Gå til innhold
Hundesonen.no

Fôring


Linnrenate
 Share

Recommended Posts

Etter litt frem og tilbake har jeg endt opp med å fôre min valp på 5 måneder med 50/50 Eukanuba tørrfôr og V&H. Jeg gir da 1,5% av valpens vekt av V&H pluss halvparten av det som anbefales av Eukanuba per dag. Imidlertid vil anbefalt tørrfôrmengde synke ettersom han blir eldre, mens V&H jo vil gå opp iogmed at kroppsvekten hans øker. Dette føles litt feil, gjør jeg det riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørrforet kan jeg ikke svare deg på, men jeg har gitt min hund samme mengde V&H hele veien fra han var liten. Han fikk 2% av forventet voksenvekt (17kg) helt fra han var 8 uker og veide 4 kg. Den samme mengden får han i dag, i en alder av 2 år og en vekt på 15-16kg.

Veiledende foriningsmengde av V&H for valper er enten

- 4% av valpevekt

eller

- 2% av forventet voksenvekt.

Veiledende foringsmengde av V&H for voksne hunder er 2% av ønsket vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mengden vil vel ikke synke veldig mye da en valp får 4% (eller er det 3?) Av valpevekt, mens en voksen hund får 2% av voksenvekt(som jo da er mer enn valpevekt). Mengde ifht størrelse vil jo være forskjellig fra valp til voksen, mengdeforhold forøvrig vil nok være likt ifht alder om man barebtar høyde for % forandringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...