Gå til innhold
Hundesonen.no

tur med valp


Linn-K
 Share

Recommended Posts

hva kan man forvente av en 8-9 uker gammel valp når det gjelder og gå tur? vår valp vil absolutt ikke gå tur. vi går ca 50 meter, så sitter han seg ned å bare ser på meg. jeg prøver og lokke han og gire han opp, men det virker heller ikke. Når vi snur og går hjem, DA er han ivrig da :P springer hjem gjør han :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal jo ikke gå tur som man gjør med en voksen hund, for treningens del, men de har godt av og lufte seg litt og se på verden. Hadde valpen min satt seg ned så hadde jeg lagt svakt press i båndet og ventet til den gir etter for presset og gått videre med slakk line. Ville ikke gitt den viljen sin med og snu med en gang den setter seg ned, og hvertfall ikke etter 50 m, for da er den ikke sliten eller noe. Men om han ikke er så begeistret for og være ute så start med en liten runde i nabolaget (kanskje 3-500 m) og gå heller den flere ganger pr dag og bruk den tiden dere trenger på og komme dere gjennom.

Du kan også prøve og slippe båndet og gå videre og se om han kommer etter, eller bruk lang line om du ikke vil slippe den løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva kan man forvente av en 8-9 uker gammel valp når det gjelder og gå tur? vår valp vil absolutt ikke gå tur. vi går ca 50 meter, så sitter han seg ned å bare ser på meg. jeg prøver og lokke han og gire han opp, men det virker heller ikke. Når vi snur og går hjem, DA er han ivrig da :P springer hjem gjør han :P

Min gikk ikke lengre enn 5-10m utenfor innkjørslen inntil han var 11 uker. Vi gikk ikke tur for å gå tur, men på den tiden bodde vi uten hage, så vi var pent nødt til å gå lengre. Gå samme ruta hver gang du går, gjør den trygg utendørs før du går ordentlig tur. Ikke lokk den fram, la den finne ut av det på egenhånd.

Ellers er der utallige tråder om valp og tur her inne, snok litt i dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker ikke å gå tur med han som en voksen hund, men vet jo at de tåler mer enn 50 meter :P ja, lurt med langline! hvorfor tenkte jeg ikke på det? :|

har nok ikke stresset med turgåing, var vel mer det at jeg ble nysgjerrig og lurte litt på det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...