Gå til innhold
Hundesonen.no

Forferdelig og dominerende google reklame

Guest Jonna
 Share

Recommended Posts

Skjer da ikke bare ved forumendringer... Se bare på reaksjonene når NKK har foreslått å fjerne storcert og endre reglene for utstillingschampionat. Tenners gnissel og "verste-utfall-tenkning". Nå på mandag lanserte SAS sitt nye bonussystem, og selv om detaljene heller ikke her er på plass (som med både forumendring og nkk championatendring) så er det nøayktig samme type reaksjon. Noen ser mulighetene, andre ser bare elendighet, mens andre motsetter seg endring og mener alt var bedre før. Kunne sikkert funnet flere eksempler :P

Pssst og veldig OT; det er ikke NKK, det er klubbene ved RS, og de har ikke bare foreslått det, de har vedtatt det ;)

Ellers har jeg funnet ut at scrolling er heeelt ok, ser nesten ikke reklamen jeg, men det er kanskje fordi jeg er så vant til å overse den fra før at jeg ikke "ser" den for bare trær? *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 164
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har ikke oppskriften på suksess, men oppskriften til fiasko er å prøve å gjøre alle til lags. - Mr Bill Cosby

Jeg forstår ikke helt hvorfor Espen skal måtte svare på dette jeg. Hvem og når og for mye han selger Hundesonen for er helt og holdent hans business. Synes jeg da.

Hehe.. Vanskelig å holde maska her jeg sitter. Flirer godt av humoren folk imellom her i alle fall. Takk til de som har ønsket oss velkommen i denne tråden. Vi lover å være snille Er plasse

Sonen har gått igjennom flere endringer opp igjennom, og det går somregel bare bra. :D Det blir alltid litt ståhei, siden ikke alle liker endringer. Jeg syns dog det er litt rart å tro det værste, før man har sett om hva som blir å skjer / om det blir å skje noe.

Jeg har alltid fått høre at det er viktig å ta sorgene på forskudd, om ikke er det ikke sikkert man får glede av dem :D

Og selvfølgelig, velkommen til de nye eierne! :)

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til nye eiere! :flowers:

-og lykke til med å lage endringer her inne, med flere hundre (og ca 2-3 menn) meget bestemte damer som vet hva de vil og ikke vil :P

---------------------

Jeg var medlem på et STORT heste forum før, da det ble for mye endringer så satt en av brukerne opp ett nytt forum, med kronerulling (man trenger ikke å legge i så mange kroner når man er mange medlemmer), og de fleste fulgte med dit.

Man er ikke gift med et forum og det går fint an å lage noe selv dersom det blir for mye forandringer, reklamer osv osv ;)

Men vi må gi nye eiere en sjanse først, håper bare ikke det blir "vi er sjefene og dere bare hører etter og følger det vi har å si".

Der var det vell ikke bare endringene som gjorde at det kokte over for folk, men det at ledelsen var noen reale *putt inn passende upassende ord*? Var ikke på det gamle forumet, men har vært på det nye siden starten og fikk med meg noe av diskusjonen rundt det gamle. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til nye admins :wave:

Men nå bruker jo jeg AdBlock fordi jeg er mye på youtube og hater at for vær nye video så kommer det reklame på alt fra rumpe krem til den nye plata til One Direction og maybeline sin manga maskara.. Men da er jo adblocken på over alt hvor jeg beveger meg.

Kan man slå den av på enkelte nettsider? Jeg vil jo gjerne generere litt inntekter til drift av forumet, jeg har hatt mye glede av det :sorcerer:

Når det kommer til endringer, så har jeg AS, og det ligger i min natur og hate endringer, men det morer meg stort at på forum, så er det som om nesten alle har AS når det kommer en bitteliten endring, og man kan jo banne på at folk ser den, samme hvor liten og usynlig den er og da blir det baluba :cool:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til nye admins :wave:

Men nå bruker jo jeg AdBlock fordi jeg er mye på youtube og hater at for vær nye video så kommer det reklame på alt fra rumpe krem til den nye plata til One Direction og maybeline sin manga maskara.. Men da er jo adblocken på over alt hvor jeg beveger meg.

