Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan blir OL for deg i år?


Gjest
 Share

Recommended Posts

For å klargjøre igjen, det er ikke pga boikott, politisk mynt eller whatever jeg spør. Jeg spør for å høre om OL får en ripe i lakken, omdømmeproblemer eller liknende, pga den lidelsen som påføres andre individer pga OL. Man får jo ikke gjort en møkkaskjit med det, så OL er jo like mye OL, men smaker OL like godt med Uppdrag Granskning, spekkhuggere og putins homo-nekt i bakhodet….? Jeg er selv veldig glad i OL, men sliter med å glede meg pga de vonde tingene som skjer PGA OL. Som en direkte årsak av OL. Hadde OL ikke vært, hadde ikke folk og dyr lidd nød. Men samtidig tror jeg at jeg kommer til å fase det ut når OL går på tv, for det "er jo OL" der og da. Med konkurranse osv.

Derfor jeg spurte, fordi jeg selv er todelt. Men jeg kan vel iallefall si for sikkert at jeg ikke hadde reist til Sochi og sett på OL, kjøpt billetter eller på noen som helst måte finansielt støttet arrangørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg er veldig skuffet over at det ikke er kommet noen boikott av dette OL fra vestlige land. For meg blir det litt sånn "vi driter i hvordan dere behandler befolkningen deres, bare vi får vinne noen m

Google today.

@Nirm Stormberg

Det er litt snålt å si at OL er lek og idrett og ikke politikk, når det er politikk og penger i alt som ligger bak? Det er ikke som i MGP, der vinnerlandet fra forrige leker arrangerer denne gangen, liksom. Det har vært mye politikk bak søknader om å få arrangere OL.

Det slår meg som noe naivt å si at dette ikke er politikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor jeg spurte, fordi jeg selv er todelt. Men jeg kan vel iallefall si for sikkert at jeg ikke hadde reist til Sochi og sett på OL, kjøpt billetter eller på noen som helst måte finansielt støttet arrangørene.

Jeg hadde ikke reist til Sochi fordi det er ***** kaldt der! :lol:

@2ne

Mobil, får kun lov med en quote av gangen!

For meg handler det ikke om politikk, det vil nødvendigvis ikke si at det ikke gjør det i realiteten. For meg handler det om min oppfattelse av OL som kun dreier seg om store atleter og minnerike øyeblikk :)

Personlige preferanser, thats all :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo politikk, som 2ne sier fint over her. Se nå bare på hvor vi krangler innad i Norge ifbm søknaden om og få ha ol (eller hva det nå er om 100 år) Det er jo politikk fra ende til annen.

Men uansett, hva man kaller det, hva man legger til grunn eller hva som har skjedd før, det er så mye som er feil her, holdninger (mot bla homofile), oppførsel mot/behandling av homofile (og andre som evt ikke er godtatt), forholdene folka som "arbeider" for og holde ol i gang befinner seg i (og ikke av fri vilje) og en hel del andre ting. Noe er politikk, andre ting er jo direkte knyttet til dette OL, og har ingenting med politikk og gjøre. Det er rett og slett brudd på menneskerettigheter, tortur,tvang og slaveri og det hører ikke hjemme noensteds. At det har skjedd slike ting før som ikke har blitt belyst på samme måte gjør jo ikke saken bedre eller verre, den er jo akkurat den samme, og jeg for min del har ikke noe mer til overs for lignende alvorlige ting som skjer i andre land, uansett hvor det er. Det er jo et sportsarrangement, det er på ingen måte verdt liv, helse eller frihet.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt snålt å si at OL er lek og idrett og ikke politikk, når det er politikk og penger i alt som ligger bak? Det er ikke som i MGP, der vinnerlandet fra forrige leker arrangerer denne gangen, liksom. Det har vært mye politikk bak søknader om å få arrangere OL.

Det slår meg som noe naivt å si at dette ikke er politikk.

Vel - det er ikke politikk mht hvem som vinner i OL - DET er det jo ofte i stor grad i MGP :P.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politikken i ol ligger jo til hvilket land det havner i, og er man mindre interessert i det og kun ser på det sportslige så spiller det jo strengt tatt ingen rolle om det er ol i norge eller ol i korea.

Kommer vel til å følge med nøyaktig så lite/ mye som jeg pleier.

Politikken i det påvirker ikke at jeg vil heie på skijentene og guttene våre liksom. En boikott pga politiske saker bør komme i form av at landet nekter å delta, syns jeg. Men samtidig så har man jo fått fokus på hva putin driver med, og det er vel ikke helt sikkert at man ville fått samme fokus på det om ikke det var ol der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel - det er ikke politikk mht hvem som vinner i OL - DET er det jo ofte i stor grad i MGP :P.

