Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Valpen min bjeffer omtrent hver gang når vi møter andre mennesker hvis det går minimum 10-15-20 minutter mellom hvert menneske som dukker opp i feks. i skogen. På andre steder der det kommer ofte mennesker feks. i boligstrøk, bygåing, så bjeffer hun omtrent aldri hvis det er mange ute. Hvordan trene på dette? Valpen skal varsle om hun plutselig ser ett menneske dukke opp en gang i ny og ned og dette er veldig uheldig.

Den andre voksne hunden min har aldri gjort dette ikke som valp heller.

Skrevet

Dette gjør min også. Det er alltid mye " verre" å treffe folk eller hunder i skogen enn på steder det er mye folk og hunder. Jeg går stort sett tur der vi aldri treffer noen, da det er helårs båndtvang her. Skulle det glimte til å komme noen, så varsler han ( men går ikke helt bort). Vanskelig å øve på synes jeg.

Skrevet

Det gjør Flaten min også når vi er i skogen.

Har lært henne å stoppe når jeg gir beskjed og da synes jeg egentlig det er helt greit.

Red: Har belønnet hver gang hun har tatt kontakt med meg og hvis hun har stoppet og kommet når jeg har kalt henne inn.

Skrevet

Jeg ville prøvd å oppdage menneskene før hunden din gjør det og være rask med å belønne for at den ikke bjeffer. Kanskje kaste godbitene på baken slik at hunden blir litt distrahert og bruker litt tid på å søke.

Prøv å belønn det at valpen er stille. Dersom den begynner å bjeffe kan du prøve å snu den rundt og gå i motsatt retning og så prøve på nytt igjen når den ikke er fokusert på menneskene lenger. Vær føre var og belønn før den rekker å bjeffe.

Hvis valpen begynner å forbinde det at det kommer mennesker med at det kommer belønning fra deg, blir den nok mer fokusert på deg enn på dem :)

Lykke til:)

Lill-Iren

http://hundifokus.blogg.no/