Gå til innhold
Hundesonen.no

Natur vgs


Guest bikkje1
 Share

Recommended Posts

Guest bikkje1

Har noen gått på natur vgs, eller vet noe annet om den skolen som kan være interessant å vite?

Jeg har lest gjennom alt av matriale jeg fant på google, og hittil har jeg fått et veldig bra inntrykk av skolen. I tillegg er det bare en kort busstur unna, staten betaler skolepengene, jeg kan gå på hundelinje (vg2), og studiekompetanse.

Hvis jeg ikke har forstått det feil får jeg tatt mattematikk R1, kjemi 1 og kjemi 2, og det er de fagene jeg trenger for senere å kunne søke meg inn på vetrinærhøyskolen? :P

Og vet noen om hvor mange poeng man må ha for å komme inn?

psst! skal innom åpen dag, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen gått på natur vgs, eller vet noe annet om den skolen som kan være interessant å vite?

Jeg har lest gjennom alt av matriale jeg fant på google, og hittil har jeg fått et veldig bra inntrykk av skolen. I tillegg er det bare en kort busstur unna, staten betaler skolepengene, jeg kan gå på hundelinje (vg2), og studiekompetanse.

Hvis jeg ikke har forstått det feil får jeg tatt mattematikk R1, kjemi 1 og kjemi 2, og det er de fagene jeg trenger for senere å kunne søke meg inn på vetrinærhøyskolen? :P

Og vet noen om hvor mange poeng man må ha for å komme inn?

psst! skal innom åpen dag, altså.

Stemmer at du får tatt de fagene, men da må du ha mindre hund på hundelinja enn de andre (når du har kjemi og matte har de andre hund). Jeg gikk på Natur VGS og er superfornøyd og kan anbefale stedet på det sterkeste. Selv begynte jeg på Natur VGS på 2.året, og hadde da hatt T1 (eller hva det het) fra tidligere, og slapp derfor å ha matematikk 2.året. Tok i stedet full hundelinje og tok heller ikke noe kjemi på VG2. VG3 tok jeg derimot kjemi 1 og 2 som privatist på Sonans (kveldsundervisning) og R1 på Natur VGS.

Jeg kom rett inn på veterinærhøgskolen etter tredjeåret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bikkje1

Jeg vet ikke så mye, men ei venninne av meg gikk den linjen her på Stabekk vgs.

Hun er nå lærling i hovslagerfaget og gjør det veldig bra der, være på mange konkurranser og gjort det veldig bra.

Vet at hun trivdes veldig godt iallefall ;)

:thumbs: Hørtes utrolig bra ut!

Jeg hadde gjort det hvis vi hadde fått studiekompetanse da jeg begynte på vgs! Men de innførte det året etter :icon_cry:

Men R1, Kjemi 1 + 2 er jo det du trenger for vet., ja, så hvis det er det du vil, så er det vel bare å kjøre på? :ahappy:

Vg3 Studieforberedende innen naturbruk m/Kjemi 2 og R1 Matematikk (spesiell studiekompetanse) NB: Oppstart høsten 2015

Så det starter neste år? Ikke at det har noe å si for meg. :sleep:

Stemmer at du får tatt de fagene, men da må du ha mindre hund på hundelinja enn de andre (når du har kjemi og matte har de andre hund). Jeg gikk på Natur VGS og er superfornøyd og kan anbefale stedet på det sterkeste. Selv begynte jeg på Natur VGS på 2.året, og hadde da hatt T1 (eller hva det het) fra tidligere, og slapp derfor å ha matematikk 2.året. Tok i stedet full hundelinje og tok heller ikke noe kjemi på VG2. VG3 tok jeg derimot kjemi 1 og 2 som privatist på Sonans (kveldsundervisning) og R1 på Natur VGS.

Jeg kom rett inn på veterinærhøgskolen etter tredjeåret :)

1T har de 1. året der også. Så 2. året blir det hundelinje og kjemi 1, da. Blir man hengende etter andre, eller er det fler som velger å gjøre det jeg har tenkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:thumbs: Hørtes utrolig bra ut!

Vg3 Studieforberedende innen naturbruk m/Kjemi 2 og R1 Matematikk (spesiell studiekompetanse) NB: Oppstart høsten 2015

Så det starter neste år? Ikke at det har noe å si for meg. :sleep:

1T har de 1. året der også. Så 2. året blir det hundelinje og kjemi 1, da. Blir man hengende etter andre, eller er det fler som velger å gjøre det jeg har tenkt?

