idastef Skrevet 25. Februar 2014 Rapporter Skrevet 25. Februar 2014 Du kan kjøre hele den blå veien, ja! Kjør mot Salhus gjennom Toppe, forbi Jysk og de andre butikkene der, og ta av til høyre på jordet/flaten før man kommer til tunnelen. Det er blant annet en besøksgård (?) helt nederst i veien, og så bor det folk hele veien opp til vannet (som er demt opp). Parkeringen er skiltet Jeg kan også fortelle deg endel om geomorfologien og istidshistorien i området der, jeg har nemlig gjort feltarbeid der 1 Siter
Malinka Skrevet 25. Februar 2014 Rapporter Skrevet 25. Februar 2014 Du kan kjøre hele den blå veien, ja! Kjør mot Salhus gjennom Toppe, forbi Jysk og de andre butikkene der, og ta av til høyre på jordet/flaten før man kommer til tunnelen. Det er blant annet en besøksgård (?) helt nederst i veien, og så bor det folk hele veien opp til vannet (som er demt opp). Parkeringen er skiltet Jeg kan også fortelle deg endel om geomorfologien og istidshistorien i området der, jeg har nemlig gjort feltarbeid der Ikke så langt unna jo!! Den må testes 1 Siter
idastef Skrevet 8. Mars 2014 Rapporter Skrevet 8. Mars 2014 Denne Nordsjøløypa, hvor er det lurt å starte, sånn at man får en rundttur på ca 2-3 timer, med kyst og litt fjell? Løs hund-terreng? Med eller uten bil? Siter
Kokospaniel Skrevet 15. August 2014 Rapporter Skrevet 15. August 2014 På fjellet mellom Totland og Bontveit i Fana er det nå blitt et mylder av skogsveier. En kan ikke gå med løs hund, siden det er sau/geit i terrenget der hele året. Skianlegga på Bontveit er fine å gå på tur i om sommeren. En kan også starte fra Hauglandsdalen (inn fra Kalandseid) og gå over mot Solbakkefjellet og komme ned på Frotveit. Et anna alternativ er å kjøre Hauglandsdalen inn til endes, parkere på enden og følge grusveien oppover mot Store Brekkevannet. Her kan en gå over til Samnangersida i nærheten av Rolvsvåg. På Drange i Os er det mange fine turveier over til Ulven fx. Eller gå fra Søfteland innover i Raudlio. Turmuligheter mottas med stor takk, veldig greit å variere litt 2 Siter
Kokospaniel Skrevet 15. August 2014 Rapporter Skrevet 15. August 2014 Stendafjellet hadde jeg glemt. Parkering ved Stend stasjon eller på Lagunen. 1 Siter
lucy Skrevet 15. August 2014 Rapporter Skrevet 15. August 2014 Totland/Bontveit går jeg en del på søndager, forledrene mine bor oppover der Fint, og stort sett overraskende lite folk egentlig. Stort sett hundefolk, og så møter vi hester av og til, det er kos 1 Siter
Kokospaniel Skrevet 16. August 2014 Rapporter Skrevet 16. August 2014 Alvøen er også fint. Gå fra idrettsparken eller Storavannet terminal Siter
nettemoren Skrevet 18. August 2014 Rapporter Skrevet 18. August 2014 Kanadaskogen, rundt Krokatjønn og Svartatjønn. Lite folk der da nesten alle går på grusveien til Nipedalen, er der nesten hver dag, med løse hunder... Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.