Gå til innhold
Hundesonen.no

Norges største utstilling for Fuglehunder - 3 mai

Recommended Posts

Skrevet

Stiller seg noe vidstilt kanskje? Litt sånn støttehjulstilling hvor beina blir litt bredt satt?

Hun fristilles, men idag slet jeg med å få henne til å stille seg pent, så hun stod litt sånn utover fra kroppen med bakbena. Så kan stemme det. Men det som trakk ned til VG idag var fronten da :) Men vi tar det ikke så tungt, og dommeren var veldig trivelig hun :D

Fine Nora og fine braquen Hunter som ble BIS.

Oi, ble den BIS? Så gøy at en så sjelden rase ble det! :D Den tok championatet idag også den. Flott hund da!

• Like 1
Skrevet

Hun fristilles, men idag slet jeg med å få henne til å stille seg pent, så hun stod litt sånn utover fra kroppen med bakbena. Så kan stemme det. Men det som trakk ned til VG idag var fronten da :) Men vi tar det ikke så tungt, og dommeren var veldig trivelig hun  :D

Oi, ble den BIS? Så gøy at en så sjelden rase ble det! :D Den tok championatet idag også den. Flott hund da!

Det gjorde den, kjempegøy :)

Skrevet

Siden dette er en såpass liten utstilling så legger jeg også inn resultatene her.

Først stilte jeg en munsterlander for en mann som helst ville slippe, og det gikk utrolig bra! Exc. CK 1AK og 3BHK!

Deretter stilte jeg Chico i veteran og han fikk sin Excellent og ble dermed Beste Veteran.

Men toppen av kaka er jo rett og slett kullet hans!

Seks valper møtte opp til bedømning

Vincent ble 2BHK

Via Vita ble BIM

Alle valpene fikk excellent og tre stykker fikk CK.

Dette måtte vi jo ta med inn i avlsklasse, først med far og så med mor, begge fikk HP, og deretter konkurrerte de mot hverandre der Chico gikk seirende ut. Rett og slett kjempegøy!

Dommer var Leif-Ragnar Hjorth.

dsc_1886.jpg?w=1500

• Like 4
Skrevet

Braque Du Bourbonais:
braque-du-bourbonais.jpg
Vi hadde en fin dag på en vel gjennomført utstilling :D

Det var en helt fantastisk nydelig hund, jeg har lyst på en sånn :D

Skrevet

Ja, det kan tenkes. Jeg leste venstrestilt, men det ga ingen mening. Men jeg tror ikke hun stilte seg understilt egentlig. Heller utoverstilt - men det er kanskje ikke et ord :P

En hund kan stå med utvridde poter - det er jo da potene som er utovervridd, gjerne kombinert med trange haser - men de vrir ikke ut hele bakparten fra hoftekam og ned. Så da dikterer gjerne dommer at hunden står med utovervridde poter.

Men jeg støtter Belgerpia at det kan stå for vidstilt i stedet for understilt.

• Like 1
Skrevet

*klipp*

Så gøy! Grattis :D

Det var en helt fantastisk nydelig hund, jeg har lyst på en sånn :D

Nydelig var han, og han er også brukspremiert :)

Amigo fikk Very Good og jeg må innrømme at jeg er litt skuffet, men men

Nye muligheter kommer

Bilde og kritikk ligger på hjemmesiden min.

Neste gang går det helt sikkert bedre :D

En hund kan stå med utvridde poter - det er jo da potene som er utovervridd, gjerne kombinert med trange haser - men de vrir ikke ut hele bakparten fra hoftekam og ned. Så da dikterer gjerne dommer at hunden står med utovervridde poter.

Men jeg støtter Belgerpia at det kan stå for vidstilt i stedet for understilt.

Jeg tror rett og slett at det dommeren mente var at hun står med bena ut fra kroppen, og det er sikkert vidstilt det skal stå ja :) Tror også det hadde noe med at underlaget var alt annet enn flatt der vi stod, og at jeg hadde med meg altfor god godbit inn i ringen så hun bare var opptatt av å sikle etter den. Neste gang dropper jeg godbit, for til vanlig har hun null problemer med å stå normalt og parallelt med benene sine. Så den kommentaren i kritikken spiller ingen rolle - hun har ikke trange haser og ikke for vane med å stille seg sånn :)

nora3.jpg

Men man kan jo skjønne at det ble kommentert, for denne oppstillingen var ikke pen :P

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...