Gå til innhold
Hundesonen.no

Fagforbund for studenter?


minstemann
 Share

Recommended Posts

Hvis man som student opplever at en ansatt ved universitetet oppfører seg uproffesjonelt, finnes det noen man kan kontakte som tilsvarer en slags tillitsvalgt eller en fagforening? Jeg har en situasjon med en av de ansatte ved "mitt" institutt som er helt uholdbar, og jeg vet egentlig ikke helt hvem jeg kan kontakte. Hadde det vært på arbeidsplassen min hade det helt klart vært en fagforeningssak, men hvem har jeg som student mulighet til å få hjelp fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved UiO har vi en varslingsfunksjon for studentene. Har dere noe lignende der du studerer? Alternativt finnes det kanskje noen ved instituttet eller fakultetet du kan snakke med? Jeg har flere ganger hjulpet studenter både ved mitt institutt og på fakultetet (sitter i infosenteret en dag annenhver uke) når de opplever både seksuell trakassering, å bli behandla ufint eller rett og slett har faglige problemer med en ansatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere ikke noe organisert noe så er det også et alternativ og ta med en person du stoler på og som du føler at du kan involvere også ta det opp med ledelse på skolen. Bare så du har vitne og noen som kan støtte deg om du trenger det :) Mail til skoleledelse, gjerne med kopi til vedkomende du stoler på og velger og innvolvere kan også være en grei fremgangsmåte. Da har man jo også ting skriftlig om det er en sak som evt kan være greit og kunne dokumentere etterhvert. Du kan ta med deg hvem som helst, enten det er foreldre, venner eller medstudent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...