Gå til innhold
Hundesonen.no

Ting vi bør si oftere til hverandre på hundesonen.no


Recommended Posts

Hahah, så søt video :D Jeg måtte sende den til en kompis som klagde på at noen venner av han i USA hadde navngitt hunden sin etter han :lol:

Ellers er jeg enig i en god del av de generelt i livet, ikke bare på hundesonen. Jeg vet at jeg er selv er utrolig dårlig på å si unnskyld, og jeg vet at man generelt sett burde bli flinkere til å gi hverandre komplimenter. Det er jo så kjekt å få høre :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søt video! og jeg er enig i mye

Jeg vet at jeg er selv er utrolig dårlig på å si unnskyld

Litt ot, men det der med å si unnskyld er noe jeg ble bevisst på for 5-6 år siden, jeg har jobbet hardt med det siden (hvem skulle trodd at å si "unnskyld" og "jeg tok feil" er så sykt vanskelig å si!?!) Og det har gitt resultater. Terskelen jeg har for å si unnskyld i dag er mye lavere, nesten ikke-eksisterende! Men herregud så mye jeg måtte jobbe med det i begynnelsen for å få ut ordene!! Synes alle skulle tatt en sånn runde med seg selv :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søt video! og jeg er enig i mye

Litt ot, men det der med å si unnskyld er noe jeg ble bevisst på for 5-6 år siden, jeg har jobbet hardt med det siden (hvem skulle trodd at å si "unnskyld" og "jeg tok feil" er så sykt vanskelig å si!?!) Og det har gitt resultater. Terskelen jeg har for å si unnskyld i dag er mye lavere, nesten ikke-eksisterende! Men herregud så mye jeg måtte jobbe med det i begynnelsen for å få ut ordene! Synes alle skulle tatt en sånn runde med seg selv :)

Bare pass på så det ikke blir for mye. I følge min samboer sier jeg unnskyld så mye at han ikke vil høre det (før det evt VIRKELIG trengs).... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søt video! og jeg er enig i mye

Litt ot, men det der med å si unnskyld er noe jeg ble bevisst på for 5-6 år siden, jeg har jobbet hardt med det siden (hvem skulle trodd at å si "unnskyld" og "jeg tok feil" er så sykt vanskelig å si!?!) Og det har gitt resultater. Terskelen jeg har for å si unnskyld i dag er mye lavere, nesten ikke-eksisterende! Men herregud så mye jeg måtte jobbe med det i begynnelsen for å få ut ordene! Synes alle skulle tatt en sånn runde med seg selv :)

Hehe, vil ikke si det er OT. Men enig, det er rart at det skal være så vanskelig. Men jeg har bestemt meg for at jeg skal jobbe med det fra nå av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur jeg skal starte med "Øy, dø! Fløtt på kadaveret!"

Da blir det jo hyggelig...

Men da vi gikk på matbutikken i Australia, så unnskyldte faktisk folk seg og flyttet vognene om de stod i veien (sånn uten at man trengte å si noe). Det skjer ikke akkurat her :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det jo hyggelig...

Men da vi gikk på matbutikken i Australia, så unnskyldte faktisk folk seg og flyttet vognene om de stod i veien (sånn uten at man trengte å si noe). Det skjer ikke akkurat her :lol:

Her stiller folk heller seg mellom deg og hylla på den halvmeteren du har inn til hyllen akkurat i det du strekker deg fram for å ta noe. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ang unskyld. Hvorfor sier man det når man skal be noen flytte seg i butikken? Det er jo ikke jeg som skal be om unskyldning for at de blokerer veien. :P

Jeg pleier å si tsjupp-tsjupp til hundene om de står i veien, og jeg har av gammel vane sagt det til folk som står i veien mer enn en gang :icon_redface::lol:

De flytter seg fort, da :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å si tsjupp-tsjupp til hundene om de står i veien, og jeg har av gammel vane sagt det til folk som står i veien mer enn en gang :icon_redface::lol:

De flytter seg fort, da :lol:

Jeg sier tut-tut... Ble sånn da jeg plutselig fikk småbrødre når jeg var nesten voksen, og har brukt det siden :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da vi gikk på matbutikken i Australia, så unnskyldte faktisk folk seg og flyttet vognene om de stod i veien (sånn uten at man trengte å si noe). Det skjer ikke akkurat her :lol:

Ikke? Jeg sier alltid beklager, eller unnskyld, eller noe, om jeg ser at jeg står i veien for noen? Det er da bare normal høflighet, det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søt video :)

Jeg er enig i at ordene "unnskyld meg" brukes altfor lite her i landet. Som typisk eksempel; når man skal gå av buss eller tog (i rushtiden spesielt) og dørene åpner seg, og så står det en vegg av folk utenfor som bare VELTER inn og presser seg på. Ikke snakk om at noen går til siden og sier "unnskyld meg"....! Det er som regel ikke sjans å komme seg ut! Folk er så forbanna uhøflige når de skal på et tog eller en buss at jeg får helt mark. De tenker bare "JEG skal ha en sitteplass før alle andre!"

Hadde jeg bare våget det, skulle jeg når jeg står der og skal av bare brølt; "Fløtt dere, jeg har LUS!" (eller "flytt dere, jeg må SPY!")

Når jeg skal på et tog, tar jeg et skritt eller to til siden når folk skal av sånn at jeg står ved siden av dørene, ikke midt foran. Jeg blir helt flau over folk bak meg som da benytter sjansen til å klemme seg frem i midten og blokkerer for folkene jeg ville gi sjans til å slippe av...Idioter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...