Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonen-hatere på Canis

charlotte

Recommended Posts

Skrevet

Jeg var innom Canis i håp om å finne en interessant diskusjon, og jaggu- det fant jeg! Beklager hvis alle har fått det med seg og jeg er sent ute.

Det er laget en egen tråd om forumet "vårt" på Canis, hvor de kritiserer alle smileyene og kaller det fjortisforum og ene med det andre. Jeg måtte jo bare le, det var mange innlegg der, og canis folka synes DETTE forumet er uoversiktelig!? Hehe.. Det er vel bare smak og vanesak. Jeg liker hundesonen jeg, synes det er et fint miljø her generelt over. Det er noen idioter som lager bråk her også, som alle andre steder, men jøss for en fin gjeng vi har her!

Kan ikke linke direkte til tråden, men kikk på lista på åpent forum og se etter trådtittel "Hundesonen. PUH!" for de som vil lese diskusjonen.

Igjen; beklager hvis dette allerede har vært tatt opp.

• Svar 113
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg oppfattet det ikke som om noen hatet hundesonen akkurat,men mer som at de syntes det var pes å orientere seg.Det er jo en smakssak synes jeg -om enn noe underlig å starte en tråd om på et forum som ikke tolerere O.T postinger..Uansett:vi er da mange som er canisere og hundesonenbrukere samtidig ,samtidig som noen foretrekker bare ett av forumene.Helt naturlig etter min mening.

Guest Per Olav
Skrevet
Jeg oppfattet det ikke som om noen hatet hundesonen akkurat,men mer som at de syntes det var pes å orientere seg.Det er jo en smakssak synes jeg -om enn noe underlig å starte en tråd om på et forum som ikke tolerere O.T postinger..Uansett:vi er da mange som er canisere og hundesonenbrukere samtidig ,samtidig som noen foretrekker bare ett av forumene.Helt naturlig etter min mening.

Jeg er enig med Loke :D

Sånn helt OT: *er* det nødvendig med bannere i signaturen når man kan legge inn en avtar?

Skrevet

Jeg er enig med Loke :D

Sånn helt OT: *er* det nødvendig med bannere i signaturen når man kan legge inn en avtar?

Banner er gjerne en link til hjemmeside/nettsted, som et alternativ til bare enkel kjedelig tekst: "jakt-labben.no". Man kan ikke bruke avataren som link.

Skrevet

Jeg regner også dette som et fjortissforum, men det trenger ikke nødvendigvis være negativ.

Det er vel mer fordi at mesteparten av brukerne er ungdommer.

Skrevet
Jeg regner også dette som et fjortissforum, men det trenger ikke nødvendigvis være negativ.  

Det er vel mer fordi at mesteparten av brukerne er ungdommer.

Det tror jeg er ganske så riktig. Jeg holdt meg unna sonen lenge jeg, synes det var alt for mange unger her, useriøse og usaklige innlegg. Men responsen er jo ikke til å klage på her, så etter en viss tid ble jeg plutselig fast inventar og flittig bruker. Og først nå har jeg fått opp øya for alle de eldre og saklige debattantene!

Skrevet
Men vil vel ikke akkurat si at det bare er ungdommer her...! :wink:

Nei, det vil ikke jeg heller si. Derfor skrev jeg mesteparten.

Skrevet

Jeg så det innlegget inne på Canis, og jeg kan underskrive på en del av det.

Her er alt for store bannerne. De tar alt for mye plass, de er for prangende og innlegget "forsvinner".

De har unektelig et fjortispreg over seg.

Ellers synes jeg forumet et et greit og saklig forum.

Skrevet
Men vil vel ikke akkurat si at det bare er ungdommer her...! :wink:  

Nå kommer jo jeg seff ikke inn på Canis da....... :roll:

jeg kommer heller ikke inn på canis=(

Guest Per Olav
Skrevet

Det er selvfølgelig et poeng. På den andre siden kan man jo linke til hjemmesiden i profilen?

Skrevet

Det ble også kommentert at det var et veldig personlig forum, og at ingen turde å si skikkelig ifra når de var uenige med noen i en diskusjon. For det første har vi mange diskusjoner her med ulike meninger, og alle lærer noe av det! På de få seriøse diskusjonene som er igjen på canis må man passe veldig godt på for å ikke bli nedskutt når man sier feil ting. Om nybegynnere ikke tør å spørre om hjelp da skjønner jeg godt. Og siden dette er et så personlig forum, så er det ingen som bør være redd for å bli halshugget når de spør om en ting, eller er uenig med noen.

