Gå til innhold
Hundesonen.no

Aktivitetslogg?


Tabris
 Share

Recommended Posts

Ble litt inspirert når jeg så tråden om hva vi har trent med hunden i løpet av uka. Genial tråd, men jeg klarer jo ikke å huske hva vi har trent på og hva slags tur vi har gjort hele uka når søndagen kommer. :P

Så jeg lurer på om noen av dere skriver ned en aktivitetslogg for hunden, og i så fall hva slags system dere har? Bruker dere et bestemt program?

Trenger tips. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en treningsdagbok/alt mulig bok for hundene.

Lager som regel en plan fra mandag - fredag hva vi skal gjøre de forskjellige dagene, sånn at hvis jeg er sliten når jeg kommer hjem fra jobb, så vet jeg hva jeg skal gjøre.

Har ikke noe spesielt system, men prøver å få til en god blanding av turer og trening.

Har funket kjempefint her iallefall og det er så fint når man slipper å lure hva man skal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en blogg, men der skriver jeg mer utfyllende om kurs, fellestreninger osv. Jeg tenkte mer på et oppsett hvor man noterer stikkord om hva man skal gjøre og kort hvordan det har gått. Og om det er et program for slikt, eller hva slags system folk bruker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en blogg, men der skriver jeg mer utfyllende om kurs, fellestreninger osv. Jeg tenkte mer på et oppsett hvor man noterer stikkord om hva man skal gjøre og kort hvordan det har gått. Og om det er et program for slikt, eller hva slags system folk bruker. :)

Twitter? Søk opp Kovuridgeback så får du aktivitetsloggen vår. ;) (litt pause nå, siden han er hos hundepasser)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært inne på tanken flere ganger og har vell gjort noen halvhjerta forsøk, men det går i glemmeboken dessverre. Det er jo uten tvil veldig lurt, om ikke hver gang så ihvertfall og notere ned når det er noe spesielt. Om det er tanker man gjør seg, noe lurt man fant på, noe nyttig man lærte av noen på trening eller kurs, for ofte så går slikt i glemmeboken når man ikke får praktisert det ofte, og noen ganger så er det kanskje glemt allerede til neste trening.

Det hender seg at jeg skriver en lapp før trening, spesielt i perioder hvor jeg av ulike grunne sliter litt med motivasjon/inspirasjon og struktur, for og slippe og stå på trening og ikke helt ane hva jeg skal gjøre og ende opp med og bare sose rundt med tull. Men det jeg alltid har med meg er en laminert "plakat" som passer i lomma på treningsvesten med oversikt over alle lp klassene, da kan jeg ihvertfall ta opp den og titte, så glemmer jeg ikke noe, og ofte så finner jeg på noe når jeg ser på den.

Turer blir dokumentert med endomondo (ihvertfall nå når det er sonen challenge for da kommer jeg på og bruke den også), treninger og kurs forsøker jeg ihvertfall og dokumentere så godt som mulig på bloggen vår (dessverre blir det glemt en del) og på kurs så har jeg begynt og alltid ha med notatmuligheter, fordi man lærer så mye, men glemmer så raskt. Målet i år er og bli litt mer strukturert, både på planlegging, gjennomføring og å få skrevet ned ting etterhvert, både på blogg og notater. Tror jeg blir og anskaffe meg en liten skrivebok, hvor jeg noterer hva planen skal være og kort hvordan ting fungerte, og jeg skal være flinkere til og sette meg helt konkrete målbare mål i treningen, ikke for hver trening nødvendigvis, men litt mindre delmål slik at man hele tiden har noe og jobbe mot (hjelper nok på både inspirasjon og motivasjon) og får og konkret kunne måle fremgang igjennom hele året. Også skal jeg forsøke og holde bloggen varm med litt mer detaljerte beskrivelser om ståa, og ikke minst forsøke og gå inn og ta en titt innimellom på eldre innlegg for og se tilbake, hvordan var ting da, og på den måten se veldig tydelig hva vi faktisk har greid siden da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg har faktisk laget en oversikt over alle momentene i LP1 i Excel, og så huket av for hvor godt Ozu kan hvert moment. Da har jeg en klarer oversikt over hva jeg må øve mest på. Jeg kan åpne en ny fane der og lage en logg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg bruker appen Day One til å loggføre trening.

941045_10153213407731761_819682704770506

Der kan man "merke" med tags, feks hva slags trening, med hvilken hund osv, og dermed lett søke opp igjen senere alle treninger merket med spesifikke tag. jeg legger også inn løpetider osv så har jeg kontroll på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...