Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Istedet for å ha ørten tråder med bilder fra turene våre skal jeg samle alle her :)

Idag var vi ute på langtur i det fine været. Koste oss skikkelig!

IMG_3460_zpsc56f1b7d.jpg

IMG_3480_zpsfa662d88.jpg

IMG_3513_zps2bd88475.jpg

IMG_3517_zps1ba5b0be.jpg

IMG_3563_zps05be8d06.jpg

Tullingen..
IMG_3579_zps7529e931.jpg

IMG_3594_zpsd749409e.jpg

SE, hun har brystkasse!

IMG_3620_zpsdb01a047.jpg

IMG_3644_zps7444d24d.jpg

En huskyschæfermix kom løpende.. De har hilst før så det ble fryd og gammen!

IMG_3673_zpsdde7dc10.jpg

Speedmode: ON

IMG_3679_zps3820ac4b.jpg

IMG_3690_zps4dce95bf.jpg

IMG_3703_zps616b8188.jpg

Og idag fikk jeg endelig hilst på Kiter. Glemte HELT å gjøre det på sonenmesterskapet. Han er så pen.. Og han og Mana går ganske bra sammen. De fikk leke litt isted, og nå ligger de begge og slapper av. Flinke!
IMG_3746_zps77efd26e.jpg

• Like 17
  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Istedet for å ha ørten tråder med bilder fra turene våre skal jeg samle alle her Idag var vi ute på langtur i det fine været. Koste oss skikkelig! Tullingen..

Tusen takk! Når foto er en lidenskap så gjør man så godt man kan! Igår var jeg og Marianne på grilltur i finværet. MAKAN til herlig vær... De var skikkelig digg. Og da ble det litt bilder da, he

Østmarka er fantastisk! Jeg gleder meg til skogen blir grønn og gyllen igjen Idag har vi vært på tur med Sirkus Samurai! Og det var så koselig! Helt alene i skogen omtrent.. På en LØRDAG. Det var

Skrevet

Ja, hun var veldig pen! :)

Hvordan er hun? Er hun bare ren tur kompis? Eller bruker du henne til noe annet også?

Hun er herlig og veldig enkel, hehe! Veldig fin av og på knapp når hun er ute vs inne.

Jeg trener lydighet med henne i tillegg til tur, kløving og trekking :) Har gått spor med henne og, så skal fortsette med det. Så hun er veldig allsidig.

Her er en liten videosnutt hvor vi trener LP

http://www.youtube.com/watch?v=ZPcnORiMdsg

Hun er og veldig lettlært og elsker å lære seg triks :D

http://www.youtube.com/watch?v=gl7GrrnOfwY

• Like 1
Skrevet

Hun er så fin :wub:

Jeg er så enig :whistle::wub: Synes vi en gang burde få til tur med malleduoen din :)

Idag fikk hun løpe med en gjeng med mynder. Kjempemorro! Fikk endelig hilst på en salukoi venninna mi har fått seg. Veldig staselig kar, med mye fart i. Mana klarte ikke heeeelt å henge med, men hun gir jo aldri opp heller da, haha!

IMG_5594_zps94d3cc85.jpg

Ikke bare mynder da

IMG_5599_zps392f5684.jpg

WIH!

IMG_5637_zpse25c9050.jpg

IMG_5646_zpse1fbe39c.jpg

IMG_5671_zps110ac69b.jpg

IMG_5695_zps59acb481.jpg

IMG_5709_zpsd6f81b13.jpg

IMG_5734_zpse1fc2f57.jpg

IMG_5772_zps4fb4c8a5.jpg

IMG_5804_zps6e1485e2.jpg

IMG_5823_zpsb2639183.jpg

IMG_5872_zps7dce932e.jpg

IMG_5889_zps958732bb.jpg

• Like 4
Skrevet

Haha, jeg spammer tråden for tiden, men vi er mye på tur :P Og idag var intet unntak! Så fint med knallblå himmel og sol! Stappfullt på grusveiene så vi skyntet oss inne på stiene i skogen. Fant en ny sti vi prøvde ut, og den var og fin!

SE SÅ FINT!

IMG_6270_zpsa62da0ce.jpg

IMG_6323_zps98834610.jpg

IMG_6352_zps4350ff72.jpg

IMG_6375_zps2d8a3c66.jpg

Morsomt å se skille på kaldt/varmt

IMG_6398_zpse580bcc5.jpg

En av våre favorittplasser.. Stort stup, men fin sitteplass

IMG_6400_zps9ca286c6.jpg

Mana synes isen var en smule ubehagelig.. "Herregud, det var da vann her i sommer!? Æææh hva er dette for no..!?"

IMG_6438_zps4ebabf26.jpg

IMG_6487_zps5bc60f70.jpg

Den nye utkikksplassen vi fant! :)
IMG_6495_zps12d20c44.jpg

Flere i bloggen såklart :)

• Like 5

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
    • Fine puddelen som var min, for å få litt farge inn her 💚
    • Det er sikkert mer enn nok folk som stiller slike spørsmål, men den som intet våger intet vinner 😇 Jeg skal i løpet av de neste par årene få meg en ny hund, men sitter veldig fast når det kommer til valg av rase.. tidligere har jeg hatt Cardigan Welsh Corgi (fikk henne da hun var nesten 10, så ikke full erfaring her) og Storpuddel fra en oppdretter jeg ikke var helt fornøyd med (jeg ba om en rolig og stabil hund jeg kanskje kunne bruke som besøksvenn, fikk en stresset type som hun ville jeg skulle bruke til agility. Da det viste seg at jeg ikke kunne tilby ham en rik nok hverdag som enslig person i leilighet var hennes råd "legg ham ut på Finn). Jeg har noen ønsker til hund:  * Ikke en utpreget varsler. Vi blir to som er relativt sensitiv for lyd, så mye piping og bjeffing inne orker vi ikke.  * Lettrent hund som jeg kan trene lydighet med. Storkoste meg med puddelen og han ga meg mye suksess og mestring, dette vil jeg ha mer av.  * Stabil mentalitet med mulighet til å sitte i ro ute. Dette hadde ikke puddelen. Han er nå snart 6 år gammel og i nytt hjem, men kan fremdeles ikke stå i ro ute uten å få meltdown. Inne var han helt nydelig.  * Energi til trening, men tåler noen dager innimellom med mindre aktivitet. * Ok størrelse, helst rundt medium/"normal" størrelse et sted. Ønsker lydighet og kanskje sykling innimellom, men ikke så stor at den ikke kan være med overalt ellers (som ut i kajakk, kanskje). * Mulighet for å bo med katt uten at det skal være en reell risiko for at jaktinstinkt tar over.. Har vurdert å gå over til tispe etter dramaet med puddelen. Det virket som det slettes ikke var uvanlig med disse litt høyspente guttene som endte opp med å omplasseres fordi de ble "for mye" og jeg har ikke lyst til å gi gjennom det igjen. Har vurdert puddeltispe, feks. Corgien min elsket jeg, men de beina var utrolig upraktisk innimellom..
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...