Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis du skulle hatt en annen rase en den du har hvilken da?

MegaMarie

Recommended Posts

• Svar 128
  • Created
  • Siste svar
  • 2 weeks later...
Skrevet

Fortsatt så ville jeg hatt Alaska Husky, men Siberian Husky ville jeg også hatt...og så har jeg streifet på tanken om å ha en slags maskot "midt oppi" alle trekkhundene; Chow Chow kanskje, eller Dansk-svensk gårdshund, eller kanskje en Norwich terrier? :)

Det fins jo så mange fine raser atte... :)

Skrevet

Hmm.. Bytte rase..?? -_- Neinei, det går ikke an.. Hehe.. Det føler jeg overhodet ikke for.. Men hvis jeg nå mot all formodning skulle ville ha en annen rase, så.. :)

Sheltie

Chinese Crested Powder Puff

Toy/Dverg Puddel

Hmm.. Vet ikke jeg altså..

Skrevet

Hmm. ikke så lett menmine favoritter er:

Otterhund

Newfoundlandshund

Samojed

Sto mellom Old English Sheepdog og Shappendoes da vi skulle velge rase. Men i ettertid så ville jeg nok aldri ha valgt sistnevnte rase og utrolig lykkelig med valget vi har tatt

Skrevet

noe annen rase enn rottweiler vet jeg ikke om jeg ville hatt, men har vel en liste jeg å antar jeg :(

*staffordshire bull terrier

*pitbull

*langhåret dvergdach - verdens nydeligste nurk <3

*alaskan malamute

*cane corso

*dogo argentino, eller argentinsk dogge da :(

elsker disse rasene jeg :( <3

Skrevet

Annen rase enn boxer...

Tja det måtte bli: Amstaff, thai ridgeback, miniature bullterrier, en GOD schafer, fransk bulldog og til jakt en drivende god strihårsdachs

mh

cl

Skrevet

Jeg er jo da hekta på cavalierer, men hvis jeg skulle hatt en annen rase så hadde det blitt korthåret collie :(

Skrevet

Det er jo så utrolig mange spennende raser, men jeg er allergiker så utvalget begrenser seg jo noe. Blant rasene jeg tåler kunne jeg bl.a. tenkt meg disse:

- Storpuddel (drømmerasen)

- Portugisisk vannhund

- Spansk vannhund

- Lagotto romagnolo

Ellers er det mange raser jeg liker, men som jeg ikke tåler. Og det er raser jeg liker utseendet på, men som har et temperament eller behov som ikke passer for meg. Listen ville blitt lang så jeg skal ikke begynne å ramse opp alle sammen. Ellers finner jeg noe sjarmerende ved de fleste hunder.

:-)

Skrevet

Ingen Bombe fra meg :icon_redface:

COLLIE!!!!!!!!!!!!!!!! Hadde jeg hatt diger leilighet så hadde det også en Grand Danois :)

Skrevet

Ja forresten, holdte på å stjele med meg en saluki hann fra utstilling i helga.. De som var der ut dagen så vel at jeg gikk rundt å holdt på en finn(litt tynn men..) saluki hann:)

Skrevet

Allerhelst en amstaff tispe!!!

Ellers portugisisk vannhund, brun dobbis, rottis eller aussie...

Som dere sier er det mangen raser, men har allerede de to som jeg liker best :icon_redface:

Skrevet

Aussie! Evt. Pyreneisk gjeterhund med korthåret hode... Også skulle jeg gjerne hatt en skikkelig flott schäfer om jeg haddew hatt tid til å trene den... Men da vil jeg heller ha flere små hunder :icon_redface:

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med min rase, og det kommer til å blir flere framover.

Ellers er det vel toy puddel eller storpuddel jeg hadde hatt lyst på.

Skrevet

Om jeg ikke skulle hatt den rasen jeg har nå ville jeg hatt

Australian Cattledog- flotte brukshunder, også innmari pene. Synes de røde er de flotteste.

Australsk Kelpie- også flotte brukshunder, ville i så fall gjerne hatt en brun med tan

Jeg faller gjerne for raser som har et utseende som også er funksjonelt, liker det skjønnheten i det naturlige.

Også er jeg innmari lite glad i pelsstell.

Om jeg skulle hatt en hund som jeg ikke skulle trene med, men mere utstillingshund og kosehund ville jeg hatt

Franske Bulldog (Gjerne den lyse med sort maske)

Wippet (tigret og hvit)

Skrevet

Papillon (og det kommer!)

Hollandsk Gjeterhund

Belger (og det kommer også-om noen år)

Kunne godt tenkt meg en Lancashire Heeler

og når jeg får plass: en eller to Siberian huskies

Skrevet

Papillon (og det kommer!)

Hollandsk Gjeterhund

Belger (og det kommer også-om noen år)

Kunne godt tenkt meg en Lancashire Heeler

og når jeg får plass: en eller to Siberian huskies

Thumbs up for PAPILLON!!!!!!!

Hadde jeg måttet velge ville det vel være:

Rottweiler

Chihuahua

Cavalier King Charles Spaniel

Mops!

Men men holder lenge med Timon, han skal få være gull-gutten min ei stund til!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...