Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan man fortsatt stille valper på NKK utstilling?


Red Merle
 Share

Recommended Posts

Siden det mest sannsynelig blir valp på oss i år, så lurer jeg rett og slett på om man fortsatt stille valper på NKK utstillinger? Hvordan melder man den på om den enda ikke er registrert og ikke står på listen over mine hunder? Vet at man kan melde på andre hunder enn den som er under 'min hund', men da må man ha reg.nr. Hva gjør man om valpen enda ikke er registert?

Gleder meg sånn til valp alså :heart: I wont say no more :shifty:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan melde på uregistrert valp :-)

Også kan man melde på til nkk sine ute utstillinger, ikke inne.

Kan ikke melde på ureg valp lengre. Siden ALLE valper skal være registrert innen de er 3mnd gamle. :)

Og NKK Ålesund har valp, selv om den er inne. :)

Det er kun 6 til 9mnd som kan stille valp. Men hvor oversikten hvor hvem som har valp og ikke er vet jeg ikke. Men fant ut når jeg var å så på NKK Ålesund har de har valp 6-9mnd hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager off-topic, men: Hva vil det egentlig si at den er registrert? Trodde de var registrert når de har stamtavle fra NKK, jeg..? Men det får man jo lenge før de fyller 3 måneder... Noen som kunne forklart det kortkort?:)

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er de registrert når man har fått stamtavle? Redd jeg går rundt med uregistrert hund :o

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

Har den stamtavle, er den registrert, så ingen fare :)

Men om det ikke går ann å melde på valper under registrering (som er det u.reg står for), hva da med importer som ikke er ferdig registrert, kan ikke de lenger delta? Jeg hadde jo spansk importvalp sommeren for halvannet år siden og syntes det var veldig fint å kunne komme i gang å stille ham selv om det tok tid å få alle papirene fra Spania :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke melde på ureg valp lengre. Siden ALLE valper skal være registrert innen de er 3mnd gamle. :)

Det går fortsatt an å registrere valper (kull) etter at de er 3 mnd gamle (men det vil etterhvert antakelig bli dyrere for oppdretter dersom det skjer etter 3 mnd). Såvidt jeg vet er det fortsatt fullt mulig å melde på uregistrert valp til valpeshow (som jo er helt uoffisielle og dermed ikke kan ha krav om registrering for påmelding).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da satser jeg på at jeg får meldt ham på et vanlig valepshow eller to før han blir regga. han blir iallefall med til bø for å se :)

Hvis han ikke fyller 4 mnd før 8 mars kommer han ikke inn på Nkk Bø..Valper under 4 mnd slipper ikke inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååja, valpen blir 4 mnd den 8 mars, så da er jo for ung til NKK Bø.

Registrert innen 3 mnd, hmm. Min er import, hvordan fungerer det mtp registering da? Han skal jo omregges, så fort jeg får stamtavlen.

Aha så du bare hadde skrevet dette så derfor svarte jeg som jeg gjorde :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...