Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Ronja på snart 12 uker leter etter et hjem der hun helst kan få brukt seg innen jakt! :)

Hun er en utrolig trivelig og kjærlig hund. Veldig lettlært er hun også. Jeg var å hilste på henne i dag og falt pladask :wub:

Hun er godt vandt til andre hunder og dyr og tar alt på strak pote!

1391508_10151622740856512_378138399_n.jp

1382348_10151622747751512_1569900105_n.j

Ta kontakt med oppdretter Boye ølstørn, 950 65 650, for mer info.

  • Like 4
Skrevet

Nææææ :wub: Det må jo være søsteren til Brienne'n min ! (og da er jo overskriften feil - NEST søtest skal det stå :innocent:

Red: og om det er noen sonemennesker som vurderer å begynne med harajakt; løp og kjøp. Er denne som søsteren, så er det en drøm av en hund å ha i hus ;-)

  • Like 1
Skrevet

Ronja på snart 12 uker leter etter et hjem der hun helst kan få brukt seg innen jakt! :)

Hun er en utrolig trivelig og kjærlig hund. Veldig lettlært er hun også. Jeg var å hilste på henne i dag og falt pladask :wub:

Hun er godt vandt til andre hunder og dyr og tar alt på strak pote!

1391508_10151622740856512_378138399_n.jp

1382348_10151622747751512_1569900105_n.j

Ta kontakt med oppdretter Boye ølstørn, 950 65 650, for mer info.

Åh, jeg vet hvor bildet er tatt :D Er det du som har tatt det? Kjenner du sivert?

  • Like 1
Skrevet

Åh, jeg vet hvor bildet er tatt :D Er det du som har tatt det? Kjenner du sivert?

Artig! :D Nei, det er ei venninde av meg som jobber der som har tatt bildet. Jeg har vært på besøk i stallen dere noen ganger. Imponerende at du kjente deg igjen fra bildet. Det hadde jeg aldri klart :P

Skrevet

Artig! :D Nei, det er ei venninde av meg som jobber der som har tatt bildet. Jeg har vært på besøk i stallen dere noen ganger. Imponerende at du kjente deg igjen fra bildet. Det hadde jeg aldri klart :P

Jeg har brukt mye tid der, men mange år siden jeg har vært der nå da. Utrolig søt hund iallefall :)

  • Like 1
Skrevet

Ånei !! Jeg som har tenkt på hygen som hare/revhund. Godt det er feil kjønn og ikke riktig tidspungt! :P

Tror han har igjen en hannhund også :innocent:

  • Like 1
Skrevet

hører ikke----!

Jo da :P Og er han like grei som søstra, merker du nesten ikke at den er der (ehhh.... nesten da :innocent: ) Så da spiller det jo ingen rolle om det er litt dårlig timing (er det noe som heter det når man får seg jakthund, forresten?? )

Red: Denne karen:

22_1678978454.jpg

  • Like 1
Skrevet

Jeg leste verdens STØRSTE hygenhund, og klikket meg inn for å se bilder av det :P Men søt var hun da!

:lol: Hun er helt utrolig søt, og veldig trivelig

Skrevet

Ja :)

Alle trøndere kjenner disse bikkjene, eller?

:lol: Jeg ekke trønder :fish:

Men jeg kjente bare til Nemi altså :aww: Gamlesjefen til gubben hadde med seg Nemi noen runder ved en jobb, så jeg har truffet henne på den måten :P

Men altså, barteland ekke så stort altså :aww:

Skrevet

:lol:Jeg ekke trønder :fish:

Men jeg kjente bare til Nemi altså :aww: Gamlesjefen til gubben hadde med seg Nemi noen runder ved en jobb, så jeg har truffet henne på den måten :P

Men altså, barteland ekke så stort altså :aww:

Å, nei.... Men oppi der, da :innocent: Barteland, ja ?

Skrevet

Ja :)

Alle trøndere kjenner disse bikkjene, eller?

Haha, Ronja er faktisk den første Hygenen jeg har møtt :lol: Rasen ga meg et veeeldig godt førsteinntrykk da!

Skrevet

Haha, Ronja er faktisk den første Hygenen jeg har møtt :lol: Rasen ga meg et veeeldig godt førsteinntrykk da!

He he, ja det ER veldig ålreite bikkjedyr, altså :) Grunnen til at jeg valgte Hygen nå, er at den beste harabikkja jeg har jaktet med var en Hygenblanding. Hun var også superenkel å ha i hus. Moren hennes igjen (Hygen) hadde faktisk en start i LP 1 i sin ungdom, med 191p, om jeg ikke husker helt feil :)

Så langt skuffer ikke den nåværende; superenkel og lettlært valp... Så får vi se om hun lever opp til forventningene i skauen - men fra dette kullet SKAL det jo fungere :wub:

  • Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...