Gå til innhold
Hundesonen.no

Canon hjelp


tm100021
 Share

Recommended Posts

Jeg føler meg skikkelig skikkelig lost i kameraverdenen :( Jeg skal ha nytt kamerahus, og siden jeg har objektiv og blitz i canon tenkte jeg å bli der... Jeg tar bilder innendørs på utstillinger, av ungene og hundene. Jeg tenkte å komme meg på et canonkurs for å kanskje få litt mer ut av kamera :P

Hjelp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7D :D Kjempe bra kamera til hunder i fart, da det er et sportskamera :) Det kan ta utrolig mange bilder i sekundet (husker ikke hvor mange :P). Når det gjelder innendørsfotografering på utstilling, så er det bedre med et lyssterkt objektiv. Noen kamera kan hjelpe deg litt mer inne ved at de har høy ISO og det ikke vises like bra på bildene. Men jeg vil anbefale deg et lyssterkt objektiv også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7D :D Kjempe bra kamera til hunder i fart, da det er et sportskamera :) Det kan ta utrolig mange bilder i sekundet (husker ikke hvor mange :P). Når det gjelder innendørsfotografering på utstilling, så er det bedre med et lyssterkt objektiv. Noen kamera kan hjelpe deg litt mer inne ved at de har høy ISO og det ikke vises like bra på bildene. Men jeg vil anbefale deg et lyssterkt objektiv også :)

eneste som kan være VERDT å nevne med det er at det ikke finnes en auto innstilling på det. Man har TV og AV og må skru selv.

Jeg har nå vent meg til det men er ikke alle som trives med det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste som kan være VERDT å nevne med det er at det ikke finnes en auto innstilling på det. Man har TV og AV og må skru selv.

Jeg har nå vent meg til det men er ikke alle som trives med det :P

Hæ? Jeg har autoinnstilling på mitt.

Edit: Ah, du mener de der forvalgte programmene ja! Sport, portrett osv. De brukte jeg så og si aldri før jeg byttet kamera uansett :lol: Men man har jo en autoinnstilling med blits, og en uten :) Men ikke innstilt for ulike ting man skal ta bilder av nei :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Jeg har autoinnstilling på mitt.

Edit: Ah, du mener de der forvalgte programmene ja! Sport, portrett osv. De brukte jeg så og si aldri før jeg byttet kamera uansett :lol: Men man har jo en autoinnstilling med blits, og en uten :) Men ikke innstilt for ulike ting man skal ta bilder av nei :)

HAHAHAHAHAHAHAHA

er den grønne auto??? :P

Pia sa jeg ikke hadde det hun :aww: så jeg har levd på TV/AV i over et år.... :P:icon_redface:

kunne det ikke bare stått auto :lol:

jeg har savnet den funksjonen så mange ganger da jeg ble dritt lei av å vri på knottene HVER gang :lol: hahaha,gud jeg måtte ringe Thorstein og han ler ganske godt han også :aww: jeg skylder på Evelzz :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHAHAHAHAHAHA

er den grønne auto??? :P

Pia sa jeg ikke hadde det hun :aww: så jeg har levd på TV/AV i over et år.... :P:icon_redface:

kunne det ikke bare stått auto :lol:

jeg har savnet den funksjonen så mange ganger da jeg ble dritt lei av å vri på knottene HVER gang :lol: hahaha,gud jeg måtte ringe Thorstein og han ler ganske godt han også :aww: jeg skylder på Evelzz :P

Hahhahaa, ja, den grønne firkanten er auto med blits :P I tillegg har du P som er auto uten blits ;)

Jeg skjønner deg, jeg har brukt Auto ved noen tilfeller. Men jeg syns ikke det er så mye knoting med TV eller AV jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahhahaa, ja, den grønne firkanten er auto med blits :P I tillegg har du P som er auto uten blits ;)

Jeg skjønner deg, jeg har brukt Auto ved noen tilfeller. Men jeg syns ikke det er så mye knoting med TV eller AV jeg ;)

Noenganger fordi jeg bare skulle hatt ett bilde og kameraet står til optimal løpe fotografering :P da blir jeg irritert fordi jeg må ødelegge innstillingene mine for å skru rundt :P

men da lærte jeg noe idag :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre, Canon 7D er knall

Jeg har tatt gode bilder inne og action bilder ute. Gode objektiver er like viktig om ikke mer viktig

Jeg bruker ikke den grønne auto pga blitxen, men den med P. Da kan man lett justere blender/lukker men at de fortstat henger sammen (om noen skjønte den)

Det som jeg ville ha sett etter er et kamera som tar bilder i RAW for det er gull verdt.

Canon 60D er også et bra kamera

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kjærringa mot strømmen her - nei, du trenger ikke et kamera til 8000 om du ikke er fotonerd. Veldig mange fotonerder trenger heller ikke så dyre kameraer. Man klarer utmerket godt å ta middelmådige bilder med dårlige kameraer, man treeenger ikke proffutstyr for middelmådige bilder. For faktum er at de aller fleste "amatører" som har spinndyre kameraer ikke utnytter kameraets fulle potensiale, og betaler mange tusen kroner mer for funksjonene du får på et betraktelig billigere kamera. (skinner det veldig gjennom at jeg stort sett ikke lar meg imponere av bilder tatt med spinndyre kameraer? :lol: )

Et kamera i 3-4tusenkronersklassen holder i massevis til vanlig bruk, man får flotte bilder på dem også selv om man kanskje ikke kan ta like mange bilder i sekundet. Legg penger i objektivene, ikke kameraet - er mitt tips.

