Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg visste ikke helt hva jeg skulle bruke som overskrift, men uansett:

Noen venner av oss fikk hund omtrent samtidig som jeg fikk Mocca og disse to valpene har vært ganske mye sammen siden de var små (det er ca 4 mnd forskjell på dem)

Det har alltid gått veldig fint og de har vært kjempegode venner hele tiden.

I går tok jeg med Mocca på besøk for en tur sammen med den andre hunden (det er forresten en Tollerhann) da fikk jeg ikke den reaksjonen fra Mocca som jeg hadde forventet.

Hun knurret fra langt nede i magen og flekket tenner og hadde vi sluppet dem sammen tror jeg ikke akkurat at Mocca hadde vært så veldig hyggelig.

Tollerhannen derimot var seg selv og kjempelykkelig for å se Mocca.

Vi gikk en tur med dem i bånd på hver sin side, noe som gikk helt fint, men da jeg i ett øyeblikk slapp opp litt i båndet løper Mocca bort til hannen, brøler til han og skal ri på han.

Resten av turen går fint når de går i bånd uten noen kontakt med hverandre.

Jeg har aldri sett den reaksjonen fra Mocca før og hun har gått bra sammen med alt av hunder vi har møtt tidligere. Er nok heller ikke noe med løpetid heller siden vi var sammen med en annen hann dagen før.

Jeg har tenkt mye på hva det kan være som har skjedd siden i går, og jeg vet det kan være vanskelig for dere å gi meg noe svar uten å ha sett situasjonen eller noen ting. Men er det noen som har noen tanker?

Er de for like i alder, eller er det bare at Mocca plutselig ikke tåler trynet på den andre hunden?

Eller noe helt annet? 

Skrevet

Har tolleren blitt kastrert siden sist dere så han?

Han har ikke blitt kastrert

Hvor gammel er Mocca? Hvor er hun i løpetidssyklusen sin?

Hun er 19 mnd. Har bare hatt en løpetid tidligere, men om hun følger seks måneders-løpetid skal hun ha ny om ca 2 mnd :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
    • Da ville jeg jo ha byttet madrass, men kanskje ventet til du har fått litt mer kontroll på problemet. Det er veldig mange ting som spiller inn her. Aktivitetsnivå og hverdagslydighet generelt, får hundene det de trenger av aktivisering og trening, har de grunnleggende hverdagslydighet inne, osv.  Når de har lært seg at det hjelper å begynne å bjeffe midt på natten er det nok en større jobb å snu det, men ikke umulig. En mulig måte å trene de til å sove et annet sted er å legge en madrass i nærheten der og sove i samme rommet, men adskilt med grinder. Det forutsetter først at de er trygge og slapper av i sengene sine i utgangspunktet. Dette krever masse trening av hundene både sammen og hver for seg. Det er vanskelig å gi veldig spesifikk hjelp uten å ha sett hundene. Det kan være du har nytte av å få hjelp av en hundetrener/adferdskonsulent for å legge en plan. Hvis du ikke vet om noen du kjenner og stoler på kan du lete her: https://atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund
    • Det er ikke kun dynene som lukter men også hele madrassen stinker.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...