Gå til innhold
Hundesonen.no

Sud-domene hva er det?


Renate A

Recommended Posts

Skrevet

På mitt web-hotel kan jeg har 3 sub domener står det, hva menes med det?

Er det sånn at jeg kan ha 2 domene/hjemmesider til på mitt webhotel itillegg til den jeg har nå? :?

Skrevet
På mitt web-hotel kan jeg har 3 sub domener står det, hva menes med det?

Er det sånn at jeg kan ha 2 domene/hjemmesider til på mitt webhotel itillegg til den jeg har nå? :?

Nei, det er ikke det det betyr, men du kan foreksempel lage et "underområde" til siden din hvis du vil ha noe adskilt fra de andre.

eks: www.renate.trulte.com - min venninnes side ligger på et subdomene; hennes side er www.ida.kleive.com , hoveddomene er da altså www.kleive.com..

Skjønte du?

Skrevet

Nei, det er ikke det det betyr, men du kan foreksempel lage et "underområde" til siden din hvis du vil ha noe adskilt fra de andre.

eks: www.renate.trulte.com - min venninnes side ligger på et subdomene; hennes side er www.ida.kleive.com , hoveddomene er da altså www.kleive.com..

Skjønte du?

Må jeg betale for et domene til da eller??

Skrevet

Nei, de hører til under domenet ditt, står det at du har 3 subdomener, så kan du ha tre undersider, eks.

agility.trulte.com

hunden.trulte.com

eksempel.trulte.com

Skrevet

Ah så genialt!! =D>

Også anng den cybertools greia, så kan du få den, men jeg må bare få det bort fra siden min først og jeg har problemer med webhotellet mitt om dagen, så du kan få det så fort jeg får opp siden min igjen...må jo ha ny teller der, men får ikke oppdatert nå... :wink:

Skrevet
Ah så genialt!! =D>

Også anng den cybertools greia, så kan du få den, men jeg må bare få det bort fra siden min først og jeg har problemer med webhotellet mitt om dagen, så du kan få det så fort jeg får opp siden min igjen...må jo ha ny teller der, men får ikke oppdatert nå... :wink:

Juhuuuuu!!!!

Happy nå, ass :)

Skrevet

Ordet SUB som IT-uttrykk brukes gjentagende hvor noe skal beskrives som "underliggende av noe". F.eks en sub-mappe er en mappe som er ligger i en annen mappe.

Ordet benyttes også ekstemt mye i programmering hvor vi lager funksjoner som skal utføre ulike ting i et program eller nettside. I disse funksjonene kan man finne sub-funksjoner som utfører en funksjon i den opprinnlige funksjonen. Ble det vanskelig? hehe...

Ved snakk om sub-domener så er subdomene navnet på det som teknisk heter "A-name" av et domene. Et domene som f.eks domene.com kan ha uendelige subdomener som peker til ulike adresser, mapper eller tjenester.

De fleste av dere benytter WWW når dere skal skrive inn en nettadresse. WWW er faktisk subdomene av et domene. www.domene.com er da satt sammen av subdomenet www og domenet domene.com.

Subdomener kan være hva som helst og er ikke noe som trengs å registreres andre plasser enn i domeneserveren (som regel tjenesteleverandøren deres). I domeneserverern (her kalt DNS) legger man inn de ulike domenene og hvilke subdomener dette skal ha (A-name på fagspråket).

Da legger man ofte inn www som et subdomene som skal peke mot noen internettsider. ftp som et subdomene som skal peke mot en FTP server, og kanskje mail som et subdomene mot en mailserver osv.

En god og profesjonell tjenesteleverandør i dag burde levere ubegrensede og gratis subdomener til sine brukere, og med muligheter for brukeren til å sette opp dette selv.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...