Nei, men å si at det ikke er politikk i OL er feil. Det er masse politikk i alle store idrettsarrangementer. At man ikke vil forholde seg til det eller ta hensyn til det, betyr ikke at det ikke er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OL blir som det alltid har vært for min del. :ahappy:

Blod, svette og tårer, medaljer, spenning, adrenalin, hopp og dans på stuegulvet, gleder og skuffelser over fantastiske øyeblikk. :heart:

Her også. :D

Bortsett fra at jeg sikkert ikke kommer til å se like mye på TV som jeg pleier. Det er ikke det samme når man ikke kan se det på norsk TV. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg visste ikke dette, (er ganske uopplyst for tiden rekker liksom ikke mer enn jobb, barn, hund og litt sonen før jeg sovner) så takk for at du deler. Får en veldig dårlig smak i munnen. Hadde vært utrolig stolt av Norge om de valgte å la utøverne bli hjemme. Men ski er jo så utrolig stort her, så må man ofre det - er det kanskje ikke så farlig med litt slaveri eller diskriminering likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke reist til Sochi fordi det er ***** kaldt der! :lol:

Tja, kaldt og kaldt du. Det var 18 plussgrader for et par dager siden, og det er meldt plussgrader fremover også. :ahappy:

Så det kunne egentlig vært ganske så behagelig å dra dit, vekk fra minus og all denne snøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kaldt og kaldt du. Det var 18 plussgrader for et par dager siden, og det er meldt plussgrader fremover også. :ahappy:

Så det kunne egentlig vært ganske så behagelig å dra dit, vekk fra minus og all denne snøen.

Har ikke fått med meg at det har blitt så varmt der. Sochi er et sted jeg forbinder med kuldeplaster, sterk vind, tåke og -30 :P

Snø har vi ikke sett.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er utrolig kjipt at lekene blir lagt til land som fører en slik politikk som Russland, og har selvsagt litt dårlig magefølelse i forbindelse med det. Men, det hadde jeg også under OL i Kina, VM i fotball i Sør Afrika og så videre. Særlig når store arrangementer blir lagt til ikke - vestlige land er det mye grums bak kulissene, men som Jeanette sier, det skjer kjipe ting rundt OL i f. Eks. Australia og. Jeg ser på, heier alt jeg kan, koser meg, men gremmes også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er politikk. OL byr meg veldig imot, det er korrupsjon, doping, undertrykking, miljøødeleggelser og dritt så det holder. Jeg kunne ønske at det offentlige Norge hadde markert sine holdninger, men om jeg sitter og ser på et skirenn gjør kanskje ikke så mye fra eller til.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ski er jo så utrolig stort her, så må man ofre det - er det kanskje ikke så farlig med litt slaveri eller diskriminering likevel...

Det er kanskje akkurat dette jeg ville røre litt ved. Når er noe "for tradisjonsrikt for en folkegruppe" til at det "ikke er så farlig med xxx eller yyy"…. Og det er kanskje da man begynner å skjønne hvorfor dritt og elendighet fortsetter i verden, for om man kan unnskylde seg med at det bare er sånn… Det skal være sånn… Det har alltid vært sånn… Vet ikke helt om jeg liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant at mange er så hissige på dyrenes rettigheter at de kun f. eks spiser økologiske egg og ikke vanlige, men OL er "bare sport" og ikke politikk, så da er det ok å se vekk fra ekstrem korrupsjon og utnyttelse av mennesker.

IOC er ikke noe annet enn en ekstremversjon av "gutteklubb" for de rike og berømte. Hva skal man f. eks med kongelige som æresmedlem av den internasjonale komite for olympiske leker?? Det er så mye korrupsjon der at man kan bli svimmel, folk blir ikke medlemmer nødvendigvis pga. gode kunnskaper eller ferdigheter.

Det er ikke vanskelig å begynne å lukte lunta til IOC om man bruker ett minutt på å kikke rundt.

Av en eller annen grunn får jeg ikke postet linker i editoren, skal se om jeg får redigert dem inn senere.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men egentlig synes jeg jo dette har blitt satt i søkelyset og debattert mye mer i forbindelse med OL i år i Russland, særlig ift. homofiles rettigheter og slikt, enn jeg i alle fall har fått med meg at det har blitt før. Selv om vi vet at for eksempel OL i Kina brakte med seg rimelig mye dritt det også. Sånn sett synes jeg jo det er en positiv utvikling, at man tør å si at dette ER problematisk - ikke at man bare legger lokk på det og ser en annen vei.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterk video. :cry: (Enten det, eller så er jeg ekstremt emosjonell for tiden. :P )

Heldigvis er det mulig å søke asyl pga legning, og jeg regner med at kjønnsidentitet også vil gå under dette. Om lovforslaget går igjennom at de skal kunne hente barna ut av LGBT familier, så håper jeg at Europa er klar for å gi de de familiene asyl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To Russia With Love

Fyll inn for deg også! Tviler på at Putin lar seg bevege av slikt, men det er aldri feil å vise sin støtte! Digger at de har satt "male, female, trans og other" under kjønn. :ahappy: Så selv om jeg krysser alltid av på "mann" i slike ting, så bare MÅTTE jeg krysse av "trans" denne gangen. :lol:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...