Gå til innhold
Hundesonen.no

Pupper/patter...

Recommended Posts

Skrevet

Nå lurer jeg plutselig litt! Hvor mange patter skal tispene ha? Ser plutselig at vår lille valp har 6 på den ene siden og 4 på den andre :? De er jo så små at det er vanskelig å se, men nå er jeg ganske sikker på at jeg ikke har oversett noen, og det stemmer jo ikke heeelt da!

Skrevet

Det variere fra hund til hund.

Tispen jeg har nå har 10. 5 på hver side, forje min hadde 7 tilsammen 3/4 på hver side.

Skrevet

Ok, så det er helt vanlig at det ikke stemmer helt altså?

Vet bare at de tispene foreldrene mine har hatt, har hatt likt antall på hver side, så jeg stusset plutselig litt... Herlighet, så mye jeg plutselig lurer på når hunden er i hus. Lest og lest, men det dukker liksom hele tiden opp noe jeg lurer på alikevel - sånn er det vel bare :)

Skrevet

Ingen standard for antall patter, nei. Men de bør jo ha patter..

En kjent fuglehunddommer liker å fortelle om reaksjoner på dømming. En gang hadde en tispe fått 0.premie. -Stor oppstandelse rundt ringen selvsagt, hunden var tidligere godt premiert.

Det ble imidlertid stille da dommeren løftet opp fronten på tispen og viste frem at hun IKKE hadde patter i det hele tatt...

Skrevet
Ingen standard for antall patter, nei. Men de bør jo ha patter..

En kjent fuglehunddommer liker å fortelle om reaksjoner på dømming. En gang hadde en tispe fått 0.premie. -Stor oppstandelse rundt ringen selvsagt, hunden var tidligere godt premiert.

Det ble imidlertid stille da dommeren løftet opp fronten på tispen og viste frem at hun IKKE hadde patter i det hele tatt...

He, he, håper han hadde andre grunner for å gi hunden 0. premie - det står ingenting i en eneste hundestandard at tisper skal ha patter... :lol:

Skrevet

hmmm... begynner å lure litt på Tinka jeg nå altså... sist jeg sjekket så fant jeg 9 patter, nå når jeg sjekket så har hun 10 :? sikkert bare meg som telte feil sist jeg sjekket da :-s

Skrevet

Skjønner jo nå at det ikke er så uvanlig at de har et odde antall patter. Maja har 7 stk. De 4 bakerste plassert symmetrisk, og de 3 fremste plassert "annenhver gang". :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er slett ikke alle som får katter og hunder til å gå sammen. Hva slags hunder har du, og hvor gamle er de? Vi måtte omplassere våre katter, da de og hunden aldri kom overens. Det beste er nok om de kan se hverandre, men ikke komme fysisk bort til hverandre. En kompostgrind er ikke mye til hjelp mot ivrige hunder hvis de er større enn en chihuahua.  Jeg har ikke noe erfaring med dette etter det første forsøket for 20 år siden, så jeg har dessverre ingen gode råd, utover å overhodet ikke la de være løse sammen.
    • Jeg har tatt kompostgrind på døra men hundene bare bryter den opp så det går ikke.
    • Jeg har hunder fra før av og har skaffet meg kattunger. Jeg har hatt kattungene på eget rom. Bytta tepper sånn at de skulle lukte hverandre. Latt hundene være i bånd. Dette funka bra i 2 måneder. Nå på den 3.måneden så har alt snudd. Hundene blir ville når kattungene kommer ut. De bjeffer. Jeg tør ikke å la de gå løs. De gjorde dette først og da var de rolige. Men nå hopper de og bjeffer og er mye mere på. Hva bør jeg gjøre nå? Jeg har gått gradvis frem men kattungene er redde og det er ikke greit.  Er det lurt å ta inn kattungene på ett eget rom ennå? Eller å slippe de løs sammen med løse hunder? Redd hundene blir mere ivrig når de har på bånd på. Og at forventningene da blir skyhøye hver gang de kommer ut. Hvis de var ute og løse sammen hele tiden hadde dem da synes det er mere kjedelig? Vil at de skal godta dem.  Jeg har sikkert gjort noe galt siden folk får jo hunder og katter til å gå sammen når de tar det gradvis. Det har jeg gjort også. Hva bør jeg gjøre nå?
    • Alder opp til 12 uker: Den viktigste sosialiseringsperioden, når valpene ennå ikke har utviklet noen uttalt frykt.
    • Det viktigste rådet når du skal velge mellom disse skolene, er å legge merke til hvor intensivt timeplanen er og de metodiske nyansene i oppførselskontrollen.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...