Gå til innhold
Hundesonen.no

På mobil-jakt


ingvildoline
 Share

Recommended Posts

Min iPhone 4S hoster og harker etter to års aktivt bruk + er knust på baksiden. Jeg har derfor beveget meg ut i mobiljungelen, men siden jeg har vært iPhone-bruker siden 2010 begynner det å bli en stund siden sist.

Jeg skal bruke en mobil til følgende:

- Surfing på nett (nyheter, artikler, blogger)

- Sosiale medier (Facebook, Instagram, Twitter, TapaTalk/forum, Snapchat etc.)

- Underholdningsapper (radio, 9gag etc.)

- Ta mye bilder

- Ringe og sende sms

- Motta og sende mail

Jeg vil ha en telefon med god skjerm, som er rask, "smidig" å bruke, enkel å navigere rundt på og hvor jeg kan skreddersky skjermer relativt greit etter egne ønsker og behov. Den må ha godt kamera.

Batterilevetid er fint om er lenge, men jeg lader gjerne telefonen hver natt. Den må ikke nødvendigvis ha god lyd fra høyttalerne da jeg hører lite på musikk annet enn gjennom headset.

Jeg har tenkt på Samsung Galaxy S4, Samsung Galaxy S3 og Huawei Ascend P6. S4 er litt dyr, men samtidig min "drømmetelefon" for øyeblikket, særlig pga. kameraet. S3 ser handy ut, men jeg er usikker på om den vil oppleves som rask nok. P6 er nydelig å se på, men et merke jeg kjenner lite til og dermed også er usikker på. Jeg har lest reviews av alle tre, men alle har jo sine pros and cons, så jeg blir liksom ikke mer sikker av det.

iPhone vil jeg ikke ha. Jeg har aldri likt HTC, men kanskje det kan endre seg om "den rette" dukker opp.

Pris vil jeg helst ikke at skal være mer enn 3000 kr., både med og uten abonnement (jeg har Telenor Komplett M og vil videreføre dét).

Har dere noen erfaringer med disse telefonene?

Hvilken ville dere valgt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos telekiosken (telenorforhandler) får man S4 til 299 og 549 i mnd i ett år med komplett M. Kjøpte den for noen dager siden :) Det er vanskelig å komme under 6000 kr totalt på ett år har jeg sett da jeg gjorde mine undersøkelser om man ikke kan betalr 3-4000 på en gang.

Veldig fornøyd med min S4, liker utseendet på den og den er enkel å navigere i synes jeg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa har S4 - og som mangeårig iPhonebruker (som deg) - vil jeg bare gjøre OBS på at den er veldig tungvindt å sette seg inn i når man er vant med apples enkle menyer. Jeg er 24 år så jeg er ikke noen sur gammel tante som ikke vil sette meg inn i nye greier, men jeg synes ikke samsung har så amazing brukervennlighet. Bare vær klar for evt plages litt i starten, jeg sitter alltid som ei gammel kjerring og sliter med å finne fram til ting på tlf hans :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bikkje1

Hvorfor ikke en ny iphone?

Jeg sendte inn min ødelagte iphone til humac/apple, og jeg fikk igjen en helt ny en, til 1500 kr (iphone 4). Tror det koster 2000 kr for en iphone 4s hvis du sender den inn til "reprasjon" (du får en ny til den prisen hvis apple ikke kan reparere den).

Og er den ikke ødelagt, så kan du jo kaste den i bakken. :fear:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa har S4 - og som mangeårig iPhonebruker (som deg) - vil jeg bare gjøre OBS på at den er veldig tungvindt å sette seg inn i når man er vant med apples enkle menyer. Jeg er 24 år så jeg er ikke noen sur gammel tante som ikke vil sette meg inn i nye greier, men jeg synes ikke samsung har så amazing brukervennlighet. Bare vær klar for evt plages litt i starten, jeg sitter alltid som ei gammel kjerring og sliter med å finne fram til ting på tlf hans :lol:

Og samboer konverterer fra iphone til samsung ved neste mobilkjøp, nettopp pga brukervennlighet og større valgmuligheter :P

Kan anbefale s4 i alle fall, er kjempe fornøyd med min. :) Utenom abonnementet mitt vil mobilen koste meg 2500 etter 12 mnd, utgiftene til abonnementet hadde jeg jo hatt uansett iom at jeg har videreført samme abonnement.