Når du tar kjemi 1 på VG2 så må du ha litt mindre hundetimer enn de andre, men det går helt fint tenker jeg. Er MYE hundetimer uansett (2 1/2 dag i uken). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bikkje1

Når du tar kjemi 1 på VG2 så må du ha litt mindre hundetimer enn de andre, men det går helt fint tenker jeg. Er MYE hundetimer uansett (2 1/2 dag i uken). :)

Åja, men daså. :)

Fikk skikkelig lyst til å begynne der nå, kjenner jeg. Er lærerne flinke, og hvordan er miljøet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær forberedt på at det er mye annet enn bare hund og realfag. Jeg går vg2 på Melsom som har PTF - Hund fra vg1, hadde gledet meg til å starte med masse hund, men i stedet ble det mye skogbruk, grytidlige fjøsvakter, snekring, sveising, traktorkjøring, slakteribesøk, plantelære

(ugress har aldri vært så kjedelig som i de teoritimene!), potetåker, sau, eggplukking og vanlige fag.

Må vet jeg ikke hvordan det legges opp på denne skolen, men hva har dem i PTF (hvis det er dette faget som brukes) på førsteåret?

Er slett ikke meningen å skulle skremme deg, men bare så du ikke går på en smell. Jeg har lært utrolig mye, men det kan være litt stressasomt og fysisk hardt hvis du har dager som starter kl 05:30 og er ferdig kl 15:30. Realfagene er kanskje heller ikke de letteste, man må være innstilt på å klare det og ha forståelse for fagene for å gjøre det godt. Men! Det er ufattelig morsomt å få bruke seg selv på ordentlig vis, mye av det man lærer er noe man kan ta med seg i andre ting! Etter et feilskjær innenfor helse- og sosialfag, så kan jeg med hånda på hjerte si at praktisk skole virkelig har vært godtgjørende for min del! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bikkje1

Bare vær forberedt på at det er mye annet enn bare hund og realfag. Jeg går vg2 på Melsom som har PTF - Hund fra vg1, hadde gledet meg til å starte med masse hund, men i stedet ble det mye skogbruk, grytidlige fjøsvakter, snekring, sveising, traktorkjøring, slakteribesøk, plantelære

(ugress har aldri vært så kjedelig som i de teoritimene!), potetåker, sau, eggplukking og vanlige fag.

Må vet jeg ikke hvordan det legges opp på denne skolen, men hva har dem i PTF (hvis det er dette faget som brukes) på førsteåret?

Er slett ikke meningen å skulle skremme deg, men bare så du ikke går på en smell. Jeg har lært utrolig mye, men det kan være litt stressasomt og fysisk hardt hvis du har dager som starter kl 05:30 og er ferdig kl 15:30. Realfagene er kanskje heller ikke de letteste, man må være innstilt på å klare det og ha forståelse for fagene for å gjøre det godt. Men! Det er ufattelig morsomt å få bruke seg selv på ordentlig vis, mye av det man lærer er noe man kan ta med seg i andre ting! Etter et feilskjær innenfor helse- og sosialfag, så kan jeg med hånda på hjerte si at praktisk skole virkelig har vært godtgjørende for min del! :)

Hva er PTF? :icon_redface:

Men såå tidlig oppe? Alt det andre går greit, det meste er ting som interesserer meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær forberedt på at det er mye annet enn bare hund og realfag. Jeg går vg2 på Melsom som har PTF - Hund fra vg1, hadde gledet meg til å starte med masse hund, men i stedet ble det mye skogbruk, grytidlige fjøsvakter, snekring, sveising, traktorkjøring, slakteribesøk, plantelære

(ugress har aldri vært så kjedelig som i de teoritimene!), potetåker, sau, eggplukking og vanlige fag.

Må vet jeg ikke hvordan det legges opp på denne skolen, men hva har dem i PTF (hvis det er dette faget som brukes) på førsteåret?

