Gå til innhold
Hundesonen.no

Jentutt'n på Holter


Siri

Recommended Posts

Hmmm... siden jeg nå endelig fant ut hvordan man legger ut BILDER her (*kremt*) så må jeg jo skryte litt av jentene mine jeg også da :-).

Først ut er gode gamle Lotta (N DK UCH NV01 Torilsin Lois Lane) - fortsatt i utmerket form 9,5 år gammel:

27-10-2002-Lotta01.jpg

Og så "unge" Babs (INT NORD UCH KBHV04 Mezzoforte Surprise):

2005-08-28-Babs12.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige tilbakemeldinger :-).

Pleier det å være slik at de mørke/sorte briardene er mindre enn de lyse?

Størrelsen på hundene er nok ikke avhengig av fargen, men av linjene de kommer fra. Det kan nok hende at sorte hunder VIRKER mindre enn de fawne, men det er nok mer en optisk illusjon... Min lille fawne Babs er faktisk en av de minste briardene som løper rundt i ringen her i Norge - hun er bare 58 cm høy (standarden tilsier mellom 56 og 64 cm), så hun er vel litt sånn pygmèbriard :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige tilbakemeldinger :-).

Størrelsen på hundene er nok ikke avhengig av fargen, men av linjene de kommer fra. Det kan nok hende at sorte hunder VIRKER mindre enn de fawne, men det er nok mer en optisk illusjon... Min lille fawne Babs er faktisk en av de minste briardene som løper rundt i ringen her i Norge - hun er bare 58 cm høy (standarden tilsier mellom 56 og 64 cm), så hun er vel litt sånn pygmèbriard :-).

Ok. :) Jeg kjenner noen som hadde 2 briarder, en fawn og en mørk/sort (hva kalles fargen?). Men den mørke måtte desverre avlives rett før jul i fjord. Men den fawn har hun fremdeles. Den sorte/mørke var nemmelig utrolig mye mindre enn den fawne, derfor jeg spør :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner noen som hadde 2 briarder, en fawn og en mørk/sort (hva kalles fargen?). Men den mørke måtte desverre avlives rett før jul i fjord. Men den fawn har hun fremdeles. Den sorte/mørke var nemmelig utrolig mye mindre enn den fawne, derfor jeg spør

De mørke kalles sort - men noen sorte blir gjerne grålige med alderen :-).

I kullet jeg hadde på gamle Lotta, så hadde jeg vel omtrent alle størrelsesvariantene som var mulig tror jeg :-). Ei søster av henne er maks størrelse, mens en del av brødrene var veldig små (sågar mindre enn rasestandardens minstemål), så det er nok linjer og ikke farger som utgjør forskjellen :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker for hyggelige tilbakemeldinger :lol:

Joda - jentene har gjort bra fra seg både i utstillingsringen og andre konkurranser de - og gjett om mor er stolt da... hahaha. Men vi liker nå helst å være på tur i skogen vi - det er da vi koser oss mest :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat:  

KBHV04  

Hva står dette for?

KBHV04 betyr Københavnvinner 2004 - dvs at Babs ble beste tispe på DKKs internasjonale vinnerutstilling i 2004 - litt det samme som NV-tittelen (Norsk Vinner) som utdeles på Vikingskipet på Hamar :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...