Gå til innhold
Hundesonen.no

Hissig frøken under løpetiden


tm100015
 Share

Recommended Posts

min chihuahua på 14 mnd. er voldsomt hissig når hu har løpetid, bjeffer og knurrer på ALT... ingenting jeg gjør nytter..

missforstå meg riktig, heller 3-4 uker med slik oppførsel enn hele året igjennom så klart men bevares for et tempramet hehe.. har noen prøvd ultrasonic lyd halsbånd (ikke de som gir strøm) virker de ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultrasonic halsbånd, er det sånn som avgir lyd når hunden bjeffer? Hvordan i all verden skal det hjelpe på temperamentet hennes?

Skal vist gi fra seg en høy ekkel lyd som bare dyr kan høre og skal få de til å stoppe opp.... sies det... bare lurte på om det var noen som hadde prøvd det og i så fall om det fungerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun er jo bare 14 mnder også, så det kan jo hende at dette roer seg med alderen også, når hun har hatt løpetid flere ganger. Er mye som skjer i både kropp og hode på hunder i den alderen- i tillegg til løpetid. Ellers så er det vel å prøve å være konsekvent, holde avstand til det/de hun utagerer mot. akkurat hvordan det kan ikke jeg svare deg på, men forhåpentligvis kommer det noen andre innom som har mer konkrete tips om hva/hvordan det kan gjennomføres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min chihuahua på 14 mnd. er voldsomt hissig når hu har løpetid, bjeffer og knurrer på ALT... ingenting jeg gjør nytter..

missforstå meg riktig, heller 3-4 uker med slik oppførsel enn hele året igjennom så klart men bevares for et tempramet hehe.. har noen prøvd ultrasonic lyd halsbånd (ikke de som gir strøm) virker de ??

Er det hennes første løpetid? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever det samme med min tipse på 20 mnd. Tredje løpetiden hennes nå og dææken så sinna hun er på ENKELTE hunder vi møter. Kjente hunder går helt fint, men noen hunder vi passerer på tur blir hun illsint på. Aldri opplevd henne slik før. Begynte ca 2-3 uker før løpeiden kom! Håper virkelig dette gir seg....! Usikker på hvordan man skal gripe dette an? Hittil fokuserer jeg bare på å passere den det gjelder med stramt bånd og sier nei hvis hun blir bitch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør det samme som @lucy her. Hvordan kan en irriterende og ubehagelig lyd hjelpe en hund som allerede er irritert og tydeligvis har det ubehagelig? Hormoner kan hun vel ingenting for. Tenk om det var sånn man behandlet jenter med pms..?

Jeg har ingen erfaring med irriterte løpetisper, så hva man faktisk bør gjøre i slike tilfeller vet sikkert andre mer om enn meg. Men foreslår å unngå å irritere henne mer, i alle fall :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen tisper blir litt mer "søte" enn andre under løpetid er helt normalt.. Alle vet vel hvordan damer med mensen er :P Jeg har hatt en del "søte" tisper under løpetid, og jeg har ført samme regler som utenom løpetid. Jeg godtar ikke tull ifra dem og ber dem om å kutte ut.. Løpetid er ingen unnskyldning for dårlig oppførsel i mine øyne.. Det blir som regel ikke mer problem enn man lager til selv.. Så løpe rundt og synes synd på hunden fordi den har løpetid, er bare en stor bjørnetjeneste..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen tisper blir litt mer "søte" enn andre under løpetid er helt normalt.. Alle vet vel hvordan damer med mensen er :P Jeg har hatt en del "søte" tisper under løpetid, og jeg har ført samme regler som utenom løpetid. Jeg godtar ikke tull ifra dem og ber dem om å kutte ut.. Løpetid er ingen unnskyldning for dårlig oppførsel i mine øyne.. Det blir som regel ikke mer problem enn man lager til selv.. Så løpe rundt og synes synd på hunden fordi den har løpetid, er bare en stor bjørnetjeneste..

*ler* Nix er definitivt selve symbolet for mensen nå *ler* Fysj som hun bitcher rundt og leker grevling. Stakkars Asti går på tå hev for hurpa er bittelitt uforutsigbar kan du si. Ute er alle hannhunder på the black list og tisper kan se til ******* å finne seg en annen klode å leve på. Men hun får ikke lov til å oppføre seg slik overhodet! Så for at Asti skal få litt fri fra miss Bitch, så må hun faktisk leve litt bak lås og slå. Den er det ikke mange som har hørt om før, ellers er det hannhunden som må bort under løpetid, nå er det tispeskinnet :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei hennes andre :)

hun bjeffer ikke bare på andre hunder.... hun kan gå å knurre hele tiden på tur og det er INGEN tilstede... hun bjeffer på sykkler,postkasser,poser på bakken, blomsterpotter, ALT når hun har løpetid... hehe

Det er ikke uvanelig at noen tisper er litt "skrullete" de(n) første løpetiden(e).

Som andre nevner her ikke dill med henne, hold på regler som normalt og gi henne gjerne noe å bruke litt energi på. En sliten hund er som oftest en roligere hund :)

Feks kan du dele måltidet hennes opp i 4-5 små skåler å gjemme det rundt omkring inne, eller strø maten rundt i hagen så må hun jobbe litt for den :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

*ler* Nix er definitivt selve symbolet for mensen nå *ler* Fysj som hun bitcher rundt og leker grevling. Stakkars Asti går på tå hev for hurpa er bittelitt uforutsigbar kan du si. Ute er alle hannhunder på the black list og tisper kan se til ******* å finne seg en annen klode å leve på. Men hun får ikke lov til å oppføre seg slik overhodet! Så for at Asti skal få litt fri fra miss Bitch, så må hun faktisk leve litt bak lås og slå. Den er det ikke mange som har hørt om før, ellers er det hannhunden som må bort under løpetid, nå er det tispeskinnet :P

Haha hørtes kjent ut :P

Stakkars lille bc'n til mamma skjønte ikke hva som traff han da han skulle bare lukte i rompa på min lille solstråle sist :lol:

Og til ts: selv om ikke utbruddene er på andre hunder, så behøver du ikke å godta det.. Små hunder har bare godt av krav de også ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...