Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeklubber Oslo/Akershus erfaringer?


Elita2005
 Share

Recommended Posts

Noen som har erfaringer med enten Asker hundeklubb, Lørenskog hundeklubb, Stovner hundeklubb eller Oslo og omegn hundeklubb? (Eller flere av dem.. :-) )

Eks. hvordan de trener, miljø, positivt, negativt osv...

Vurderer å starte i en hundeklubb når jeg er ferdig med neste kurs! Og veit vel egentlig at jeg uansett må dra og prøve de forskjellige, men greit med erfaringer selv om!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som instruktør i Lørenskog hundeklubb og liker miljøet spesielt godt i hundeklubben.

Veldig mange hyggelige mennesker og hunder.

Vi har fellestreninger i LP hver tirdag og når det ikke er kaldt og snø er det AG treninger på torsdager.

Det er også endel kurs gjennom hele året. Det er også en gjeng som trener rally flere ganger i uken, så der går det også an å bli med :)

Vi trener på plassen utenfor Fredheimskole på Losbyveien og det eneste negative er vel at vi ikke har noen plass å trene ute på når det er iskaldt midt på vinteren, men det jobbes med!

Ellers har vi det meste av treningsutstyr til både LP, AG :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner mange rallyfolk fra Lørenskog, veldig bra miljø der.

Trener selv i Oslo og omegn. Det varierer litt på hvor mye folk føler seg inkludert, men det er ganske godt miljø der om man gidder å prøve litt selv, og man får hjelp om man ber om det (men folk kaster seg ikke over deg om du er ny på trening). Jeg trives veldig godt med mine, trener LP og rally, mest sistnevnte. Det er treninger nesten hver dag i sommerhalvåret, litt mindre på vinterhalvåret men ihvertfall noe innendørs da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med Asker er hyggelig mennesker, men ikke alle er like inkluderende etter min mening. Men nå prøvde ikke jeg veldig hardt fordi jeg fant et redningslag å trene med som jeg bare skled rett inn i.

Tror egentlig det bare er å slenge seg med så sklir man nok raskt inn i gruppa.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*vurdere Lørenskog da det faktisk er der jeg bor, og fordi jeg faktisk ikke har tenkt at det finnes klubb her engang* Teite meg :P Nå fikk jeg plutselig lyst til å trene agility igjen gitt. Trente før i Stovner. Ok klubb, men veldig mye folk og kanskje litt vanskelig å bli kjent. Og et litt stort "system" for min del. Men bra utstyr, spesielt innenfor agility, og utrolig masse flinke folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, er det hundeklubb i Lørenskog ja? Det har jeg ikke fått med meg jeg heller. Har vært i Flateby, trivdes helt ok men det ble etterhvert et tiltak å kjøre ut dit. Har vurdert andre, men har hørt litt ymse om både Stovner og OODK så har vært så usikker.

Pleier det å være stort oppmøte på tirsdagstreningene @Cavalierflat? Er det instruktør der hver gang eller varierer det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*vurdere Lørenskog da det faktisk er der jeg bor, og fordi jeg faktisk ikke har tenkt at det finnes klubb her engang*

Teite meg :P Nå fikk jeg plutselig lyst til å trene agility igjen gitt. Trente før i Stovner. Ok klubb, men veldig mye folk og kanskje litt vanskelig å bli kjent. Og et litt stort "system" for min del. Men bra utstyr, spesielt innenfor agility, og utrolig masse flinke folk!

Kom igjen, bli med! :D

Oi, er det hundeklubb i Lørenskog ja? Det har jeg ikke fått med meg jeg heller. Har vært i Flateby, trivdes helt ok men det ble etterhvert et tiltak å kjøre ut dit. Har vurdert andre, men har hørt litt ymse om både Stovner og OODK så har vært så usikker.

Pleier det å være stort oppmøte på tirsdagstreningene @Cavalierflat? Er det instruktør der hver gang eller varierer det? :)

Hundeklubb i lørenskog ja :)

Det er faktisk ganske bra oppmøte hver tirsdag, men det er også sånn at alle får plass om man heller vil trene for seg selv uten å trene oppå andre.

Er instruktør der hver gang. Er bare å møte opp en tirsdag for en prøvetrening :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei,

Jeg dunker opp denne tråden. Kunne veldig gjerne tenke meg en klubb for å trene med hunden, og helst Oslo vest/Bærum. Har søkt ganske mye på nettet, men det virker ikke som det fins noe i nærheten? Vi har gått både nybegynner- og viderekommende kurs i agility med Oslo Hundeskole, og så har vi nettopp begynt å trene spor på egen hånd. (Går lydighetskurs på Jar Hundeskole, men der er det bare kurs og ikke felles egentrening.) Hvis noen har tips, evt. kunne tenke seg å trene sammen i området Røa/Bogstad/Eiksmarka, så rop ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asker ser kjempebra ut, selv om drømmen hadde vært noe litt nærmere. Sørkedalen er perfekt i så måte, men hva ville de sagt hvis jeg kom trekkende med en springer spaniel...!?!

jeg trente der med min australske kelpie på lydighetstreningene og ag treningene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asker ser kjempebra ut, selv om drømmen hadde vært noe litt nærmere. Sørkedalen er perfekt i så måte, men hva ville de sagt hvis jeg kom trekkende med en springer spaniel...!?!

De er åpne for andre raser. Skulle ønske jeg bodde nærmere den kanten, de har mye aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...