Gå til innhold
Hundesonen.no

INT UCH - brukskrav og spørsmål


MonicaT
 Share

Recommended Posts

I helgen kom denne diskusjonen opp

For oss med gruppe 7 hunder så må man ha to Cacib fra to land, samt 1 AK på jaktprøve.

For å bli NUCH må man ha 1 AK på jaktprøve og 3 cert.

Spørsmålet er da som følger

Man kan få cacib uten å være jaktpremiert, så det vil jo i teorien bety at om man stiller hunden på to internasjonale utstillinger og får to Cabib, og så får en 1 AK på jakt, så kan man bli INT UCH før man blir NUCH? Ligger det ikke noe krav om å være NUCH før man kan bli INT UCH? Jeg klarte ikke å finne det på NKK sine sider, så da ble jeg litt nysgjerrige

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, vi har det samme på min rase.

Bare at noen land som har brukkrav for Cert ikke har satt ned foten som i Norge på INTUCH.

Så det fins hunder med 4 Cacib som er CIE, men aldri har oppnådd kravene for national champion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, vi har det samme på min rase.

Bare at noen land som har brukkrav for Cert ikke har satt ned foten som i Norge på INTUCH.

Så det fins hunder med 4 Cacib som er CIE, men aldri har oppnådd kravene for national champion.

Da leste jeg reglene riktig

Et annet spørsmål. Om man eks er NUCH og SECH og INT UCH skrives da alle titlene på samtavlen?

Cacib er hvilende akkurat som cert? Slik at om man får cacib først og så brukskravet, så kan man fortsatt søke om tittel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da leste jeg reglene riktig

Et annet spørsmål. Om man eks er NUCH og SECH og INT UCH skrives da alle titlene på samtavlen?

Cacib er hvilende akkurat som cert? Slik at om man får cacib først og så brukskravet, så kan man fortsatt søke om tittel?

Ja intuch er en egen tittel.

Cacib er hvilende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Man skriver alle titlene, ja - i "rangert" rekkefølge. Int N S UCh - i det nevnte eksempelet. Hvis man så har denne tittelen og får cert i Danmark (el Finland) + evt. brukskrav - så endres tittelen til Int Nord UCh (Nordisk = 3 nordiske land).

Har man championat i alle de 4 "nordiske" landene - er det Int Nord Fin Ch (hvis Finland er den siste man har fått)

(Island er også et nordisk land, men er så upraktisk å reise til/fra at det er knapt noen som gjør det)

Etter championatene skrives så vinnertitlene. Disse oppnås ved å vinne spesielle klasser eller BIR/BIM på vinnerutstillingene som arrangeres rundt om i hele verden.

I land hvor det utdeles myyye titler, og med avstander som gjør at man rimelig greit kan få mange forskjellige championater, brukes titlene Multi champion og Multi vinner (jeg har hørt at dette er da fra 8-10 stk).

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sikker på at et av kravene for INT UCH er utstillingschampion i det landet den bor i eller rasen kommer fra.

Mener jeg dermed fant ut at Chico kunne blitt INT UCH om vi hadde hatt det siste CACIBet når vi fortsatt bodde i Mexico.

Det kravet er fjernet faktisk, det var slik før men ikke nå lenger. Jeg vet om flere hunder som er internasjonale champions, men som ikke har et eneste nasjonalt championat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kravet er fjernet faktisk, det var slik før men ikke nå lenger. Jeg vet om flere hunder som er internasjonale champions, men som ikke har et eneste nasjonalt championat :)

Interessant å vite, utrolig hvor raskt disse reglene endrer seg, eller kanskje det bare er lenger siden jeg tok RS kurs enn jeg tror :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...