Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor har du valgt hannhund eller tispe?

bikkjene
 Share

Recommended Posts

Her er det kun tisper foreløpig. Mamma hadde tispe, så da jeg skulle få Blondie ble det tispe da også, selv om jeg kunne fått valget om hannhund også om jeg følte det var riktig. Da jeg skulle skaffe meg hund nummer 2 var jeg fast bestemt på tispe. Jeg tror egentlig jeg er et tispemenneske, men det føles litt feil ut å si uten å ha prøvd hannhund først. Men det var bare helt uaktuelt å ta hannhund denne gangen av en eller annen grunn. Det føltes feil ut. Jeg måtte vente mye lengre da, i og med at de i noen kull kom en masse hannhunder, men det var verdt å vente :)

På hunder tror jeg at jeg er mest tispemenneske. Jeg faller nesten alltid for tisper når jeg har vært på besøk hos valpekull. Jeg har også vært på omplasseringssenter for hunder i Spania og jobbet frivillig, og der var det også bare tisper jeg ble forelsket i. På hester har jeg likt begge deler. Mine store hesteforelskelser har vært vallaker da.

Jeg kan vurdere hannhund en gang i fremtiden kanskje, men det kommer an på rasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Og han oppfyller alle dine tanker om hannhunder :lol: Jeg digger ham for det .

Tispe for meg. Ingen markering på seg selv og omgivelsene, ingen røde raketter som photobomber, men aller viktigst, mer mage å klø på

Tispe. Jeg snakker tispsk. Nå har jeg en av hver og ingen av dem slafser seg nedentil. Ikke i løpetiden, heller. Men jeg snakker altså ikke hannsk. Hanner er stutte i huggu

Tisper helt klart :) Har min andre nå kommer nok bare til ha det. Synes de er mye enklere :) går som regel overens med de fleste hunder,slipper markering overalt,selv om mi markerer masse da. Hehe. Ikke minst at slipper styret når rundt tisper med løpetid. Dette med at tisper blir ustabile og humør syke under løpetid har jeg aldri opplevd. Samme stabile gode humøret hele tiden! Hehe. Har passet en haug med tipser samme på alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...