Er slett ikke meningen å skulle skremme deg, men bare så du ikke går på en smell. Jeg har lært utrolig mye, men det kan være litt stressasomt og fysisk hardt hvis du har dager som starter kl 05:30 og er ferdig kl 15:30. Realfagene er kanskje heller ikke de letteste, man må være innstilt på å klare det og ha forståelse for fagene for å gjøre det godt. Men! Det er ufattelig morsomt å få bruke seg selv på ordentlig vis, mye av det man lærer er noe man kan ta med seg i andre ting! Etter et feilskjær innenfor helse- og sosialfag, så kan jeg med hånda på hjerte si at praktisk skole virkelig har vært godtgjørende for min del! :)

Slik er det ikke på Natur VGS :) VG1 er kanskje innom litt av alle linjer, men det er normale skoletider (tidligste man starter er 8 eller 9). På VG2 har man kun hund og vanlige fag (engelsk, norsk, økonomi osv) og jeg syns ikke det har vært krevende eller stressende overhodet faktisk.

Det opplevde jeg heller ikke når jeg gikk VG1 på naturbruk i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er PTF? :icon_redface:

Men såå tidlig oppe? Alt det andre går greit, det meste er ting som interesserer meg. :)

Prosjekt til fordypning, faget man bruker på forberedelse til yrket man ønsker. Slik som jeg gikk PTF - apotektekniker, da var jeg utplassert på apotek for å se hvordan hverdagen til en av det yrke er, for eksempel.

Det var de grytidlige fjøsvaktene, selvsagt ikke hver dag! Kanskje 2-3 ganger i måneden, men de dagene var tunge. Man har jo ofte et aktivt liv på utsiden av skoleområdet, det gjorde det ikke stort bedre. Men hvis gårdsaspektet er noe som også interesserer deg, så ser jeg ingen hindring, det er absolutt lærerikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk jo selv på Melsom med Hund som PTF. Og @maysofie forklarer egentlig ganske greit hvordan det fungerer på Melsom - men jeg har ikke det inntrykket av Natur VGS etter å ha lest litt om skolen og snakket med ei som går der. Har et inntrykk av at det er mye mer hund og slikt. Men når det skal sies, så er jeg lite glad i Melsom for å være ærlig (pga ledelsen, de fleste lærere der er flotte!) nettopp fordi de prioritere feil. Jeg var blant de første som hadde hund når de startet med det på VG1, og prioriteringene til skolen er ikke til å skryte av i det hele tatt! Kan ramse opp en del ting som vi anså som normalt for å kunne ha for å trene hund, som vi ikke fikk og måtte slåss for å få igjennom til neste år (VG2). Nei, sorry, Melsom anbefaler jeg egentlig ikke hvis man ønsker å ha hund!

Men når det er sagt, var det aboslutt ikke noe galt med lærene i hundefaget. Jeg lærte utrolig mye og trass i en håpløs ledelse, angrer jeg ikke på at jeg har gått årene! :) Jeg fikk bl.a. vært tilskuer på Femundløpet og ikke minst ordnet vi klassetur til England for å være på Crufts! Det er bare så utrolig synd at skolen nedprioriterer hund (og landbruk for den saks skyld..) for skolen har masse potensiale til å kunne ha en flott hundelinje!

Edit: Altså, poenget mitt her var vel egentlig at jeg syns Natur VGS med hund virker flott! :P Og at hvis jeg kunne ha valgt igjen sånn sett, hadde jeg nok kanskje heller gått for Natur VGS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk jo selv på Melsom med Hund som PTF. Og @maysofie forklarer egentlig ganske greit hvordan det fungerer på Melsom - men jeg har ikke det inntrykket av Natur VGS etter å ha lest litt om skolen og snakket med ei som går der. Har et inntrykk av at det er mye mer hund og slikt. Men når det skal sies, så er jeg lite glad i Melsom for å være ærlig (pga ledelsen, de fleste lærere der er flotte!) nettopp fordi de prioritere feil. Jeg var blant de første som hadde hund når de startet med det på VG1, og prioriteringene til skolen er ikke til å skryte av i det hele tatt! Kan ramse opp en del ting som vi anså som normalt for å kunne ha for å trene hund, som vi ikke fikk og måtte slåss for å få igjennom til neste år (VG2). Nei, sorry, Melsom anbefaler jeg egentlig ikke hvis man ønsker å ha hund!

