Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Har du noe du lurer på? Spør her, så er det nok noen som kan hjelpe :P

JEG lurer på noe angående Jordbær dyppet i sjokolade. Jeg tenker og smelte vanlig freia melkesjokolade og ta på (eller har du en annen sjokolade du anbefaler?).

Kan jeg sette dem i kjøleskapet når sjokoladen skal stivne? :P

Skrevet

Har du noe du lurer på? Spør her, så er det nok noen som kan hjelpe :P

JEG lurer på noe angående Jordbær dyppet i sjokolade. Jeg tenker og smelte vanlig freia melkesjokolade og ta på (eller har du en annen sjokolade du anbefaler?).

Kan jeg sette dem i kjøleskapet når sjokoladen skal stivne? :P

Vanlig freia melkesjokolade, kokesjokolade. Bruk det du har lyst til ;) Ja kan stå i kjøleskap

Skrevet

Du trenger ikke sette sjokoladen i kjøleskapet for at den skal stivne så sant du smelter den på riktig temperatur. Sjokoladen blir bedre om den ikke får for høy temperatur. :)

Den letteste måten å gjøre det på er følgende:

Smelt to tredjedeler av sjokoladen du har tenkt å bruke i vannbad som vanlig. Når det er smeltet så tilsetter du den siste tredjedelen. Den vil smelte i den varme sjokoladen, samtidig som den vil avkjøle den allerede smeltede sjokoladen til perfekt temperatur.

Fikk dette tipset av en sveitser som driver et sjokoladeverksted her i byn. :)

• Like 2
Skrevet

Du trenger ikke sette sjokoladen i kjøleskapet for at den skal stivne så sant du smelter den på riktig temperatur. Sjokoladen blir bedre om den ikke får for høy temperatur. :)

Den letteste måten å gjøre det på er følgende:

Smelt to tredjedeler av sjokoladen du har tenkt å bruke i vannbad som vanlig. Når det er smeltet så tilsetter du den siste tredjedelen. Den vil smelte i den varme sjokoladen, samtidig som den vil avkjøle den allerede smeltede sjokoladen til perfekt temperatur.

Fikk dette tipset av en sveitser som driver et sjokoladeverksted her i byn. :)

DET skal jeg prøve :D Tusen takk! Føler det er "trygt" å lage, men fortsatt redd for og klare og ødelegge det :P

Skrevet

DET skal jeg prøve :D Tusen takk! Føler det er "trygt" å lage, men fortsatt redd for og klare og ødelegge det :P

Viktige her, i følge sveitseren, er da at du IKKE setter sjokoladen i kjøleskapet etterpå. :)

Skrevet

Dersom du ønsker at sjokoladen skal bli litt smidigere, så kan du tilsette pittelitt delfia-fett når du smelter sjokoladen :) Da vil det bli lettere å dyppe jordbærene neddi :)