Gå til innhold
Hundesonen.no

Fra NP til V&H


Amig0
 Share

Recommended Posts

Jeg har tenkt til å gå fra Norwegian Polar til Vom og Hundemat, da V&H er billigere og bedre(?). Problemet er delingen av 20 kilos blokkene. Jeg vet at med NP så er de markert og enklere å skjære opp, men med V&H så er det vanskelig. Jeg vil ikke betale mer for å kjøpe pølsene, da det går en del for i heimen.
Er det noen i utsalgssteder i Oslo / Akershus som tilbyr å skjære opp 20 kilos blokkene mot et lite tillegg? Vet Haugs Hundemat i Bodø gjør det, men det er for langt unna når jeg holder til på Lørenskog.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler 50 kr/stk for 5 kilos pølsene, dvs 10 kr per kilo. Det er når vi bestiller over 200 kg om gangen da, da får vi det jo tilkjørt også. Synes ikke det er så dyrt, og det er lett å dele opp, tar opp en 5kgs pølse, lar den tine en stund i vasken på kjøkkenet, deler/sager den i 4 med brødkniv, fryser med tre av bitene igjen i hver sin plastboks, har en bit i kjøleskapet i plastboks. Mye mer praktisk for oss enn 20kgs blokker som virker mye mer grisete å dele opp. :)

Edit: vi bestiller da direkte fra Trøgstad. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt til å gå fra Norwegian Polar til Vom og Hundemat, da V&H er billigere og bedre(?). Problemet er delingen av 20 kilos blokkene. Jeg vet at med NP så er de markert og enklere å skjære opp, men med V&H så er det vanskelig. Jeg vil ikke betale mer for å kjøpe pølsene, da det går en del for i heimen.

Er det noen i utsalgssteder i Oslo / Akershus som tilbyr å skjære opp 20 kilos blokkene mot et lite tillegg? Vet Haugs Hundemat i Bodø gjør det, men det er for langt unna når jeg holder til på Lørenskog.

men du bor i Oslo, hvorfor ikke bare kjøre og hente ferskt? Jeg var og hentet en fersk blokk idag og delte opp i bokser og fryste ned. Det ligger rett utenfor Askim og er oppe fra 7-16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du i Oslo og har mulighet til å hente er jo ferskt supert. :ahappy:

Vi har en 260 liters fryser til hundemat, da går det NESTEN alle nedi der. Har litt med hvor tett stabla vi får dem og, men hendet det må en pølse eller tre over i "vår" fryser. Vi har bestilt litt forskjellig, 220 kg og sånn hvis amdre også har skullet ha og ville bestille sammen, så jeg er ikke heeelt sikker på nøyaktig hvor mange pølser som går oppi.

Men det er jo også en løsning, bestille sammen med noen så det blir mer enn 200 kg og så få plass i mindre fryser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte, og kan bare komme å hente ferskt. Men da har jeg et spm til: Kan jeg bruke nr. 25 på valpene mine? De er ikke tjukke, de kunne heller lagt på seg litt.

Det kan du ja, Harly fikk nr 25 når han var valp da valpefòret ikke var optimalt for han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nå gitt valpefôr til valper jeg da men så kørka er jeg.. :o

Nå er vel protein/fett-forholdet og fosfor/kalsium-forholdet ganske det samme i valpefôret og nr 25 fra v&h, mener jeg å huske? (Mulig jeg husker veldig feil da) Men mener de to forene er ganske like, og at nr 25 også kan brukes på valper. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Nå er vel protein/fett-forholdet og fosfor/kalsium-forholdet ganske det samme i valpefôret og nr 25 fra v&h, mener jeg å huske? (Mulig jeg husker veldig feil da) Men mener de to forene er ganske like, og at nr 25 også kan brukes på valper. :)

ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...