Kan man slå den av på enkelte nettsider? Jeg vil jo gjerne generere litt inntekter til drift av forumet, jeg har hatt mye glede av det :sorcerer:

Når det kommer til endringer, så har jeg AS, og det ligger i min natur og hate endringer, men det morer meg stort at på forum, så er det som om nesten alle har AS når det kommer en bitteliten endring, og man kan jo banne på at folk ser den, samme hvor liten og usynlig den er og da blir det baluba :cool:

AS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å slå av på enkelte sider: Trykk på AdBlock-ikonet i nettleseren, trykk på "Deaktiver på sider under dette domenet" - trykker du bare på "Slå av på denne siden" så er det kun akkurat den spesifike siden på en spesifik tråd som AB blir slått av på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var det vell ikke bare endringene som gjorde at det kokte over for folk, men det at ledelsen var noen reale *putt inn passende upassende ord*? Var ikke på det gamle forumet, men har vært på det nye siden starten og fikk med meg noe av diskusjonen rundt det gamle. :P

Hvilket nytt forum er det du snakker om? Vet ikke om vi snakker om likt forum skjønner du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette forumet har ikke såå mange aktive brukere. Ingen hadde forventet en slik oppdatering på f eks kvinneguiden.no, som er et langt større forum. Sonisene har et eierforhold til forumet nettopp fordi det er lite og intimt.

Om jeg ikke har skrevet mange innlegg, er destod flere tråder saumfart og lest. Og opplever klart sonen som en liten nisje, og pusterom, i en stor hundeverden, som består av mangt. Det er derfor jeg er her.

Nye eiere presenterer seg, med å si at "vi mener Hundesonen.no har et stort potensiale i å kunne samle "Hunde-Norge" mer enn det allerede gjør". Uten å konkretisere hvem i hunde-norge som mangler pr. i dag. Jeg bruker såpass mye tid på hund, at jeg må samle meg der. Ja, sonen er en nisje, og åpen for alle nye, som leter etter dén nisjen. Men det er klart, jo flere klikk, jo mere penger. Samtidig, unner drivere av gode forum, hver krone.

Samme med "Vi tror vi har noe positivt å tilføre". Uten å konkretisere hva positivt de vil tilføre. Slikt er ok å vite.

Ekte hundeinteresse, som nye eiere presenterer seg med, oppleves troverdig. Samtidig favner hundenorge mangt. Som i alle fall jeg, ikke klarer komme overens med. Kan selvfølgelig omgås andre med ekte hundeinteresse, i helt andre retninger enn meg, ved "mind the gap." Sier lite. Det finns store forskjeller, innenfor det som omfatter lidenskap for hund.

Noen kanskje kjenner kjøpereren, jeg er av typen som liker forandring, og misliker at man forandrer det som fungerer bra.

Glemmer ikke ett innlegg fra et helt nytt medlem.

Ca. " jeg har en tispe (xx rase)" - som har løpetid nå! "Vet noen en hann i nærheten, jeg kan parre den med"? NB, det haster! Hun har løpetid akkurat nå! - Tror du er kommet til feil forum) :D

Presentasjonen nye eiere hadde, sa meg ingenting. Noe som bringer meg, i avvente_og_se posisjon. Det ville vært ok med en presentasjon, hva dere konkret ønsker tilføre.

Som andre har sagt :D "Vi som flyktet til Nye hundesonen-sonen". :D Det håper jeg virkelig, hvis tilstander som skaper behov for det dukker opp. Jajaja, her er hundesonen et sted man løper innpå, og spør, løper ut med hundene, i hvilepausen sjekker svar.

Som jeg ikke rekker svare på :icon_cry:Vi skal hjem, lage mat, søskenkrangel ordnes opp i, hvordan trente vi hunden i dag, hva endre i morgen.

Håper med dette, ingen er fornærmet eller støtt :) heller ikke nye eiere, men forstår det, som ment:

Jeg er glad i sonen, og setter pris på folkene her.

:)

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke har skrevet mange innlegg, er destod flere tråder saumfart og lest. Og opplever klart sonen som en liten nisje, og pusterom, i en stor hundeverden, som består av mangt. Det er derfor jeg er her.

Nye eiere presenterer seg, med å si at "vi mener Hundesonen.no har et stort potensiale i å kunne samle "Hunde-Norge" mer enn det allerede gjør". Uten å konkretisere hvem i hunde-norge som mangler pr. i dag. Jeg bruker såpass mye tid på hund, at jeg må samle meg der. Ja, sonen er en nisje, og åpen for alle nye, som leter etter dén nisjen. Men det er klart, jo flere klikk, jo mere penger. Samtidig, unner drivere av gode forum, hver krone.

Samme med "Vi tror vi har noe positivt å tilføre". Uten å konkretisere hva positivt de vil tilføre. Slikt er ok å vite.

Ekte hundeinteresse, som nye eiere presenterer seg med, oppleves troverdig. Samtidig favner hundenorge mangt. Som i alle fall jeg, ikke klarer komme overens med. Kan selvfølgelig omgås andre med ekte hundeinteresse, i helt andre retninger enn meg, ved "mind the gap." Sier lite. Det finns store forskjeller, innenfor det som omfatter lidenskap for hund.

Noen kanskje kjenner kjøpereren, jeg er av typen som liker forandring, og misliker at man forandrer det som fungerer bra.

