Gå til innhold
Hundesonen.no

Julemiddagkrise! ( vegetar)


Mud
 Share

Recommended Posts

Vegetarianer er definert på at man ikke spiser kjøtt. Hverken fugl eller fisk. Spiser man kalkun eller kylling, er man ikke vegetarianer. Hva er poenget med å kalle seg veggis når man ikke er det?

Merker jo det når jeg er til middag hos folk. Selv om jeg sier jeg er veggis, blir jeg servert fisk. Og oppskrifter som inneholder kylling defineres som "vegetar"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegetarianer er definert på at man ikke spiser kjøtt. Hverken fugl eller fisk. Spiser man kalkun eller kylling, er man ikke vegetarianer. Hva er poenget med å kalle seg veggis når man ikke er det?

Merker jo det når jeg er til middag hos folk. Selv om jeg sier jeg er veggis, blir jeg servert fisk. Og oppskrifter som inneholder kylling defineres som "vegetar"...

Hva med ost, fløte og egg f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er man lakto og/eller ovo vegetarianer, selv om de fleste bruker vegetarianer om folk som spiser egg og melk, og veganer om folk som ikke spiser animalske produkter.

Aha, ok :) Men hvorfor kan man spise egg, melk etc men ikke dyret det kommer fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble nøttesteika god? :) har aldri prøvd den typen der den jeg lager er veldig lettvindt og god :

* En løk

* Litt smør

* En boks cottage chesse

* 1 egg

* Litt corn flakes du ser hvor mye som trengs når blander alt sammen.

* Valnøtter,hakket. Bruker nesten en hel boks.

Blander alt sammen og ha i en smurt form. Rund kakeform fungerer fint. Stekes på 225 grader i ca 45 min. Kan også ha litt fetaost i om liker det :) Forspiste meg i går ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble nøttesteika god? :) har aldri prøvd den typen der den jeg lager er veldig lettvindt og god :

* En løk

* Litt smør

* En boks cottage chesse

* 1 egg

* Litt corn flakes du ser hvor mye som trengs når blander alt sammen.

* Valnøtter,hakket. Bruker nesten en hel boks.

Blander alt sammen og ha i en smurt form. Rund kakeform fungerer fint. Stekes på 225 grader i ca 45 min. Kan også ha litt fetaost i om liker det :) Forspiste meg i går ja :)

Hva bruker du til denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøttesteika slo ann! Den ble spist både i går og i dag, for den passet faktisk flott til pinnekjøtttilbehør også.

Tilmed min hobby-kokk svoger som elsker kjøtt syntes den var god når han smakte. Jeg har ikke smakt den da.

Tror vi prøver linseloff nyttårsaften :D

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så denne tråden litt sent, men bra at steika ble bra! Hvis ikke har jeg en annen nøttesteik-oppskrift som bare er helt sinnsykt god med hjemmelaget soppsaus over. Slurp! OG enkel! Feiret min 19.jul som ikke-spise-kjøtt-eller-ost-menneske denne jula.

Rødbetkakene fra veganmisjon-bloggen er gode, men man bør ha mer rødbete og mindre couscous enn oppskriften sier, ellers blir den veldig smakløs. Bare et tips;-)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...