Gå til innhold
Hundesonen.no

Collar cam

Guest Christine
 Share

Recommended Posts

Guest Christine

Kjøpte et halsbånd for å feste gopro i, men det ble desverre for tungt for min hund. Mulig det er for stort for han, for kameraet gjorde at halsbåndet sklei rundt halsen.

http://www.dogcollarcam.com/#!collars/sitepage_1

Rød farge, størrelse L. Justerbart fra 15 opp til 22 inches.(dvs ca 38-55 cm, men som sagt for stort/tungt for min setter).

Pris er litt vanskelig, men tenker jeg sier 180,- / bud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Har han ikke her nå, så kan ikke måle, men han bruker 40 et eller annet i halsbånd.

Jeg justerte ihvertfall halsbåndet på det innerste så det satt stramt, men enda begynte det å skli. Tror det skyldes at han er tynn om halsen, akkurat der kameraet skal ligge, om du skjønner? Han er ikke kraftige gutten, så med bredere nakke tror jeg det ville holdt seg på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er generelt vanskelig å få goproen til å bli. Jeg har jo en kraftig hals på min hund, men der sklir også kameraet ned ved bevegelse. Man må jo nesten ha lim eller magi for å få det til å sitte. Gravity is a bitch :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hmm, høres ut som det vil bli litt i grenseland på Leo også... :/ hvor kjøpte du det?

Samboeren min som bestilte, så regner med det er bestilt på ebay :)

Synes det er generelt vanskelig å få goproen til å bli. Jeg har jo en kraftig hals på min hund, men der sklir også kameraet ned ved bevegelse. Man må jo nesten ha lim eller magi for å få det til å sitte. Gravity is a bitch :P

Nei, ikke si sånn da :( Jeg som har et nytt et på vei i posten! Da tror jeg at jeg smeller til å bestiller en sele med feste på bryst og rygg med det samme..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Viss du har på dyret sele så kan du jo feste to liner (en på hver side) mellom halsbånd og sele bare for litt ekstra stabilitet ifht til og skli rundt :)

Meh, blir for mye styr, da kjøper jeg heller sele :P

Har du tenkt på noe sånt?

sonydogcam-1.jpg

Er ikke helt sikker på hvor du får tak i det, men det kom opp da jeg søkte på "gopro dog" på google :)

RED: så festet jo goproen på ryggen, så får man sånne fine hesteørebilder bare med hund!

Sett en lignende sele med feste for kamera både på rygg og i brystet, så tipper nok jeg går for sele ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Med kamera på toppen av den selen??? :|:|:|

Chicka hadde ødelagt kameraet på 1-2-3, hun ruller seg skikkelig på tur hele tiden :P:D:P

Kjekt med hund som ikke rullet seg til enhver tid med slikt påmontert ja :P Kameraet tåler vanvittig mye da, bare så det er sagt. Kompisene til samboeren min bruker det mye til å lage skifilmer, hopper fra 10-meteren osv med det. Det er lagd for å tåle en god støyt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med hund som ikke rullet seg til enhver tid med slikt påmontert ja :P Kameraet tåler vanvittig mye da, bare så det er sagt. Kompisene til samboeren min bruker det mye til å lage skifilmer, hopper fra 10-meteren osv med det. Det er lagd for å tåle en god støyt :)

Bra det tåler en trøkk, så bare for meg Chicka ut av bilen, rett ned på snøen for en god rull og kameraet ødelagt, så lenge varte den morroa... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry dårlige bilder..

Festet på nakken

attachicon.gifPhoto 09.02.14 20 30 57.jpg

Slik kan det også henge

attachicon.gifPhoto 09.02.14 20 32 30.jpg

Størrelsesforskjellen på S og L. Begge er til salgs

attachicon.gifPhoto 09.02.14 20 33 33.jpg

Feste til GoPro følger ikke med

Det var utrolig bredt.

Hadde kommet til å fungert som nakkestøtte på mine...

Lage noe selv med motvekt på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Life's a beach, og når det er kaldt og surt og blåser, så har vi den for oss selv, så det var ikke så ille, men det var ikke så vel heller, for Ede har ikke store radiusen (0-2m) eller masse interesse for å utforske omgivelsene selvstendig, så aktivitet begrenser seg mest til mutterns fremdriftstempo og kastearm. Det som er dårlig med det er det samme som er bra med det. Borrelås klengete er dog veldig å foretrekke over selvstendig på vift i sin egen verden. Bonus for egen helse å måtte løpe litt og være mer aktiv for å gi Ede mer av aktiviteten han trenger.  Virkelig ikke så mye å melde fra en stadig mer rutinepreget hverdag sammen. This is it nå, liksom.  Ede har begynt gå på turbusser helt selvstendig, flink opp trappen og går rett til plassen sin på midten. Trenger finne en smart måte å trene på å rygge i vinkel, for å komme inn mellom seter. Mestrer vi ikke det, så må vi stå over en buss om det er barnevogner og bagasje på den plassen der.  Å gå ned trappene på tur ut av bussen ligger lenger frem i tid. Han har gått ned bare sju trappetrinn i sitt liv så langt, og de var av normal bratthet. De tre veldig bratte trinnene på turbussen vil han fortsatt bæres ned. Nærmer seg antakelig 150 kg valpevekt nå, slik det føles i armene mine. Trenger derfor begynne lære gå de tre bratte trappetrinnene ned på egenhånd også, ellers vil han finne veien ned der på den harde måten, fordi jeg er evig optimist og vil at some point overvurdere min egen evne til å bære ham ned der. Seriøst, han begynner bli tung å bære i armene. Fordi jeg er idiot har vi KUN løftet med hodet til høyre side, hele livet, og dermed mesteparten av vekten hans på den svakeste armen min. Å snu for å bære motsatt vei er et alvorlig avvik i prosedyre som må rapporteres og meldes og klages på og ankes i flere runder før vi etter en lang godkjenningsprosess kan vurdere prøve på den måten.  Å bli bært på såkalt påssarygg (trønder, sjø) har vi begynt få litt dreisen på. Ede synes det var skummelt i starten, men har begynt like å leke ryggsekk nå. Aberet er at jeg har utnyttet jukkeangrep bakfra for å shape det inn. Usikker på om han tør gjøre det der foran et publikum på bussen. Han er jo i den alderen. Å vise affeksjon for foreldre er veldig pinlig. Mulig han heller vil reise med buss til evig tid enn å ta den flausen der for å komme seg ned trappen.  Vi får se. Det finnes antakelig en viss mengde NomNoms som i bunnen av den trappen der vil vekke den nødvendige motivasjonen til å klare komme seg ned de trappetrinnene selvstendig i en fei. 
    • Dette handler mer om uenighet. Jeg håper du sier nei til dette. Om du hadde visst at hunden skulle brukes til å produsere blandingskull hadde du ikke skrevet under. 
    • Uff, det er vanskelig med oppdrettere man ikke er enig med, dessverre. Du sier det står i kontrakten at avl skal følge NKKs retningslinjer, men hva står i kontrakten om brudd? Det hjelper jo ingenting med en kontrakt dersom ikke betingelsene ved brudd er beskrevet. Juridisk sett står oppdretter som eier, og om hun ikke vil la deg kjøpe ut hunden til full pris så er det dessverre opp til deg å heve kjøpet på grunnlag av kontraktsbrudd. Dette er veldig vanskelig når det er snakk om et levende dyr og ikke en faktisk vare. Du kan jo også eventuelt kontakte NKK for råd.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...