Gå til innhold
Hundesonen.no

Sud-domene hva er det?

Renate A

Recommended Posts

Skrevet

På mitt web-hotel kan jeg har 3 sub domener står det, hva menes med det?

Er det sånn at jeg kan ha 2 domene/hjemmesider til på mitt webhotel itillegg til den jeg har nå? :?

Skrevet
På mitt web-hotel kan jeg har 3 sub domener står det, hva menes med det?

Er det sånn at jeg kan ha 2 domene/hjemmesider til på mitt webhotel itillegg til den jeg har nå? :?

Nei, det er ikke det det betyr, men du kan foreksempel lage et "underområde" til siden din hvis du vil ha noe adskilt fra de andre.

eks: www.renate.trulte.com - min venninnes side ligger på et subdomene; hennes side er www.ida.kleive.com , hoveddomene er da altså www.kleive.com..

Skjønte du?

Skrevet

Nei, det er ikke det det betyr, men du kan foreksempel lage et "underområde" til siden din hvis du vil ha noe adskilt fra de andre.

eks: www.renate.trulte.com - min venninnes side ligger på et subdomene; hennes side er www.ida.kleive.com , hoveddomene er da altså www.kleive.com..

Skjønte du?

Må jeg betale for et domene til da eller??

Skrevet

Nei, de hører til under domenet ditt, står det at du har 3 subdomener, så kan du ha tre undersider, eks.

agility.trulte.com

hunden.trulte.com

eksempel.trulte.com

Skrevet

Ah så genialt!! =D>

Også anng den cybertools greia, så kan du få den, men jeg må bare få det bort fra siden min først og jeg har problemer med webhotellet mitt om dagen, så du kan få det så fort jeg får opp siden min igjen...må jo ha ny teller der, men får ikke oppdatert nå... :wink:

Skrevet
Ah så genialt!! =D>

Også anng den cybertools greia, så kan du få den, men jeg må bare få det bort fra siden min først og jeg har problemer med webhotellet mitt om dagen, så du kan få det så fort jeg får opp siden min igjen...må jo ha ny teller der, men får ikke oppdatert nå... :wink:

Juhuuuuu!!!!

Happy nå, ass :)

Skrevet

Ordet SUB som IT-uttrykk brukes gjentagende hvor noe skal beskrives som "underliggende av noe". F.eks en sub-mappe er en mappe som er ligger i en annen mappe.

Ordet benyttes også ekstemt mye i programmering hvor vi lager funksjoner som skal utføre ulike ting i et program eller nettside. I disse funksjonene kan man finne sub-funksjoner som utfører en funksjon i den opprinnlige funksjonen. Ble det vanskelig? hehe...

Ved snakk om sub-domener så er subdomene navnet på det som teknisk heter "A-name" av et domene. Et domene som f.eks domene.com kan ha uendelige subdomener som peker til ulike adresser, mapper eller tjenester.

De fleste av dere benytter WWW når dere skal skrive inn en nettadresse. WWW er faktisk subdomene av et domene. www.domene.com er da satt sammen av subdomenet www og domenet domene.com.

Subdomener kan være hva som helst og er ikke noe som trengs å registreres andre plasser enn i domeneserveren (som regel tjenesteleverandøren deres). I domeneserverern (her kalt DNS) legger man inn de ulike domenene og hvilke subdomener dette skal ha (A-name på fagspråket).

Da legger man ofte inn www som et subdomene som skal peke mot noen internettsider. ftp som et subdomene som skal peke mot en FTP server, og kanskje mail som et subdomene mot en mailserver osv.

En god og profesjonell tjenesteleverandør i dag burde levere ubegrensede og gratis subdomener til sine brukere, og med muligheter for brukeren til å sette opp dette selv.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...