er sporadisk, men det er jo så klart ønskelig å kunne bo sammen på et senere tidspunkt og at begge kan være hos han uten at han har de store plagene. Min mor og hennes hund er veldig glad i Ludvig, men det er mitt ansvar og jeg ønsker ikke å etterlate han der (skal bo der til jeg finner noe eget på østlandet) hver gang jeg skal sove hos kjæresten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer var ekstremt allergisk, men han har nesten blitt symptomfri etter han begynte å gå til mirakel-akupunktøren min. Helt utrolig!

Tar gjerne imot mer informasjon om denne akupunkturen :D Vet du hvilke steder nålen settes? Hva slags opplegg han følger?

Er på mobilen, så ser ikke hvor du bor, men er det i nærheten av Oslo tar eg gjerne imot ett navn eller klinikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i Bergen :) Kan sende deg infoen hennes på PM. Hun stikker nåler og kopper på mage og rygg for det meste, i tillegg til... Tja, armer og bein og sånt. Hun er superflink på ordentlig!

Han går alt fra annenhver uke til annenhver måned, alt etter hva han trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...