Gå til innhold
Hundesonen.no

"Min, din eller våres"

Anne

Recommended Posts

Skrevet

Hvem sin hund er det?

Her u huset er det vår hund... Delte summen på to... Iutgangspunktet var det jeg som skulle ha hund, men Stian ble fort hektet på hund han og :D

Skrevet

Her i huset er det min hund :D Jeg har ansvaret for Theodor, med tur og sånt. Mamma betaler jo fòret og dyrlege timer, men jeg gir penger hvis jeg har.

Mamma og brødrene mine skulle ha ansvaret for Alkor (kinesisk nakenhund), men han sover i senga mi og oppfører seg som at det er jeg som er eieren.

Den nye valpen (cleo) blir også min.

Jeg blir å ta med meg Cleo og Theodor når jeg flytter hjemmeifra.

Skrevet

det er min hund!!:D det ble vi enig om før vi kjøpte ham..jeg betalte hele ham og har betalt alle regninger og forsikring ang ham!

jeg ville ikke risikere at hvis om atte det skulle bli slutt mellom oss en gang i fremtiden at han skulle kreve hunden..

Skrevet

Det er min hund, men mamma har jo også en så det blir til at vi deler på ansvaret for begge to. Når jeg flytter tar jeg med meg Kobra... :D Det er jeg som har betalt for henne...

Skrevet

her i huset er japanerene mine og samojeden far sin. men skal vi se på hvem hundene lyer så er nokk alle hundene mine, for det er meg de lyer mest. :D:wink:

går vi tur så tar far samojdene og jeg de små og hvis samojdene drar for mye så bytter vi hunder for han får henne ikke til å gå fint i bånd. :D:wink:

Skrevet

Det var meg som ville ha en hund. Og at det skulle være en schæfer, men Rocky er vores begges hund. Så vi går begge turer med han og har begge ansvar. Da vi har felles økonomi da betaler vi også eventuelle regninger angående han :D

Men hvis vi går fra hverandre er det meg som får hunden, selvom det faktisk er Espen som har betalt for han. Men jeg får han med, for Espen siger at han ikke kunne finne på og ta han fra meg da han ser hvor mye jeg elsker den hund. Men håper ikke at vi kommer i den situation at vi skal gå fra hverandre :D

Skrevet

Vår hund, altså hele familien (mamma, pappa, søstra mi på 16 og min) sin hund. Mamma og pappa betaler de fleste utgiftene, jeg går mest tur og trener mest, mens søstra mi og Tinka har et helt spesielt leke-og-kose-forhold.. :wink:

Skrevet

Vår hund blir VÅR hund. (mamma, meg og søssa)...

Men jeg skal ha hovedansvaret for aktiviteter med hunden og trening! :)

(Siden jeg er den som er mest interessert) :)

Skrevet

Hero er min hund, jeg hadde kjøpt han før Arne og jeg vart i lag.( Hero var vel 1 år da vi møttes ) Goshi har vi i lag, men det er nok "mor" som styrer mest med henne... :wink:

Vi har "delt" treningen på Goshi, jeg tar utstillingstreningen og Arne tar lydighetstreningen.

Men alle utgifter har vi i lag. :)

Skrevet

Raychi er min hund, men samboer har betalt forsikringen på henne, ellers betaler jeg alt.. Og jett om han er glad det er min hund når jeg nå må stå opp minst 3 ganger om natta med henne for å gå ut på do.. hehe.. Forresten noen som har tips ang å lære de til å holde seg hele natta?

Skrevet

Gå på do på kvelden i 7 tiden, og så i 12 tiden, da dere legger dere.... Ikke gi den noe spesielt med vann så seint. Dårlig forklaring.. Hehe.. Dårlig tid! Skole! UUUÆÆÆÆH! #-o

Skrevet

Det vi gjer når vi har valpe i huset er at den får siste måltidet ca kl 18.00, og så står vann fremme til ca 18.30. da får valpen mulighet til å "tømme seg" før natten, (vi legger oss aldri før midnatt) og jeg har aldri stått opp med hund for å lufte den om natten. :)

Skrevet

Raychi får siste måltid kl 19.30, er kanskje litt sent det... Og vannet tas vekk litt etter dette. Men hun er helt desperat etter vann når hun ser at det ikke er der... hehe..

Men jeg skal begynne å gi siste måltid tidligere. Har et annen problem siden jeg er A menneske så klarer jeg ikke å være oppe til midnatt! :oops:

Men skal virkelig prøve!!! For det å stå opp flere ganger til natta sliter meg ut!

Takk for tips!

Skrevet

Jeg er nok både A og B og C menneske.... Står tidlig opp om morgenen og legger meg seint om kvelden...

men klarer du å være oppe til ca 11 om kvelden så er det egentlig lenge nok...

Skrevet

Kommer litt sent inn jeg...

Jasper er først og fremst samboer sin han betalte for den, Oliver blir min, for jeg betaler for han!!!

Men alle andre utgifter vi har og kommer til å få på Jasper og Oliver kommer vi til å dele på!! Og ansvaret deles også på!!!

Sånn kommer det til å være så lenge vi er sammen, og skiller vi lag tar han

med Jasper og jeg beholder Oliver...men det kommer nok ikke til å skje, for vi skal være sammen helt til vi blir gamle... :oops: :wink:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...