Gå til innhold
Hundesonen.no

Når man mistenker man har valgt feil


Tabris
 Share

Recommended Posts

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg ønsker å komme med en ny, litt større, oppdatering. For tre uker siden valgte vi å chip-kastrere Ozu, for å se om det kunne redusere stresset og opphenget hans. Jeg vet at det kan være negati

Det har vært veldig mye negativitet fra min side i denne tråden, så tenkte å komme med en liten positiv oppdatering: Vi trente litt avstandskommandering i gangen tidligere i dag. Hadde yndlingslek

En spisshund er jo overhodet ingen schæfer, som du allerede vet. Hvis du i utgangspunktet har fått smaken på førbarheten som man finner hos de fleste gruppe 1 - hundene, så forstår jeg godt at japaner

Ja, det ble for kort avstand for oss den kvelden uansett. Men det var herlig å se hvor bra det gikk i en tilsvarende situasjon noen uker senere. :)

Takker, MissHeike og Margrete. Ja, han utagerer som sagt forsatt hvis de kommer for nær, men er mye lettere å bryte. Og det ser ut som om han begynner å koble - hund kommer i mot oss = bli med mor ut til siden. Så gøy! :D

Filmet denne treningsøkten forrige helg, og synes den illustrerer veldig godt hvordan ting er nå. Alt er ikke helt på plass, ting må fortsatt jobbes med - men kontakten og interessen er mye bedre, ting flyter mer og det er mye lettere å få tilbake kontakten etter distraheringer.

(Og nå vil ikke videoen komme opp embedded, bare som lenke. Vet ikke hvorfor det av og til skjer).

Endret av AnetteH
Fikset embedded (du må paste linken uten å være link)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme det vel Simira, når det funker for disse?

Glad på dine vegne Tabris :) Ikke noe er bedre enn at ting faller på plass!

Litt usikker på hva du viser til, Tabris skriver jo nettopp at det ikke funket for dem? Men at én ekvipasje ikke får det til første kvelden betyr ikke at det er et dårlig kurs altså, det er jeg enig i. Men dersom det er vanen å plassere hundene tettere enn de greier å jobbe så er det jo lite hensiktsmessig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hva du viser til, Tabris skriver jo nettopp at det ikke funket for dem? Men at én ekvipasje ikke får det til første kvelden betyr ikke at det er et dårlig kurs altså, det er jeg enig i. Men dersom det er vanen å plassere hundene tettere enn de greier å jobbe så er det jo lite hensiktsmessig...

Jeg vil understreke at det var et var et veldig bra kurs. Vi ble alle bedt om å ta hensyn og holde god avstand - og ha den avstanden vi trenger. Problemet var at med hund foran og bak så blokkerte Ozu ganske tidlig, og selv om vi da etterhvert økte avstanden, så var det allerede for sent. De andre ekvipasjene hadde ikke samme problem, i hvert fall ikke så ekstremt som vi hadde. Og det var bare den ene kvelden, de andre kveldene gikk mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...