Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden til Adolf Hitler

charlotte

Recommended Posts

Skrevet
Det er vel ikke den hvite som sitter til høyre? Men den som er til venstre under X?

Den som sitter til venstre under X er vel strengt tatt en stubbe tror jeg... :)

Skrevet

Det er en parson russel terrier.Hverken JRT eller Parson russel terrier er nye raser bare så det er sagt;det tok bare himla lang tid før FCI godkjente JRT fordi de er så forskjellige av utseende at det var umulig å lage en rasestandar.Veldig populære hunder på den tiden.Senere hadde Hitler flere schæfere etter hva jeg har forstått.Blondie var bare den siste stakkaren.Hitler var en lidenskapelig hundemann som aldri under noen omstendigheter var i befatning men noen variant av de belgiske fårehundene.Det siste har jeg bestemt :wink:

Skrevet
Det er en parson russel terrier.Hverken JRT eller Parson russel terrier er nye raser bare så det er sagt;det tok bare himla lang tid før FCI godkjente JRT fordi de er så forskjellige av utseende at det var umulig å lage en rasestandar.Veldig populære hunder på den tiden.Senere hadde Hitler flere schæfere etter hva jeg har forstått.Blondie var bare den siste stakkaren.Hitler var en lidenskapelig hundemann som aldri under noen omstendigheter var i befatning men noen variant av de belgiske fårehundene.Det siste har jeg bestemt :wink:

Jeg vet de ikke er nye, de fikk jo opphavet på 1800 tallet. Men de fikk jo ikke sin egen standard før nå i de siste åra - og det var vel da de begynte å avle systematisk på rasen? Derfor kan kanskje hunden på bildet være hva som helst? Pitbull/parson russel terrier f.eks?

Skrevet

ka da?

Han varb hundemenneske jeg er hundemenneske. Han var tydelivuis fan av schæfer og jeg er det samme. :)

Ikke mye men hadde nå satt pris på og ikke ha en eneste felles intresse med den mannen..

Skrevet

Han varb hundemenneske jeg er hundemenneske. Han var tydelivuis fan av schæfer og jeg er det samme. :)

Ikke mye men hadde nå satt pris på og ikke ha en eneste felles intresse med den mannen..

Adolf Hitler hadde ambisjoner, det har jeg og. Han var ærlig, det er jeg også. Han ville hele tiden bli bedre og større, det vil vi alle. Han var smart, fantastisk smart. Jeg er ikke fullt så smart, men er ikke lavintelligent heller. Han hadde dårlig tålmodighet, og mye stolthet. Jeg og Adolf har nok mye til felles som personligheter, uten at jeg har planer om å ta over verden.

Skrevet

Adolf Hitler hadde ambisjoner, det har jeg og. Han var ærlig, det er jeg også. Han ville hele tiden bli bedre og større, det vil vi alle. Han var smart, fantastisk smart. Jeg er ikke fullt så smart, men er ikke lavintelligent heller. Han hadde dårlig tålmodighet, og mye stolthet. Jeg og Adolf har nok mye til felles som personligheter, uten at jeg har planer om å ta over verden.

Skrevet

Så en gang en dokumentar om Adolf hitler og hans hund Blondie.

Da viste de ett opptak av han og Blondie der en så tydelig at hunden IKKE likte sin eier. Hunden vegret seg for å gå bort til han.

Skrevet
Så en gang en dokumentar om Adolf hitler og hans hund Blondie.

Da viste de ett opptak av han og Blondie der en så tydelig at hunden IKKE likte sin eier. Hunden vegret seg for å gå bort til han.

Og så sier de at hunder ikke er smarte? :wink:

Skrevet

Prøver å tenke litt godt etter i historiekunnskapene og fra filmen "Der untergang". Mener at denne lille terrieren var en løsbikkje som Adolf tok under sine vinger under 1.vk. Han hadde ikke mange venner under den krigen og fant trøst i hunden. Alle de andre synes Adolf var en raring..

Ut i fra det jeg har lest om Adolf Hitler så var han glad i alle hundene sine og i dyr generellt, men hans favoritt var hans siste hund, Blondie. Og grunnen til at hun fikk cynid var fordi han ikke ønsket at Blondie skulle havne i klørne på "fienden". Han var redd de kom til å være slemme mot henne... og det og drepe henne var noe av det tyngste han hadde gjort......(Det kan vel diskuteres om det å drepe bikkja er verre enn alt det andre bedritne han gjorde......)

Han var visstnok glad i de fleste dyr og derfor var han også vegetarianer, sies det.

Skrevet

Folk er dyreleskere av forskjellge årsaker og det er ikke til å komme i fra at hunder tiltrekker seg endel maktsyke kontrollfriker.De som behøver noen som adlyde dem og som har et stort behov for å føle seg elsket.Hunder utfører jo den oppgaven glimrende stort sett -såpass glimrende at mange fortsatt mener at hunden jobber for å tilfredstille føreren.Jeg er ikke noe overasket over at Hitler var et hundemenneske,det er noe han deler med mange prominente maktpersoner gjennom tidene. :wink:

Skrevet

det ligner veldig på en JRT. Og som sagt så forandrer jo rasene mye på seg i løpet av over 50år så kan jo hende det er en JRT.

Ellers ser det ut som at alle går ut ifra at det er en renraset hund. Trenger da ikke være det.... fantes vel stort sett like mange "gatemix" på den tiden også. Så mulig en terriermix?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...