Gå til innhold
Hundesonen.no

Har dere prøvd Canicur? Dronningen har diaré.


Renate A
 Share

Recommended Posts

Chicka har holdt på i hele natt med diaré som bare er "vann" og som står som et prosjektil ut av hun, stakkars (sorry, ekle detaljer), og har fortsatt utover dagen og ettermiddagen idag.

På de 10,5årene jeg har hatt hun så har hun aldri hatt så dårlig mage, hun har bare hatt litt dårlig mage, også har det gitt seg, men denne er skikkelig, ikke noe blod da, heldigvis.

Da apoteket åpnet sto jeg (og Chicka, kunne ikke la hun være alene hjemme med den magen) på døren og fikk kjøpt zoolac og canicur.

Jeg har alltid pleid å bruke zoolac og det har gitt seg fort, men som sagt, denne er verre enn hun noen gang har hatt.

Tok med canicur også, bare for å være sikker, men har aldri brukt den før og jeg vet ikke om den er bra eller dårlig???

Noen som har erfaringer?

Jeg har liksom bare sett esken til canicur hos dyrlegene, men ikke tenkt noe mer over det, siden jeg har sverget til zoolac ;)

Hun får bitte litt fiskeboller (fått to bittesmå måltider idag) og til kvelden skal hun få litt yoghurt, det er en gammel dame og hun virker ganske sliten, så jeg har ikke lyst til å faste hun helt heller, tror også hun ville dødd av fornermelse, siden hun er verdens største matelsker.

Håper hun blir fort frisk igjen, liker ikke så ille mage på en gammel dronning :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du likevell skal gi henne litt mat prøv og få i henne litt salt til og binde og holde på veske. Har ingen erfaring med canicur så der kan jeg ikke hjelpe.

Men uansett gammel eller ikke, om det gjør henne verre (i verste fall) er det da verdt det? Jeg ville iallefall forsøkt 1 døgn uten mat, dvs at om hun ble dårlig i natt ville jeg ikke gitt mat av noe slag før neste i morgen tidlig (tidligere om magen bedrer seg). Trenger hun næring er det nok bedre og få dyrlegen til og sette intravenøst. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Canicur er MYE mer effektivt enn zoolac.

To tomler opp fra meg når jeg har brukt det ved drektighet og på valper med diare i overgangsfasen (og første gangen hadde de først en god runde med Zoolac uten effekt, 2 runder med canicur og fikset :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Glemte å oppdatere denne :blink:

Etter at hun tok de tre siste tablettene så var hun "tørket" inn helt, hunden som hadde sprutbæsj og løp ut og inn hele tiden hadde bæsje pause på 14(!!!) timer, også var alt normalt igjen.

Så canicur kommer jeg til å fortsette med dersom hun blir dårlig igjen...eneste dumme er at tablettene er DIGRE og Chicka som er veldig matvrak til vanlig ville selvfølgelig ikke spise dem, så måtte blande ut i maten, men det ble mye i maten pga størrelsen, så jeg måtte lure hun først med at hun spiste litt fra hånden min, etter det gikk det bra.

Canicur anbefales på det høyeste fra meg!! :banana-santa::ChristmasTree::banana-santa::rockettes:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å oppdatere denne :blink:

Etter at hun tok de tre siste tablettene så var hun "tørket" inn helt, hunden som hadde sprutbæsj og løp ut og inn hele tiden hadde bæsje pause på 14(!!) timer, også var alt normalt igjen.

Så canicur kommer jeg til å fortsette med dersom hun blir dårlig igjen...eneste dumme er at tablettene er DIGRE og Chicka som er veldig matvrak til vanlig ville selvfølgelig ikke spise dem, så måtte blande ut i maten, men det ble mye i maten pga størrelsen, så jeg måtte lure hun først med at hun spiste litt fra hånden min, etter det gikk det bra.

Canicur anbefales på det høyeste fra meg! :banana-santa::ChristmasTree::banana-santa::rockettes:

Du vet det er canicur på tube også? :P

Jeg kombinerer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Jeanette -fikk ikke quotet deg, rart... Viste ikke om at de hadde på tube, på apoteket vårt hadde de kun tablettene, da skal jeg se etter tuben neste gang hun skal til kiropraktoren, takk for tips, da blir det nok lettere å få i hun (håper ikke jeg får brukt for den på lenge da) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Canicur pasta på tube står det:

"Velsmakende pasta som hunden lett aksepterer."

Høres ut som det er lettere å få i hunden enn de store tablettene? Men det eneste er vel at pastaen på tube er tilsatt fuktighet (ikke er helt tørre som tablettene), og derfor har de vel sannsynligvis kortere holdbarhetsdato enn tabletter? Slike hjelpemidler mot diare har lett for å ligge lenge i skuffen for å ha til sånn "just in case", og da er det jo viktig at de har lengst mulig holdbarhetsdato. Er diare noe hunden svært, svært sjelden har, ville jeg valgt tabletter. Skjer det fra tid til annen, kan pasta velges, da man sikkert rekker å bruke den opp uansett før holdbarhetsdatoen går ut.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Bustebarten jeg knuste opp tablettene, men med lite mat som hun skulle ha og veldig store tabletter, så ble det mye tabletter i maten, jeg har litt større hund enn deg= flere tabletter ;)

@roxie88 jeg kjøpte de reseptfritt på apoteket :) men ikke sikkert alle apotek som har det, ville prøvd hos dyrlegen, der har de den nok helt sikkert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Bustebarten jeg knuste opp tablettene, men med lite mat som hun skulle ha og veldig store tabletter, så ble det mye tabletter i maten, jeg har litt større hund enn deg= flere tabletter ;)

Jeg bruker ikke å gi mat når de får canicur da disse tablettene vel skal erstatte måltider til magen er fin igjen. Blir nok større mengder på din hund ja, men mine er matvrak alle sammen så de hadde nok spist det de hadde fått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Bustebarten Jeg trodde også at hun kom til å spise dem, siden hun spiser ALT liksom, men det gjorde hun ikke, tror nok det var fordi hun var syk og kvalm. Å presse så store (selv om de kan deles) tabl på en gammel dronning som IKKE vil, det gidder jeg ikke, så hun fikk det i litt mat og vi forble gode venner :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Veldig nydelig.
    • I natt var jeg kjempeheldig, for jeg fikk en venninne på besøk, og hun bare: kan hun ikke overnatte hos oss? Jeg bare JAAAAAAA:) Så jeg har sovet MASSE- og det trengte jeg.  Deilig at tassen din også sover gjennom natta nå. (nesten)
    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...