Gå til innhold
Hundesonen.no

Begynt å spise bæsj...


Stine
 Share

Recommended Posts

Tuva begynte så vidt å spise hundebæsj ute etter valpene, det gikk mer eller mindre over etterhvert. Men nå er hun i full gang igjen! Hun gulper i seg andre sine bæsjer hun finner på tur og bæsj i hagen vår, hun har tilogmed fått med seg Trym på det tullet her! (han er 5 år og har aldri gjort det før!) Det er så ***** motbydelig med bæsjånde!

Hun ble kastrert for 2.5 uke siden, og jeg tror det eskalerte etter det (hun gjorde det før kastreringa og, men ikke så ille) föret er det samme, men vi begynte å gi henne glucosamin i Januar.

WHY!?? Hun er jo på leiting etter bæsj å spise i hagen, virker mer eller mindre desperat liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til bæsj hun finner på tur er det jo ikke så lett å gjøre noe med, men for at hun ikke skal spise sin egen og de to andre hundene deres sin kan du gi hundene ananas i maten - det har jeg forstått at skal få dem til å ikke ville spise det som kommet ut. Men ja, selvom det ikke hjelper på annen bæsj på tur så kan det kanskje hjelpe henne tilbake til "bæsj er æsj" igjen? :P

Minner meg om når jeg passa Cindy, mamman til Melvin, jeg er vant med Melvin som rynker på nesa av sånt så jeg tenkte ikke noe over det når vi gikk forbi verdens største rødlige hundebæsj, hun jafsa den i seg i et gulp. Jeg brakk meg, helt seriøst :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicka var bæsje spiser i sine yngre dager, fy fader så fustrert man blir av det :frantics::sint_01: , Chicka gjorde det ikke på hver tur engang, så jeg har medfølelse med dere som sliter med det hele tiden :)

Jeg har vent meg til å hele tiden holde et øye med hun når hun går løs, jeg har nok utviklet skikkelige argus øyne og leser på kroppen hennes om hun har funnet noe æsj... :x

Nå har jo du flere hunder kanskje ikke så lett å følge med på alle hele tiden, men jeg ville prøvd så godt jeg kan, er de langt unna så skrik så de skjønner at det ikke er lov og forhåpentligvis lar være å spise det, Chicka slapp alltid når jeg ropte "NEI!!!!!!!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ananas forsøkte jeg en periode og det hjalp ikke...

Synes virkelig noen kan lage ett eller annet i pulver/tablett form man kan gi hunder så dritten smaker.. ja dritt...

For forferdelig uvane som er skikkelig plagsom når man har flere hunder som går løst på stort område (og sikkert for de som har hunder som spiser på turer o.l også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest umiddelbare som slår meg er jo å være flink til å plukke opp bæsjen i hagen...?

Selvfølgelig plukker vi bæsj fra hagen, men med 3 hunder og 1 mål inngjerdet hage så er det ikke bare bare å følge med på hvor bæsjen er til enhver tid :P

Red: Og nei, jeg gidder ikke å være ute sammen med dem til enhver tid.

Endret av Stine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkena her på 7,5 år startet med det for noen måneder siden også. Æsj også det er jo skikkelig ekkelt. Hun er flink til slippe men,går jo for det meste løs så hun forter seg gaffle innpå hele tiden. Uæ! Vet ikke om det kan ha noen samenheng med forbytte? Gjorde det nemelig da hun startet. Ikke sikkert det har noe å si da. Hun er jo allergisk så ikke så lett bytte mat eller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg regner egentlig med at det er pga det. Synd da for er jo det foret hun fungerer best på. Spist bæsj noen måneder nå så mulig det er en så "satt" vane alt om bytter for. Hmp får se. Skikkelig ufyselig er det nå uansett! Hjelper ikke at folk er så himla sløv på plukke opp eller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koprofagi er dessverre mer vanlig hos kastrerte hunder, og det høres jo her ut som om det har forverret det.

Dyrebar hadde en artikkel om dette. Har ikke lest den så jeg vet ikke om det er noe nyttig der, men her er den i alle fall: http://www.dyrebar.no/artikkel/slutt-aa-spise-baesj-21611540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koprofagi er dessverre mer vanlig hos kastrerte hunder, og det høres jo her ut som om det har forverret det.

Dyrebar hadde en artikkel om dette. Har ikke lest den så jeg vet ikke om det er noe nyttig der, men her er den i alle fall: http://www.dyrebar.no/artikkel/slutt-aa-spise-baesj-21611540

Interresant anngående det med kastrerte hunder, det ble jo værre etter det. Interresant artikkel og, kanskje vi bare skal ta en full sjekk av henne? Allergihunden min gjorde jo også det som sagt, men hun var jo syk og "unnskyldt".

Noen i denne tråden som synes det er innmari rart at jeg alltid plukker opp møkka etter bikkjene mine? Noen som synes det er innmari rart at jeg reagerer på folk som ikke gjør det? :)

Er det noen som sier at de ikke plukker opp etter hunden sin? Og hvorfor skulle det være innmari rart at du gjør det? Er det fordi jeg ikke er ute med hundene mine hvert sekund de er ute i hagen så jeg får plukket opp dritten dems du tenker på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som sier at de ikke plukker opp etter hunden sin? Og hvorfor skulle det være innmari rart at du gjør det? Er det fordi jeg ikke er ute med hundene mine hvert sekund de er ute i hagen så jeg får plukket opp dritten dems du tenker på?

Det var ikke hint i det hele tatt til noen i denne tråden så senk skuldrene. Det var bare et generelt hjertesukk ang bikkjemøkk for jeg har også en som eter bikkjemøkk så jeg vet så innmari godt hvordan dere har det.

I andre tråder leser jeg at folk ikke plukker opp, plukker opp og hiver det litt unna og i det hele tatt en del varianter derfor måtte jeg bare kommentere på generelt grunnlag i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner jeg :) Ja, nei jeg synes ikke det er veldig delikat når bikkja glupser innpå en stor tørrför bæsj ute på tur for å si det sånn. Så det hadde vært utrolig fint om folk plukket opp etter seg der det går andre folk, men det er vel en drømmeverden som aldri kommer til å eksistere :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...