Gå til innhold
Hundesonen.no

mat spørsmål


CharlotteP
 Share

Recommended Posts

Har du noe du lurer på? Spør her, så er det nok noen som kan hjelpe :P

JEG lurer på noe angående Jordbær dyppet i sjokolade. Jeg tenker og smelte vanlig freia melkesjokolade og ta på (eller har du en annen sjokolade du anbefaler?).

Kan jeg sette dem i kjøleskapet når sjokoladen skal stivne? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe du lurer på? Spør her, så er det nok noen som kan hjelpe :P

JEG lurer på noe angående Jordbær dyppet i sjokolade. Jeg tenker og smelte vanlig freia melkesjokolade og ta på (eller har du en annen sjokolade du anbefaler?).

Kan jeg sette dem i kjøleskapet når sjokoladen skal stivne? :P

Vanlig freia melkesjokolade, kokesjokolade. Bruk det du har lyst til ;) Ja kan stå i kjøleskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke sette sjokoladen i kjøleskapet for at den skal stivne så sant du smelter den på riktig temperatur. Sjokoladen blir bedre om den ikke får for høy temperatur. :)

Den letteste måten å gjøre det på er følgende:

Smelt to tredjedeler av sjokoladen du har tenkt å bruke i vannbad som vanlig. Når det er smeltet så tilsetter du den siste tredjedelen. Den vil smelte i den varme sjokoladen, samtidig som den vil avkjøle den allerede smeltede sjokoladen til perfekt temperatur.

Fikk dette tipset av en sveitser som driver et sjokoladeverksted her i byn. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke sette sjokoladen i kjøleskapet for at den skal stivne så sant du smelter den på riktig temperatur. Sjokoladen blir bedre om den ikke får for høy temperatur. :)

Den letteste måten å gjøre det på er følgende:

Smelt to tredjedeler av sjokoladen du har tenkt å bruke i vannbad som vanlig. Når det er smeltet så tilsetter du den siste tredjedelen. Den vil smelte i den varme sjokoladen, samtidig som den vil avkjøle den allerede smeltede sjokoladen til perfekt temperatur.

Fikk dette tipset av en sveitser som driver et sjokoladeverksted her i byn. :)

DET skal jeg prøve :D Tusen takk! Føler det er "trygt" å lage, men fortsatt redd for og klare og ødelegge det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...