Skrevet

Jeg så den tråden igår, trakk på skuldrene og bladde videre.

Før syntes jeg det var mange fjase tråder her og mye fjortis faktor, nå syntes jeg det har bedret seg veldig.

Nå kommer det intressante innlegg og intressante svar som man kan lære noe av.

Jeg tror Hundesonen hadde godt av å få inn litt flere eldre brukere enn det det var før.

Ikke missforstå meg det var bra her før, men blitt enda bedre her nå. :D

Skrevet

Må vel takke canis for at jeg fant hundesonen...

Føler det er en litt mer aksepterende tone her inne, samt at du ikke blir halshugd for å gå litt utenom tema. Kose ihjel var det noen som nevnte inne der? konstruktiv kritikk er flott, nedsabling fører sjelden frem...

Fint man har alternativer :D

Skrevet

Jeg, som den enkle sjelen jeg er, synes ofte at Canis blir veldig "avansert", og liker godt den litt lettere tonen her inne. Var mye på Canis før, men har ikke vært der i det hele tatt på to - tre måneder...

Skrevet

Synes ikke Hundesonen er så fjortiss jeg. Snarere tvert imot. a078.gif Men så har ikke jeg vært her så lenge da. Kanskje det var annerledes før jeg kom?

Canis forumet er det mest rotete og uoversiktlige forumet jeg noensinne har vært inne på, så der har jeg ikke godde å vært så mye. Selvom jeg vel har en tråd eller to der..

Skrevet

Helt enig med deg Benedicte!!

Jeg kjenner jeg blir litt provosert av at man hele tiden skal BRY seg om andre forum. Liker man det, er man der, hvis ikke lar man være. Hva er så meningen med å diskutere et forum på et annet? Ser ikke lønnsomheten eller poenget... I tillegg liker jeg å være på både sakelige, og morsomme forum, der man kan prate "kjerringsnakk" om dyra sine om det er det man vil. For eks. det å kunne vise frem bilder av hunden, og å kunne fortelle hva man har gjort i dag, er noe jeg setter utrolig stor pris på å få lov til, samtidig som jeg kan spørre om ting jeg lurer på, og få svar fra kompetente mennesker..

Og angående at hundesonen blir kalt et fjortissforum.. Nå vet ikke jeg om det hovedsakelig er på grunn av smilyer og bannere, eller unge brukere. Men jeg stusser litt over at "eldre" kan irritere seg så stort over yngre brukere. Altså, for min egen del ville jeg vært positivt innstilt til unge brukere på et hundeforum med mange flinke mennesker. Ett sted er man nødt til å begynne, og jeg synes det er et perfekt sted å begynne å lære om hund, altså et forum.

Det er skuffende å høre så prektige noen mennesker er... Alle som ikke har den samme erfaringen som dem, er idioter?? Erfaring får vi alle i løpet av livet!

Selv er jeg "bare" 16, men jeg håper da at jeg kan bidra med noe vettugt her inne på forumet, uten å bli sett på som "fjortiss"... Jeg er her for å lære, men også å dele erfaringer.

Nå drar jeg denne tråden litt langt da, men jeg tenner på pluggene når jeg hører uttrykket fjortiss, og sånne typer uttrykk. I alle fall om det assosieres med uvitende ungdom.

Skrevet

Smaken er som baken. Jeg skjønner ikke hva som er så vanskelig her inne? Syns alt er veldig greit og enkelt lagt opp. Eneste må være å legge inn bilder som kan være lit knøvlete. Jeg liker hundesonen best av alle forumen jeg har vært på. Liker ikke folk hundesonen: nei vel, de trenger jo ikke være her. Men å diskutere det på et annet forum.. hmm.. blir vel litt som baksnakking i mine øyne, men litt festlig også. :D

Skrevet

Selv er jeg "bare" 16, men jeg håper da at jeg kan bidra med noe vettugt her inne på forumet, uten å bli sett på som "fjortiss"... Jeg er her for å lære, men også å dele erfaringer.

Nå drar jeg denne tråden litt langt da, men jeg tenner på pluggene når jeg hører uttrykket fjortiss, og sånne typer uttrykk. I alle fall om det assosieres med uvitende ungdom.