Glemmer ikke ett innlegg fra et helt nytt medlem.

Ca. " jeg har en tispe (xx rase)" - som har løpetid nå! "Vet noen en hann i nærheten, jeg kan parre den med"? NB, det haster! Hun har løpetid akkurat nå! - Tror du er kommet til feil forum) :D

Presentasjonen nye eiere hadde, sa meg ingenting. Noe som bringer meg, i avvente_og_se posisjon. Det ville vært ok med en presentasjon, hva dere konkret ønsker tilføre.

Som andre har sagt :D "Vi som flyktet til Nye hundesonen-sonen". :D Det håper jeg virkelig, hvis tilstander som skaper behov for det dukker opp. Jajaja, her er hundesonen et sted man løper innpå, og spør, løper ut med hundene, i hvilepausen sjekker svar.

Som jeg ikke rekker svare på :icon_cry:Vi skal hjem, lage mat, søskenkrangel ordnes opp i, hvordan trente vi hunden i dag, hva endre i morgen.

Håper med dette, ingen er fornærmet eller støtt :) heller ikke nye eiere, men forstår det, som ment:

Jeg er glad i sonen, og setter pris på folkene her.

:)

Nå har jo denne tråden sporet ganske av, men ok. Jeg skal prøve å dempe bekymringene litt til :ahappy: Vi har ingen konkrete planer, og derfor er ikke disse heller presentert eller luftet. Noen store endringer er det uansett ikke snakk om, vi liker også Hundesonen som den er.

Vi er ikke noe stort medieselskap som skal flette inn forumet i en større helhet, suge ut blodet og rasere alt. Vi har ikke som formål å ødelegge noe som helst :) Vi har bare konstatert at Hundesonen nok kan ha godt av litt mer oppmerksomhet fra beslutningstaker enn tidligere.

Så langt har vi egentlig bare notert oss noen tekniske småfeil, samt fått en god oppdatering fra andre admins og moderatorer. Vi har ellers "på baksiden" satt opp automatiske backup-rutiner av Hundesonen. Om noe nå skulle skje, så vil vi nå kunne få den opp igjen uten nevneverdig datatap. Ellers skal vi fokusere på å støtte admins og moderatorer rundt sine funksjoner og etterhvert bidra rundt noen initiativ som allerede har blitt mer eller mindre innarbeidet her allerede. Jeg kan ikke være mer spesifikk siden vi ikke forhaster oss med noe som helst, og da heller ikke har noen planer spikret :)

• Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket nytt forum er det du snakker om? Vet ikke om vi snakker om likt forum skjønner du :)

Var EO som gikk nedenom og hjem da eier av forumet trodde de kunne overkjøre brukerne

Da ble FH dannet av noen av brukerne av EO, og ble et nytt stort hesteforum.

Det varte i 5-6 år før det ble store konflikter der mellom de som brukte forumet og de som modererte og administrerte det. Da var vi 9 brukere som gikk sammen om å danne et nytt forum: EF

Dette er nå det mest aktive hesteforumet i Norge. Bygget opp på samme forumskall som hundesonen.

Koster ikke mye å drive slike forum, og hos EF så deler vi 9 på de årlige utgiftene, og dermed er forumet reklamefritt. Er ikke snakk om store kostnader heller

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var EO som gikk nedenom og hjem da eier av forumet trodde de kunne overkjøre brukerne

Da ble FH dannet av noen av brukerne av EO, og ble et nytt stort hesteforum.

Det varte i 5-6 år før det ble store konflikter der mellom de som brukte forumet og de som modererte og administrerte det. Da var vi 9 brukere som gikk sammen om å danne et nytt forum: EF

Dette er nå det mest aktive hesteforumet i Norge. Bygget opp på samme forumskall som hundesonen.

Koster ikke mye å drive slike forum, og hos EF så deler vi 9 på de årlige utgiftene, og dermed er forumet reklamefritt. Er ikke snakk om store kostnader heller

Ponniklubben ble også dannet av brukere av EO, iallefall så gikk den "indre kjernen" over dit, vi har også hatt kronerulling sammen for å holde forumet gående ;)

Mener å huske at FH ble dannet før den store flukten fra EO, FH ble vel dannet i 2000 og flukten fa EO var i 2006?

Hva er hele navnet på det nye forumet (EF)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ponniklubben ble også dannet av brukere av EO, iallefall så gikk den "indre kjernen" over dit, vi har også hatt kronerulling sammen for å holde forumet gående ;)

Mener å huske at FH ble dannet før den store flukten fra EO, FH ble vel dannet i 2000 og flukten fa EO var i 2006?

Equiforum :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke si for sikkert når FH ble dannet, men tror ikke det ble laget før høsten 2006

www.euiforum.net er navnet på det nye hesteforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...