Hvilket objektiv har du? Hvor lyssterkt er det? (hva står det på det?) Er det et godt objektiv så hold deg til cannon, er det et dårlig objektiv så hadde jeg ikke brydd meg om å være merketrofast.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kjærringa mot strømmen her - nei, du trenger ikke et kamera til 8000 om du ikke er fotonerd. Veldig mange fotonerder trenger heller ikke så dyre kameraer. Man klarer utmerket godt å ta middelmådige bilder med dårlige kameraer, man treeenger ikke proffutstyr for middelmådige bilder. For faktum er at de aller fleste "amatører" som har spinndyre kameraer ikke utnytter kameraets fulle potensiale, og betaler mange tusen kroner mer for funksjonene du får på et betraktelig billigere kamera. (skinner det veldig gjennom at jeg stort sett ikke lar meg imponere av bilder tatt med spinndyre kameraer? :lol: )

Et kamera i 3-4tusenkronersklassen holder i massevis til vanlig bruk, man får flotte bilder på dem også selv om man kanskje ikke kan ta like mange bilder i sekundet. Legg penger i objektivene, ikke kameraet - er mitt tips.

Hvilket objektiv har du? Hvor lyssterkt er det? (hva står det på det?) Er det et godt objektiv så hold deg til cannon, er det et dårlig objektiv så hadde jeg ikke brydd meg om å være merketrofast.

Jeg har en 50mm 1,4 :) Og det er nettopp det du skriver nå jeg tenker på. Nå er kamerahuset mitt på utbytningstiden sin (canon eos 400d) og jeg skjønner at alle er veldig fornøyde med 7D, men det er nettopp det du skriver her at får jeg utnyttet potensialet? Jeg kan tenke meg å ta et ftokurs, lære litt- Men jeg vil jo aldri bli SÅ ivrig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kameraet mitt har tatt natta, og noe av det jeg merker mest når jeg låner canon eos5d mark ørt og fnørti, samt nikon D90'en til svigersønnen min, er at disse svære kameraene er et mas uten like å drasse med seg. Iallefall canonen. Gidder ikke ta så mye bilder på ferie som jeg pleide fordi kameraene veier mer enn jeg orker å drasse med meg. Klarer knapt holde kameraene med EI hånd i ro :lol: Så et av mine kriterier er et lett kamera :) Bånoe man ikke tenker på før man prøver forskjellige kamaeraer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 50mm 1,4 :) Og det er nettopp det du skriver nå jeg tenker på. Nå er kamerahuset mitt på utbytningstiden sin (canon eos 400d) og jeg skjønner at alle er veldig fornøyde med 7D, men det er nettopp det du skriver her at får jeg utnyttet potensialet? Jeg kan tenke meg å ta et ftokurs, lære litt- Men jeg vil jo aldri bli SÅ ivrig

De 50mm fastobjektiven er relativt billige om jeg husker riktig, så da hadde jeg ikke nødvendigvis låst meg til canon, ikke at det er noe som helst galt med canon, men da kan du titte på nikon, pentax osv også og velge det du syns ligger best i hånda :) Dra butikker og fysisk kjenn på kameraene, hva som ligger godt i hånda (og alle kan vel ta i rawformat). Jeg har vært over middels fotonerd og gikk "ned" i pris på nykameraet mitt - har ikke angra enda. Veldig fornøyd med bildene det tar, og er lite jeg savner på det. Kameraet er relativt lett, syns jeg da, er objektivene som veier. Kvalitetsobjektiv veier. Og koster. Tipper du blir fornøyd med et kamera i 3-4krklassen og "vokser du fra det" så kan du jo heller invistere i et nytt, istede for å koste på kameraet 8-10tusen nå, og ende opp med at du stort sett bruker auto og sitter med mye mer kamera enn du trenger.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt kostet 3000 og jeg skjønner at for noen kan det være relativt billig, men jeg har ikke råd til å bytte ut både objektiv, blitz OG kamerahus så derfor tenkte jeg å holde meg til canon :) Skal prøve å komme meg og få prøvd litt forskjellige kameraer i den prisklassen, takk @raksha og hvordan de sitter i hånden, fordi det var et veldig godt poeng @Kanga , takk!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså. 7d koster 4-5000 brukt :aww: :-P

Jeg ser ikke poenget med splitter nytt, hadde funnet en modell jeg vil ha og sjekket foto. No sitt brukt marked. Foto utstyr taper seg ikke så massivt.

Men om du ikke "kan" det nok til å vite at det var auto på det før det ble skrevet her så... :lol: Neida - tuller litt jeg. Brukt kan være veldig lurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nå har jeg "bestemt meg" for 7D, men hører gjerne om forskjellene!

70D har blant annet bedre kamera og wifi. Kamera var hovedsakelig grunnen til at det ble 70D på oss, framfor 7D, da samboer skal filme litt med det :)

http://snapsort.com/compare/Canon-EOS-70D-vs-Canon_EOS_7D

http://thedigitalcamera.net/canon-eos-70d-vs-7d-whats-the-difference-between-them/

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...