Fjortiss utrykket gir man etter hvordan man svarer, jeg syntes ikke du har noen fjortis faktor.

Men det er noen somikke klarerå svare noe vettugt i det heletatt og da må man skjønne at man får litt fjortis stempel.

Jeg er 30år men noen ganger kan jeg også oppføre meg litt fjortis, spesiellt når jeg har det gøy med venninner.

Syntes ikke man skal ta seg så høytidelig at man blir sur om noen sier fjortis til seg, det er jo bare å riste på hodet og gå videre, det er da man viser at man IKKE er en fjortis. :wink:

Skrevet

Fjortiss utrykket gir man etter hvordan man svarer, jeg syntes ikke du har noen fjortis faktor.

Men det er noen somikke klarerå svare noe vettugt i det heletatt og da må man skjønne at man får litt fjortis stempel.

Jeg er 30år men noen ganger kan jeg også oppføre meg litt fjortis, spesiellt når jeg har det gøy med venninner.

Syntes ikke man skal ta seg så høytidelig at man blir sur om noen sier fjortis til seg, det er jo bare å riste på hodet og gå videre, det er da man viser at man IKKE er en fjortis. :wink:

Joda. Men å insinuere at vårt forum er et fjortissforum, fordi vi har unge brukere og smileys, blir for dumt. Det forteller litt om hvor lite som skal til for å irritere folk.

Skrevet

Jeg synes hundesonen er mye mye mer oversiktlig enn Canis, jeg har vært innom canis noen få ganger,men synes det så så tamt ut liksom,men kan hende at jeg syntes det fordi jeg liker å ha litt smileys og dill dall (og jeg synes ikke det er noen fjortiss greie iallefall) koselig med masse bilder og bannere og sånn :D og så synes jeg det er så trivelig miljø, og det er kjekt med mange unge synes jeg, samtidig som det er noen som er eldre. Er fra før av medle av et annet forum (ikke hundeforum) som har den samme type forum oppsetningen så når jeg kom hit på hundesonen så ble det liksom noe kjent og en forumtype som jeg kjenner godt til Banana

hundesonen lenge leve =D>

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
    • Det ønsker gjerne forslag. Hundebarnehage kan jeg klare å google meg frem til selv.
    • Det høres ut som du virkelig har tenkt gjennom ansvaret, og at du gjør så godt du kan innenfor et skiftarbeidsliv som ikke alltid spiller på lag. Det er helt normalt at dagvakter blir den kinkige biten mange hundeeiere kjenner seg igjen i akkurat det. Og ja… oppdrettere kan si mye. Noen ganger stemmer det, andre ganger sier valpen ganske tydelig: “12 uker? Jeg? Alene? Nei takk, menneske prøv igjen.” Til syvende og sist er det jo du som lærer å lese din valp, og valpen som bestemmer tempoet. Det betyr ikke at du har gjort noe feil, eller at treningen din er dårlig. Det betyr bare at han er en liten fyr med egne meninger og akkurat nå sier han at han ikke er helt klar for lange økter alene. Det viktigste er at du prøver å finne løsninger, og det gjør du jo allerede. Det viser ansvar, ikke det motsatte. Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med forslag til hvordan du kan trene videre på en måte som passer både deg og ham. eller om jeg kan hjelpe deg å finne dyrebarnehage eller noe slikt  
    • Hvis du ikke har vært borte mer enn en time nå, og så plutselig øker til en hel arbeidsdag så er det klart at det blir problemer. Jeg vil også påstå at de færreste valper takler greit en arbeidsdag alene ved 12 uker, og synes det er ganske dårlig av en oppdretter å påstå det. Det er også litt raseavhengig, men jeg ville aldri regnet med at hunden var klar til hele dager alene hjemme ved 12 uker, uansett rase. Man henter vanligvis valpen ved 8-10 uker. Den første uken bør man være sammen med valpen og legge et trygt grunnlag, og så gradvis legge til rette for at valpen takler at man går unna, enten det bare er i et annet rom, ut og hente posten, osv. Da er det veldig individavhengig hvor fort man kan gå fram, og går man for fort fram må man ofte gå mange steg tilbake igjen. Det ER mye jobb å ha hund, og uansett hvor forberedt man er så tror jeg mange får seg en overraskelse. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...