Gå til innhold
Hundesonen.no

Når slutter bikkja å være "ung og lovende"?


SandyEyeCandy
 Share

Recommended Posts

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Blandt kooikerne i helgen var det en veteran (på over 11 år) som fikk beskjed om at den "needs to mature and develop", så den dommern mente tydeligvis at man var ung og lovende leeeenge...

Min forrige hund var 'ferdig' utviklet i kroppen da han var 5 år. Frem til dette fikk jeg gode kritikker og mye flat rød. Var det feil av meg å kalle ham ung og lovende? Tja, tvilsomt ved den alderen.

Du, nå må ikke du ødelegge håpet for oss alle andre Noen trenger bare litt mer tid (at man egentlig innser at noen stor stjerne blir de aldri, er vi ikke nødt å snakke om)

Det ville nok blitt vurdert som person(alternativt hunde-)hets, og neppe noe som ville fått stå... :aww:

Personangrep uten at personer er nevnt? Hm, far stretch. Noen hadde sikkert prøvd. Men hva vet vel vi hva som skjer på moderator-rommet, Sandy? :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora var forøvrig en ung og lovende LP-hund helt frem til hun var 4 år gammel, og da var det strengt tatt ikke det at miljøberørtheten hennes som gjorde at hun ikke var lovende lenger, da var det det at hun er syk og må medisineres som "ødela".

Hun er selvsagt ung fortsatt :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er litt enkel i hodet mitt, men for min del er hunden ung og lovende helt til den er voksen og ferdig utviklet. Dette er igjen avhengig av rase. Når hunden er ferdig fysisk og psykisk utviklet er det vanskelig å kalle den ung og lovende uten at man avslører seg selv som en i overkant forhåpningsfull eier med skylapper på. De er det jo en del av, men det betyr ikke at de har rett - hunden er ikke ung og lovende, det er bare en unnskyldning for å få lov til å håpe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tuller. Sandy sa at det ville sikkert oppfattes som ersonangrep av sarte sjeler. Jeg sa, hvem vet, kanskje noen allerede gjør det og at dere oversvømmes av rapporter. Bare fjas med andre ord. ;)

syk og sliten :P skylder på det jeg :aww:

Forøvrig så er pi IMMARI ung og lovende :aww: basta bom ba

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies jo i diverse diskusjoner at stiller man mange nok ganger så kan "alt" bli champion. :aww:

Nei :lol: Issi ville aldri fått stor cert. Hun fikk ck på store utstillinger. Søsteren til issi mangler også stor cert og er samme visa med. Er det ikke yatzy her som mangler det også da?

Derimot etter 2015 blir alle :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei :lol: Issi ville aldri fått stor cert. Hun fikk ck på store utstillinger. Søsteren til issi mangler også stor cert og er samme visa med. Er det ikke yatzy her som mangler det også da?

Derimot etter 2015 blir alle :-D

@ Tenker du på min Jatzy?

Manger stor-cert ja. Men vi gir oss liksom ikke heller da, for den som gir seg er en dritt -selvom bikkja ikke er spesielt lovende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei :lol: Issi ville aldri fått stor cert. Hun fikk ck på store utstillinger. Søsteren til issi mangler også stor cert og er samme visa med. Er det ikke yatzy her som mangler det også da?

Derimot etter 2015 blir alle :-D

Piff, du stilte ikke nok. :aww::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, veteraner får cert.

Veteraner kan ikke få CACIB, men enhver hund som ikke er norsk utstillingschampion konkurrerer om certet (da regner jeg ikke med raser som har premieringsunntak, blir fullcertet og andre avvik).

I fjor var det ei bernertispe som tok alle sine tre cert for å bli champion fra veteran.

OT: Men er det ikke noen land hvor veteraner kan få cacib? Eller? Men da må man stille i championklasse?

Nei :lol: Issi ville aldri fått stor cert. Hun fikk ck på store utstillinger. Søsteren til issi mangler også stor cert og er samme visa med. Er det ikke yatzy her som mangler det også da?

Derimot etter 2015 blir alle :-D

Blondie manglet også storcertet i flere år. Hun fikk sine 2 små som junior, men storcertet kom liksom aldri. Jeg fikk høre at jeg burde dra opp langt i nord hvor det var lite konkurranse om storcertet og stille der. Samme dagen jeg fikk høre dette ble Blondie champion og Norsk vinner :aww: Etter at hun ble champion har hun blitt BIM flere ganger.

Jeg tenker som 2ne. Det er jo deres penger. Hvorfor bry seg? Om de syns det er gøy å stille og ikke har noe annet enn "den unge lovende" å stille, så kan vel de få fortsette å stille.

Men selvfølgelig, det er jo synd om de selv virkelig ikke forventer at hunden kan gjøre det dårlig. Om de lever i sin egen lille fantasi boble om at hunden deres er perfekt, det er bare ingen som har sett det enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min unge lovende spanske prins nærmer seg 2 år med stormskritt. :o

Han har 4 CERT i Norge, hvorav 2 stor-CERT. Men jeg er smertelig klar over at han ikke er spesielt lovende. Han var veldig lovende som valp og ble til og med BIS valp på NKK Rogaland i fjor. Jeg bare håper at vi i løpet av 2 utstillinger i Langesund, 4 på Exporama, NKK Bø og NKK Kristiansand klare å hale i land det siste CERTet.. Men jeg blir ikke veldig sjokkert om det ikke skjer heller.. :P

Men langt bak så har jeg et lite håp, og det er jo derfor vi fortsetter.. Ei rasevenninne sa så fint til meg på Kongsberg at Kol sin største feil er at han bor sammen med Ani (CIB NORD DK SE NO LU CH EW-11 NW-11 SEW12 DKW-12-13) og jeg skjønner jo hva hun mener ;) Det er ikke lett å bli sammenlignet med han hver eneste dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Noen raser bruker lenger tid en andre på å bli ferdige, helt enkelt.

Gårdshunden er gjerne ikke ferdige og fått "siste finish" før de er 4-5 år gamle. Så har man de som ser meget lovende ut som unghunder/junior - kanskje en stund i åpen klasse, å stopper opp..... eller blir for mye som ferdige.

1 år gammel

5688_124152885585_2044662_n.jpg

2602_1047557826504_6207851_n.jpg

2år

246922_10150271473610586_2471432_n.jpg

5 år: NUCH WW'12 NV'12 NKKV'12 ;)

HL-Falkenberg_s%20Tjalfe.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...