Gå til innhold
Hundesonen.no

Å bo på Grønland?


Lunatic
 Share

Recommended Posts

Det er da framtredende gjennom hele tråden synes jeg. :)

Hehe, der ser man hvor forskjellig man kan lese en tråd! :D

For meg er ikke hvor trygg en person føler seg et mål på hvor trygt et sted er. For meg taler kriminaliteten i området for seg selv, og derfor er det greit å være klar over hvordan situasjonen er på stedet man flytter til. Ikke for å være redd, men for at man skal kunne ta nødvendige forhåndsregler. Selvsagt - trivsel er viktig, noen mennesker vil føle seg utrygg bare de er vitne til kriminalitet og narkotika, mens andre ikke lar seg anfekte særlig av sånt. Her gjelder det å kjenne seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg klikket meg inn for jeg trodde tråden handlet om Grønland, altså øya

Når jeg er i utlandet, dekker jeg skuldrene før jeg går inn i en kirke, jeg spør hvordan jeg skal kle meg og te meg i nye og uvante situasjoner. Skulle jeg bosatt meg i et annet land, ville jeg blitt

Jeg tenkte "så spennende, tenk å bo på Grønland! Grønlandshunder, inuitter, arktisk dyreliv, etc." Så innså jeg at det var snakk om Oslo. For en nedtur. Nå skjønner jeg hvordan andre folk har

For meg er ikke hvor trygg en person føler seg et mål på hvor trygt et sted er. For meg taler kriminaliteten i området for seg selv, og derfor er det greit å være klar over hvordan situasjonen er på stedet man flytter til. Ikke for å være redd, men for at man skal kunne ta nødvendige forhåndsregler. Selvsagt - trivsel er viktig, noen mennesker vil føle seg utrygg bare de er vitne til kriminalitet og narkotika, mens andre ikke lar seg anfekte særlig av sånt. Her gjelder det å kjenne seg selv.

Jeg har bodd både på Majorstua og i Schweigaardsgate. Mine forhåndsregler har vært akkurat de samme. Sunn fornuft. ;)

De siste to setningene dine er jeg helt enig i.

Ja, det er kanskje veldig forskjellig hvordan man leser tråden. :) Jeg synes flere maler Grønland som en farlig og utrygg plass å oppholde seg på, det er jeg personlig veldig uenig. Men det spørs jo hva man sammenligner med som det har blitt påpekt så mange ganger. For meg er det generelt litt rart å i det hele tatt bruke ord som farlig og utrygg om plasser i Norge, men det er jo basert på min egen personlige erfaring. Dermed er det ikke feil av den grunn.

Jeg forsøker å ikke la meg diktere så mye av frykt. Det stjeler så mange erfaringer som jeg ikke ønsker gå glipp av, og ikke pokker om jeg skal la noen wannabe småtasser som egentlig ikke har så mye styrke bak de brusete fjærene sine få bestemme hvilke valg jeg tar i livet mitt. For andre vil en slik tankegang være naiv, tåpelig og kunne føre meg inn i farlige situasjoner.

De kan ha rett, jeg kan ta feil. Jeg vil heller ta feil og leve med den lille risikoen enn å være redd.

Det sammen med at jeg ser så mange positive aspekter ved Grønland. Mangfoldet og autentisiteten, bare hele følelsen. Det er så mange ting jeg fikk der som jeg ikke fikk på Majorstua. Jeg var så mye mer hjemme. Jeg ønsker ikke koke Grønland ned til økt kriminalitet og rus, for det er en så liten del av bydelen for meg. Jeg savner dritten ut av plassen jeg. :)

(Merk, jeg sier ikke at folk som ikke trives på Grønland går rundt og er redde, jeg snakker om meg, mitt og mine valg :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde folk mye negativt å si om Holmlia Også. Men hittil ikke opplevd så mye kriminalitet. Vil si at mye er nok også fordi politiet er såpass synlig der som det er.

Men er enig i Jeanette sin uttalelse. Men sånn føler jeg det på Røa og Holmlia Også. Er jo Oslo det også :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skumleste på Grønland er trafikken :P Blinklys er ekstrautstyr, rødt betyr grønt og enveiskjøring gjelder bare for utvalgte.

Bodd på Tøyen og Grønland i mange år, og er ikke redd når jeg tasser rundt alene nattestid (tiltross for voldtektsforsøk. Stalltips: Unngå dorullnisseverksted med for mye rom og cola under voldtektsbølger.).

Det som irriterer meg mest på Grønland, er at det er møkkete og at folk går så forbanna treigt på fortauet. Og måkene, da. Måkene ved Vaterlandsbrua er onde.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke bodd på Grønland. Har vært der en del da min ekskjæreste bodde der, og som lav jente med ikke nevneverdig store muskler virker ikke miljøet på Grønland som noe for meg. Grønland har noen fine områder (på dagtid), men jeg hadde ikke følt meg trygg der alene uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...