Gå til innhold
Hundesonen.no

Søvn


buddy13
 Share

Recommended Posts

Valpen min er 9 mnd., og har alltid sovet mye. I en periode fra ca 4-8 mnd. var han mer aktiv igjen, men sov fremdeles store deler av døgnet. Nå er han helt tilbake på valpestadiet, sover seriøst hele tiden…. Han er glad, aktiv og leker mye, men han sover hele natten med oss (ca 22-06), samt store deler av dagen. Skikkelig sofahund..

Hvor mye sover deres valper på ca 9 mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle hundene mine har stort sett alltid sovet når det ikke skjer noe, hunder har jo annet søvnmønster enn oss feks. Og hva skulle de ellers gjøre, bare ligge og stirre ut i luften? Tipper ihvertfall 20 timer av døgnet soves vekk på normale dager med rundt 2-3 timer tur/aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine sover også stort sett hele tiden når det ikke er aktivitet. De kan følge etter meg om jeg gjør husarbeid eller ligge våkne og se på, men som regel sover de :) Da de var valper var de våkne i ca to timer, sov ca to timer osv. De sov hele natten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bikkje1

I hverdagen går vi og legger oss rundt 22:00 og står opp 07:30. 08:15 drar jeg, og da er han alltid for trøtt til å protestere. Men jeg vet at han i hvert fall sover til 13-14. Også sover han to-tre timer rundt 19:00. Kommer litt an på om vi har trent den dagen eller ikke gjort noe som helst.

I helgene legger vi oss rundt 23:00, og da kan han sove til 11:00-13:00. :lol: Også sover han igjen rundt 19, eller tidligere hvis vi f.eks. har gått en lang tur osv.

Så ca. 17 timer i hverdagen, og 15 timer i helgene. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...