Men når det er sagt, var det aboslutt ikke noe galt med lærene i hundefaget. Jeg lærte utrolig mye og trass i en håpløs ledelse, angrer jeg ikke på at jeg har gått årene! :) Jeg fikk bl.a. vært tilskuer på Femundløpet og ikke minst ordnet vi klassetur til England for å være på Crufts! Det er bare så utrolig synd at skolen nedprioriterer hund (og landbruk for den saks skyld..) for skolen har masse potensiale til å kunne ha en flott hundelinje!

Det samme kan jeg si om Skjetlein VGS. Dessverre veldig dårlige hundelinje der med lite hund og mye av alt annet. Derfor flyttet jeg til Oslo :)

På Natur VGS dro vi også på flere morsomme klasseturer slik som dere! Vi dro til

- Femundsløpet, både i Røros og på første sjekkpunkt

- Crufts i England

- Kolmården i Sverige og klappet tamme ulver

- IPO-stevne og utstillinger

Året avsluttet med at alle i klassen gikk lydighet på offisielt stevne med hundene sine. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk jo selv på Melsom med Hund som PTF. Og @maysofie forklarer egentlig ganske greit hvordan det fungerer på Melsom - men jeg har ikke det inntrykket av Natur VGS etter å ha lest litt om skolen og snakket med ei som går der. Har et inntrykk av at det er mye mer hund og slikt. Men når det skal sies, så er jeg lite glad i Melsom for å være ærlig (pga ledelsen, de fleste lærere der er flotte!) nettopp fordi de prioritere feil. Jeg var blant de første som hadde hund når de startet med det på VG1, og prioriteringene til skolen er ikke til å skryte av i det hele tatt! Kan ramse opp en del ting som vi anså som normalt for å kunne ha for å trene hund, som vi ikke fikk og måtte slåss for å få igjennom til neste år (VG2). Nei, sorry, Melsom anbefaler jeg egentlig ikke hvis man ønsker å ha hund!

Men når det er sagt, var det aboslutt ikke noe galt med lærene i hundefaget. Jeg lærte utrolig mye og trass i en håpløs ledelse, angrer jeg ikke på at jeg har gått årene! :) Jeg fikk bl.a. vært tilskuer på Femundløpet og ikke minst ordnet vi klassetur til England for å være på Crufts! Det er bare så utrolig synd at skolen nedprioriterer hund (og landbruk for den saks skyld..) for skolen har masse potensiale til å kunne ha en flott hundelinje!

Melsom er ikke noe å skryte av nettopp pga de problemene nevnt. Ledelsen er mer opptatt av toppidrett enn de er av resten av linjene de har, toppidrett får pengestøtte til alt, nye lokaler hvis de spør og ressurser som det står etter. I år ble vi på vg2 hund stående uten lærer, fordi vi var for få elever. Vi hadde vært likt elevtall siden nyåret, ergo før søkefrist til vg2, og ble lovet at linjen ville fortsette også for neste år, det ble den ikke. I oktober fant de ut at vi kunne bli utplassert på pensjonat med litt teori og bruks på sidelinjen, to måneder etter skolestart.

Vi skulle bruke andreåret til bruks med egne hunder, mer teori, vi skulle til Finnmark og England. Det vi sitter igjen med et vasking av kennel med litt teori og bruks ved siden av, som er avhengig av de andre ansattes tid til å ha oss. Vi har kranglet mye med ledelsen, men står helt fast til det punktet at jeg har sagt fra meg alle andre fag enn hund og skal ta året på nytt igjen i år.

Førsteåret var bra, vi fikk gjort det vi skulle. Avsluttet året med offesiell lydgihetsstevne. Men vi gjorde aldri noe annet spesielt. Vi hadde teori, vi hadde læringspsykoligi, vi hadde lydighetstrening, med det var det. Veldig OT!

@Benedicte Jeg trodde dette var en ren naturbrukslinje, da skjønner jeg jo hvorfor jeg har misforstått litt :P Min erfaring er at naturbruk kan være krevende hvis man ikke er forberedt på det. Men denne skolen ser ut til å ha et litt annet opplegg, heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme kan jeg si om Skjetlein VGS. Dessverre veldig dårlige hundelinje der med lite hund og mye av alt annet. Derfor flyttet jeg til Oslo :)

På Natur VGS dro vi også på flere morsomme klasseturer slik som dere! Vi dro til

- Femundsløpet, både i Røros og på første sjekkpunkt

- Crufts i England

- Kolmården i Sverige og klappet tamme ulver

- IPO-stevne og utstillinger

Året avsluttet med at alle i klassen gikk lydighet på offisielt stevne med hundene sine. :)