Eneste negative med telefonen er at den er stor, selv om det er veldig deilig når man skal sitte på internett, skrive på den, osv. Men om du har iphone 4, så vil du sikkert syns den er gigantisk de første par dagene.. hehehe.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og samboer konverterer fra iphone til samsung ved neste mobilkjøp, nettopp pga brukervennlighet og større valgmuligheter :P

Så forskjellig kan man være. Vil ikke ha valgmuligheter, vil ha god batteritid, bra kamera og en iPhoneaktig-meny…. Like in the rest of the world of electronics - you can never get what you want :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ihuga apple fan, det er så latterlig enkelt å bruke. MEN før jeg kjøpte meg iphone, så hadde jeg en Nokia, dette er vel to år siden nå, men den likte jeg godt i alle fall. Eneste grunnen til at jeg ikke kjøte ny Nokia da var at jeg alikevel hadde alt annet i apple.. Nå er ikke den på markedet lengre, men den hadde bra kamera. Så hvis jeg skulle bytte nå, hadde det nok blitt en av de nyere nokia'ene, hvis de ikke er så kjempe store :P Brukervennlig og greit synes jeg. I tillegg så har jeg noia fordi så mange mobiler er begynt å bli så syykt store, av den grunn kunne jeg aldri hatt en sånn S galaxy :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa har S4 - og som mangeårig iPhonebruker (som deg) - vil jeg bare gjøre OBS på at den er veldig tungvindt å sette seg inn i når man er vant med apples enkle menyer. Jeg er 24 år så jeg er ikke noen sur gammel tante som ikke vil sette meg inn i nye greier, men jeg synes ikke samsung har så amazing brukervennlighet. Bare vær klar for evt plages litt i starten, jeg sitter alltid som ei gammel kjerring og sliter med å finne fram til ting på tlf hans :lol:

Lol, jeg er nå iphonebruker etter å ha hatt alt annet i alle år, og S4 sist (kun byttet ut fordi jeg knuste den), og jeg sitter med akkurat samme følelsen om iPhone. :P Jeg plagdes så syyyykt i starten! Gikk rundt og var sur hele tida. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Frida og fuglehundene Takk, da skal jeg kikke innom Telekiosken kanskje i dag :)

@Kangerlussuaq Det er vel en vanesak, tror det skal gå fint :)

@SiriEveline & @LinL Jeg har en viss uforklarlig aversjon mot Nokia, haha :P

@Therese Fordi jeg ikke ønsker å ha Apples systemer i telefonform lengre. Hardware'n har jo også vist seg å være noe svakere enn det som godt er.

@ S4 Active har jeg ikke tenkt på at all, men jeg leser amobils test nå, og den virker jo superbra! Føyer den til på lista mi. Pluss for at den er vanntett, jeg bor jo tross alt i Bergen :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

S4 er en nyere modell med nyere teknologi. Du kan kanskje lese noen anmeldelser av telefonen? Der vil det ofte stå hva de har oppgradert og endret fra forrige modell.

Leser anmeldelser så det ryker for tiden. Hadde bare håpet noen kunne laget et kjapt sammendrag siden jeg strengt tatt skal bruke tiden på politisk teori just nu :D Hehe.

@Enits Er ikke venn med utseendet på Sony-telefoner... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser anmeldelser så det ryker for tiden. Hadde bare håpet noen kunne laget et kjapt sammendrag siden jeg strengt tatt skal bruke tiden på politisk teori just nu :D Hehe.

@Enits Er ikke venn med utseendet på Sony-telefoner... :P

Ok da ville jeg gått for S4, gjerne også activeutgaven. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

I disse dager lanseres Z1 compact, såpass interessant at jeg vurderer den sterkt til fordel for ifon.

Sannsynligvis den første androiden som har oppretthold topp-spec i en noe mer hendig størrelse. Vanntett er den også, ypperlig hunde/ute/aktvitet telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...