Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilket navn?


Gronnis
 Share

  

34 stemmer

  1. 1. Hvilket navn er finest?

    • Zana (Cichla's Ozana)
      22
    • Zaga (Cichla's Ozaga)
      12


Recommended Posts

Har tenkt og tenkt på navn til den nye valpen (groenendael tispe) i flere uker nå. Har vært gjennom mange navn og har nå kommet frem til, sammen med oppdretter, at hun skal hete enten Zana eller Zaga (Cichla's Ozana eller Cichla's Ozaga, det er altså O-kullet). Jeg er derimot veldig usikker på hvilke av disse to jeg skal velge. Zana var det jeg likte best i begynnelsen, men Zaga er et navn jeg har begynt å like mer og mer. Det er vanskelig å velge, selv om det kun er én bokstav som skiller de to. Trenger derfor litt innspill, hva synes dere her på Hundesonen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uavhengig av stamtavlenavn så må du jo velge det kallenavnet du liker best. :)

Jeg likte best Zana.

Ja, klart jeg skal velge det kallenavnet jeg liker best :) Det er bare slik at oppdretter ønsker at stamtavlenavnet skal være det samme som kallenavnet, blant annet for å unngå forvirring. Så hvis jeg skal kalle henne Zana så skal hun hete Ozana på papiret også. Jeg synes selv at det hadde vært rart dersom hun het Ozaga på papiret, men at jeg til daglig hadde kalt henne for Zana.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Min heter Woodshine's Nija i stamtavlen og Angus her hjemme. Jeg hadde gitt blanke f i hva oppdretter ønsket angående kallenavn hjemme :P Det er jeg som skal leve med et navn jeg liker i 14-15-16 år frem i tid :)

Men liker du Zana og Zaga godt så er det jo ikke noe problem! Selv synes jeg Zana var finest. En litt mer feminin klang over navnet kanskje? Samt litt uvanlig ift Zaga? Var veldig fint synes jeg :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, klart jeg skal velge det kallenavnet jeg liker best :) Det er bare slik at oppdretter ønsker at stamtavlenavnet skal være det samme som kallenavnet, blant annet for å unngå forvirring. Så hvis jeg skal kalle henne Zana så skal hun hete Ozana på papiret også. Jeg synes selv at det hadde vært rart dersom hun het Ozaga på papiret, men at jeg til daglig hadde kalt henne for Zana.

Skjønner. :) Kan se at det blir litt lettere kanskje. :)

Jeg har selv en Biscotti Babetta på papiret som heter Lundii til vanlig, rett og slett fordi jeg ikke fant noe navn som var påvirket av Babetta som jeg kunne tenke meg, fant Betty, Baby, Babs, Betta, alt var enten opptatt av hunder jeg kjente eller så var det ikke navn jeg likte. Derfor ble det Lundii, som betyr mandag. (Hun er født en mandag)

Så har jeg Iosono Galileo Galilei, som heter Martin til daglig. Ikke meg som har gitt ham navnet, hadde det når han kom 3 år gammel.

Også Biscotti Chiara Luce, Chiara til daglig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, klart jeg skal velge det kallenavnet jeg liker best :) Det er bare slik at oppdretter ønsker at stamtavlenavnet skal være det samme som kallenavnet, blant annet for å unngå forvirring. Så hvis jeg skal kalle henne Zana så skal hun hete Ozana på papiret også. Jeg synes selv at det hadde vært rart dersom hun het Ozaga på papiret, men at jeg til daglig hadde kalt henne for Zana.

Min heter Woodshine's Nija i stamtavlen og Angus her hjemme. Jeg hadde gitt blanke f i hva oppdretter ønsket angående kallenavn hjemme :P Det er jeg som skal leve med et navn jeg liker i 14-15-16 år frem i tid :)

Ja, det var det som var poenget mitt. Hvis trådstarter vil kalle valpen Zana eller Zaga så må hun gjerne det, men hvis Lisa har lyst å ha en hund som heter Cichla's Ozana på papiret og samtidig bruker f.eks. Frida, Gudrun eller Lykke som kallenavn, så er jo det helt opp til henne. Det er det ikke oppdretter som bestemmer. :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Saga er finest jeg, fordi det er et eventyr :) Driter i om det er vanlig, bikkja mi heter Luna. Here's for unusual liksom? Skjønner ikke hvorfor bikkjer skal hete så innmari mye rart, skal alle hundenavn være originale og uvanlige begynner vi vel snart å høre folk rope på komfyren sin, takhøyden sin, blyanten sin eller bare lyder tilfeldig satt sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min heter Woodshine's Nija i stamtavlen og Angus her hjemme. Jeg hadde gitt blanke f i hva oppdretter ønsket angående kallenavn hjemme :P Det er jeg som skal leve med et navn jeg liker i 14-15-16 år frem i tid :)

Enig! :)

Oppdretteren min ville også helst at hundene het det samme i stamtavlen som de ble kalt for i hverdagen. Jeg hadde allerede tenkt på Tidi som kallenavn før jeg i det hele tatt visste hvor hunden min kom fra, så det sa jeg mest sannsynlig ikke kom til å skje :) Så hun heter Vickulas Whoopee og blir kalt Tidi til vanlig :ahappy: Blondie heter Dobs Only Blondie da hun kom fra O-kull og vi fikk velge stamtavlenavn selv.

Av navnene syntes jeg Zana hørtes ut som et pent, mykt og kanskje litt uskyldig navn. Mens Zaga var mer tøft og hadde mer trøkk i. Jeg likte godt begge, men kanskje likte jeg Zaga best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Zaga var finest jeg.. Zana høres ut som et tannkrem merke i mine øyne.. og med mitt anstrengte forhold til tenner, inkl. tannkrem, samt at Zaga minner om Saga (som i eventyr eller Saga i Broen), så var det liksom ingen konkurranse! :P

Og lykke til med den lille!

edit: ja hører med øynene jeg.. dobbelt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdretter ville at hun skulle ha Cichla's Oriental Pride som stamtavlenavn, og det var helt greit for meg, så lenge jeg fikk bestemme hva hun skal hete i hverdagen. Så da har vi blitt enige om at hun skal hete Cichla's Oriental Pride på papiret, men at hun skal hete Zana til daglig :) tenkte litt på Tali, Ori, Ora og Pri som kallenavn, men valget falt allikevel på Zana :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, den evindelige oppdretter/valpekjøper navn givingen...jeg flirer like godt hver gang! Jeg husker min ville at jeg skulle kalle Diezel noe som lignet på hans stamtavlenavn og...Jeg sa vel noe sånn som "ikke pokker at jeg renner rundt i skauen og roper på Valentino"! :huh::D Han er så den eneste i sitt kull som ikke har et daglig navn veldig likt stamtavlenavnet. Hans søster heter Nina Ricci, kalles Gina. Bror heter Marc Jacobs, kalles Jack, annen bror heter Brabus Nasi, kalles Brabus. Og så husker jeg ikke hva søss i Finland heter... :icon_confused::icon_redface:

Min brune tornado heter på papiret Divide Et Impera, men til daglig kalles hun Ronja (RØVERdatter..hahah)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...