Skulle ønske vi kunne dra mer på stevner og slikt! Spesielt å klappe tamme ulver, haha. Men skolen sponset jo ikke noen ting til oss., og crufts-turen måtte vi jobbe hardt for å det var så vidt vi fikk fri torsdag og fredag for å kunne dra, enda skolen ikke løftet en finger for å få til den turen selv. Vi avsluttet også året på VG1 med offisielt stevne i lydighet (var min debut, hadde det ikke vært for det hadde jeg nok aldri begynt å konkurree i det heller!). I VG2 hadde vi noe lignende uoff. "stevne" hvor hunden skulle gå spor, feltsøk og rundering, da vi trente mye på dette i VG2, og det var jo gøy da! Nei som sagt, lærerene på skolen gjorde veldig mye bra, men når ledelsen ikke prioriterer oss blir det fort tungt og vanskelig. Nei Natur VGS høres toppers ut hvis man vil ha hund på skolen ihvertfall, nesten så jeg vurdere å gå VGS om igjen der, haha :lol:

Melsom er ikke noe å skryte av nettopp pga de problemene nevnt. Ledelsen er mer opptatt av toppidrett enn de er av resten av linjene de har, toppidrett får pengestøtte til alt, nye lokaler hvis de spør og ressurser som det står etter. I år ble vi på vg2 hund stående uten lærer, fordi vi var for få elever. Vi hadde vært likt elevtall siden nyåret, ergo før søkefrist til vg2, og ble lovet at linjen ville fortsette også for neste år, det ble den ikke. I oktober fant de ut at vi kunne bli utplassert på pensjonat med litt teori og bruks på sidelinjen, to måneder etter skolestart.

Vi skulle bruke andreåret til bruks med egne hunder, mer teori, vi skulle til Finnmark og England. Det vi sitter igjen med et vasking av kennel med litt teori og bruks ved siden av, som er avhengig av de andre ansattes tid til å ha oss. Vi har kranglet mye med ledelsen, men står helt fast til det punktet at jeg har sagt fra meg alle andre fag enn hund og skal ta året på nytt igjen i år.

Førsteåret var bra, vi fikk gjort det vi skulle. Avsluttet året med offesiell lydgihetsstevne. Men vi gjorde aldri noe annet spesielt. Vi hadde teori, vi hadde læringspsykoligi, vi hadde lydighetstrening, med det var det. Veldig OT!

Høres definitivt ut som Melsom ja! Fikk med meg at det ble noe ekstra surr der også, men noe uten lærer og slikt, men satte meg aldri inn i saken fordi jeg misliker Melsom så mye og tenkte "typisk Melsom å surre det til" :aww: Vi karnglet også mye med ledelsen, og noe ga resultater, som f.eks det området som er inngjerdet! Måtte krangle hele VG1 for det, men fikk det nå i VG2 ihvertfall. For ikke å snakke om de kennelene man kan ha hundene sine i om man bor på internatet. Dritt å måtte gå ned hele tiden for å ordne vannet, fordi det frøs i vannskålen. Jeg bodde ikke lenge på internatet for å si det slik.

Sorry OT til TS, mye frustrasjon inni meg når de gjelder Melsom og Hundelinja :lol: Så som sagt, jeg syns Natur VGS høres flott ut og skulle egentlig ønske jeg nesten gikk der istedenfor, selv om jeg ikke angrer på selve hundefaget og lærerene på Melsom liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bikkje1

Oi, mye negativt om Melsom som jeg egentlig aldri hadde trodd. "Synd" for meg at Melsom er på andre siden av landet, og at staten betaler skolepengene for Natur vgs siden jeg bor i Oslo. :lol:

Men takker for all info jeg har fått. De skal ha åpen dag neste uke, så jeg får ta meg en tur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benedicte har skrevet mye om Natur vgs, så jeg trenger ikke gjenta det. Men jeg begynte der egentlig mest for å klare å fullføre vgs for å få generel studiekomp.

