Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpen sitter på meg


buddy13
 Share

Recommended Posts

Høres ut som en hund som er glad i nærkontakt, rett og slett. :) Og at han har begynt med det nylig kan kanskje forklares med at han har blitt litt eldre og tar seg tid til det i stedet for å gjøre andre valpeting? :P

Min elsker nærkontakt, og blir i tillegg roligere og tryggere hvis han får være helt inntil meg. Sitte på fanget er det beste i verden.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er liten ja, men han har aldriiiii likt kos og nærkontakt, så ble liksom litt mistenksom, siden han den siste uka har sittet på meg mer eller mindre hele tida når vi har gjort ting sammen (leke, se på livet, ligge i sofaen). Han logrer og slikker meg rundt munnen, så er kanskje ikke så dominerende nei :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er liten ja, men han har aldriiiii likt kos og nærkontakt, så ble liksom litt mistenksom, siden han den siste uka har sittet på meg mer eller mindre hele tida når vi har gjort ting sammen (leke, se på livet, ligge i sofaen). Han logrer og slikker meg rundt munnen, så er kanskje ikke så dominerende nei :P

Det kan være mange grunner til at de forandrer seg, alder, modenhet, hormoner/ubalanse i kroppen, usikkerhet, trøst(kanskje han har en dårlig dag eller periode feks forårsaket av hormoner). Forøvrig ikke noe mer logisk at han begynner og dominere om han ikke har gjort det før enn at han forandrer preferanse på nærhet, begge to er jo forandringer som må skje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludvig er sånn.. Sitter du på gulvet, setter han seg oppå deg. Ukjent eller kjent person. Sitter du i sofaen får du han garantert på fanget før han blir litt lei (og kanskje litt varm), da legger han seg på gulvet eller på motsatt side av sofaen. Spesielt komisk er det jo at han flytter seg etter meg om jeg beveger meg på gulvet. I det sekundet beina mine står stille setter han enten rompa oppå eller så legger han seg paddeflat over beina mine. Flytter jeg meg, følger han etter.

I starten var jo dette litt irriterende, og resulterte i at jeg tråkket på han mange ganger, men nå er det igrunn bare litt søtt. Han er en veldig sosial hund, sikkert som din er, og liker nærkontakten. Nå er Ludvig bannlyst fra soverrommet av en barnegrind grunnet mistanke om mulig, svak allergi mot hund fra min side, men da tar vi igjen kosingen på dagen. Sitter jeg i sofaen ligger han enten på fanget eller ved føttene mine. Når han går lei legger han seg i buret - enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...