Gå til innhold
Hundesonen.no

OL 2014 skravletråd


Ingvild
 Share

Recommended Posts

  • Svar 712
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kikker litt på chatten på sumo samtidig og noen kan man le seg skakk av! Spr: Hvorfor er Marit Bjørgen vraket til stafetten?? Bjørgen er bedre enn Flatland!! Svar: Ja, men Bjørgen kan ikke s

"If you're watching cross-country skiing for the first time..." En uttalelse man neppe hadde hørt på norsk TV.

Legkov er en maskin altså (og ser sånn ut også!). Veldig fortjent med seier til han, men jeg syntes virkelig Sundby hadde fortjent en medalje. Han var fantastisk i dag! Uansett et flott OL, og nå er jeg kjempelei meg fordi det er et helt år til neste gang det viktigste i livet mitt dreier seg om smøring, skiløpere og skyteform :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mad:

Han kom jo på tredje i tour de ski.

Det var sikkert en grunn til det ja, Hvem har tidligere hørt om Johannes Dürr liksom?

Legkov er en maskin altså (og ser sånn ut også!). Veldig fortjent med seier til han, men jeg syntes virkelig Sundby hadde fortjent en medalje. Han var fantastisk i dag! Uansett et flott OL, og nå er jeg kjempelei meg fordi det er et helt år til neste gang det viktigste i livet mitt dreier seg om smøring, skiløpere og skyteform :P

Ikke egentlig til deg dette altså, men jeg hører stadig at noen sier at noen hadde såååå fortjent å vinne, ta medalje eller noe sånt. Men har ikke alle egentlig gjort seg fortjent til det? Stort sett? Om de ikke har dopa seg da, eller vunnet fordi noen andre brakk skia, falt uforskylt eller sånne ting? Hvorfor har Martin Johnsrud Sundby fortjent medalje framfor noen andre?

... ja, jeg bare lurer liksom, sånn på en søndag :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sikkert en grunn til det ja, Hvem har tidligere hørt om Johannes Dürr liksom? 

 

Ikke egentlig til deg dette altså, men jeg hører stadig at noen sier at noen hadde såååå fortjent å vinne, ta medalje  eller noe sånt. Men har ikke alle egentlig gjort seg fortjent til det? Stort sett? Om de ikke har dopa seg da, eller vunnet fordi noen andre brakk skia, falt uforskylt eller sånne ting? Hvorfor har Martin Johnsrud Sundby fortjent medalje framfor noen andre? 

 

... ja, jeg bare lurer liksom, sånn på en søndag :D

Jojo, alle har på sett og vis fortjent det :)

Men slik som de to løpene Legkov vant, hvor han plutselig setter inn et umenneskelig gir og klarer å holde koken til mål! Altså da mener jeg han fortjente å vinne.. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sikkert en grunn til det ja, Hvem har tidligere hørt om Johannes Dürr liksom?

Ikke egentlig til deg dette altså, men jeg hører stadig at noen sier at noen hadde såååå fortjent å vinne, ta medalje eller noe sånt. Men har ikke alle egentlig gjort seg fortjent til det? Stort sett? Om de ikke har dopa seg da, eller vunnet fordi noen andre brakk skia, falt uforskylt eller sånne ting? Hvorfor har Martin Johnsrud Sundby fortjent medalje framfor noen andre?

... ja, jeg bare lurer liksom, sånn på en søndag :D.

Å, så du mener at utøvere bare fortjener å vinne fordi de er kjappest i sporet? Nei Siri, det er ikke sånn. :sleep:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sikkert en grunn til det ja, Hvem har tidligere hørt om Johannes Dürr liksom?

Ikke egentlig til deg dette altså, men jeg hører stadig at noen sier at noen hadde såååå fortjent å vinne, ta medalje eller noe sånt. Men har ikke alle egentlig gjort seg fortjent til det? Stort sett? Om de ikke har dopa seg da, eller vunnet fordi noen andre brakk skia, falt uforskylt eller sånne ting? Hvorfor har Martin Johnsrud Sundby fortjent medalje framfor noen andre?

... ja, jeg bare lurer liksom, sånn på en søndag :D.