Første året gikk jeg jo naturbruk, og vi hadde ikke noe hund ettersom hundelinja ennå ikke hadde kommet. 2. året gikk jeg hundelinja, og vi ble første kullet med det faget. Og jeg var veldig fornøyd selvom det ble et lite testår for skolen :) Ellers syns jeg miljøet på skolen var bra. Jeg tok også 3. året der, på allmen.påbyg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bikkje1

Benedicte har skrevet mye om Natur vgs, så jeg trenger ikke gjenta det. Men jeg begynte der egentlig mest for å klare å fullføre vgs for å få generel studiekomp.

Første året gikk jeg jo naturbruk, og vi hadde ikke noe hund ettersom hundelinja ennå ikke hadde kommet. 2. året gikk jeg hundelinja, og vi ble første kullet med det faget. Og jeg var veldig fornøyd selvom det ble et lite testår for skolen :) Ellers syns jeg miljøet på skolen var bra. Jeg tok også 3. året der, på allmen.påbyg.

Jeg er også litt der. Er ganske umotivert for tre nye år med vanlig skole. Så jeg syns det virker utrolig bra å kunne kombinere naturbruk/hund, og i tillegg få stuidekompitanse. :D

Litt rart spørsmål, men er det mange gutter der, eller er det nesten bare jenter? :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også litt der. Er ganske umotivert for tre nye år med vanlig skole. Så jeg syns det virker utrolig bra å kunne kombinere naturbruk/hund, og i tillegg få stuidekompitanse. :D

Litt rart spørsmål, men er det mange gutter der, eller er det nesten bare jenter? :icon_redface:

I min hundeklasse var det bare jenter og det var det i hesteklassen også.

Siste året jeg gikk der var det 3 - 4 gutter i klassen min og fryktelig mange jenter.

Noen ganger føltes det litt som en jenteskole :P

Men jeg tror det varierer litt. I klassene under oss var det flere gutter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også litt der. Er ganske umotivert for tre nye år med vanlig skole. Så jeg syns det virker utrolig bra å kunne kombinere naturbruk/hund, og i tillegg få stuidekompitanse. :D

 

Litt rart spørsmål, men er det mange gutter der, eller er det nesten bare jenter?  :icon_redface:

Jeg hadde fullført to andre grunnkurs (1.året da), men hoppet av andre året to ganger. Så natur vgs ble mer noe for å få noe nytt og annerledes med litt annet enn kun å sitte på skolebenken for teori bare for å få fullført vgs på en eller annen måte. Og da jeg endelig kom meg til tredjeåret var jeg motivert nok til å fullføre :) (da gikk jeg jo bare vanlig allmen.påbygg, men på samme skole).

Var flertfall av jenter da jeg gikk, men hadde flere gutter i begge klassene førsteåret. Andreåret begynte vi med to (og var en liten klasse på 9, som gikk ned til 8stk hvorav én var gutt i løpet av året). Sisteåret var det litt bedre fordeling igjen med andre som hadde fullført naturbruk/skogbruk og var ute etter generell studeikomp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, mye negativt om Melsom som jeg egentlig aldri hadde trodd. "Synd" for meg at Melsom er på andre siden av landet, og at staten betaler skolepengene for Natur vgs siden jeg bor i Oslo. :lol:

andre siden av landet? bor ikke du i Oslo? Melsom er i vestfold :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gått på den skolen, men da jeg gikk naturbruk (med en plan om og fortsette på vet etter det) så var det matematikk (den vanskelige:p Husker ikke navnet) som valgfag, også måtte vi ta eksamen som privatist i naturfag, faget hadde vi jo, så kun melde seg opp til eksamen. Også selvfølgelig påbygging tredjeåret (evt fjerdeåret om man går agronom eller noe først) Og det var det. ifht og gå vet høgskolen etterpå. Utrolig gøy skole og gå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen gått på natur vgs, eller vet noe annet om den skolen som kan være interessant å vite?

Jeg har lest gjennom alt av matriale jeg fant på google, og hittil har jeg fått et veldig bra inntrykk av skolen. I tillegg er det bare en kort busstur unna, staten betaler skolepengene, jeg kan gå på hundelinje (vg2), og studiekompetanse.

Hvis jeg ikke har forstått det feil får jeg tatt mattematikk R1, kjemi 1 og kjemi 2, og det er de fagene jeg trenger for senere å kunne søke meg inn på vetrinærhøyskolen? :P

psst! skal innom åpen dag, altså.

Pst! Det skrives veterinærhøgskolen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...