Jo, absolutt! Var bare at Legkov i dag, som Marit Bjørgen i går, gjorde en kjempejobb gjennom hele løpet. Han gikk først store deler av tiden og dro feltet, og det synes jeg er så gøy! Ikke at det er mindre fortjent med en som går bra taktisk (som Petter Northug pleier), alle vinnere fortjener jo, de jobber jo vanvittig hardt for det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fortjent at Legkov tok gull med tanke på at den russiske lagledelsen droppet han på 15km, hvor han hadde hatt store medaljemuligheter pga politikk. Han sår utenfor landslaget, og der er det slett ingen selvfølge at du får gå selv om du er best på laget..

Han var også rå på stafetten, og har vært med å prege langrennssporten i flere år. Slik tenker jeg når jeg skriver at noen har fortjent en medalje. At de har prestert over flere år, og at kanskje har gått litt stang ut tidligere. Han har jo vuinnet Tour de Ski før, men usikker på om han har OL/VM gull fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man går på ski i nesten to timer, og vinner eller taper med et sekund, er den fysiske prestasjonen identisk. Forskjellen ligger i hode. Og så lenge man har rent mel i posen, fortjener alle å vinne uavhengig av tidligere prestasjoner.

Da er jeg kanskje politisk ukorrekt, for jeg synes det er ekstra gøy og ekstra fortjent når det ligger noe spesielt bak. At Bjørndalen skulle vinne to gull i sitt siste mesterskap for eksempel, det synes jeg var ekstra gøy og veldig fortjent. At Marit Bjørgen, som kjempet seg gjennom flere år med elendig form og resultater skal komme tilbake som en komet på tampen av karrieren - og atpåtil vinne med den fantastiske innsatsen hun gjør når hun trekker i mer eller mindre tre mil - det synes jeg er ekstra gøy. Legkov, som ikke engang får drikke ved de russiske drikkestasjonene fordi han står utenfor landslaget, og som også gjør en suveren innsats som hare i dag - veldig gøy og veldig fortjent at han vinner. Det handler ikke om at det ville vært mindre fortjent om en annen vant for meg, men at jeg sitter igjen med en følelse av at ja - DEN gullmedaljen fortjente du, for du har kanskje jobbet litt ekstra hardt og kommet deg over noen litt høyere hindre enn mange av de andre som går.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg kanskje politisk ukorrekt, for jeg synes det er ekstra gøy og ekstra fortjent når det ligger noe spesielt bak. At Bjørndalen skulle vinne to gull i sitt siste mesterskap for eksempel, det synes jeg var ekstra gøy og veldig fortjent. At Marit Bjørgen, som kjempet seg gjennom flere år med elendig form og resultater skal komme tilbake som en komet på tampen av karrieren - og atpåtil vinne med den fantastiske innsatsen hun gjør når hun trekker i mer eller mindre tre mil - det synes jeg er ekstra gøy. Legkov, som ikke engang får drikke ved de russiske drikkestasjonene fordi han står utenfor landslaget, og som også gjør en suveren innsats som hare i dag - veldig gøy og veldig fortjent at han vinner. Det handler ikke om at det ville vært mindre fortjent om en annen vant for meg, men at jeg sitter igjen med en følelse av at ja - DEN gullmedaljen fortjente du, for du har kanskje jobbet litt ekstra hardt og kommet deg over noen litt høyere hindre enn mange av de andre som går.

Jeg er helt enig i at man tenker at den og den fortjener medaljer og heder og ære, utfra personlige preferanser. Jeg syns også det var dritkult at Bjørndalen fikk de medaljene han fikk, og at han kan avslutte sin karriere på topp. Ikke minst unner jeg Størmer Steira, som har vært den evige firer, den bronsjen hun fikk i går. Og ikke minst, syns jeg det er gøy med sånne litt "uventa" medaljer :)

Edit: Jeg mener at så lenge man har klart å kvalfisere seg, så har man samme "kvalifikasjonene" som andre. Noen er bare mer seriøse, legger mere i det - både fysisk og mentalt. Det er det jeg mente med at det ligger i hode :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...