Gå til innhold
Hundesonen.no

Reisefølge til Dogs4all ?


Red Merle
 Share

Recommended Posts

Har så utrolig lyst til å melde på Jatzy til Dogs4all i år :). Ikke minst få vært på messa, for det er jo så utrolig morro å hyggelig. Har ikke vært der side 2011. Men så var det bare dette med transport. Kan jo ta toget, men liker ikke å ta tog alene , for jeg tar jo aldri tog egentlig. Skummelt. Og ikke minst er det dyrt.

Så da lurer jeg på, er det noen her, som skal til Dogs4all i år, via Tønsberg/Horten, som jeg og Jatzy kan få sitte på med?

Jatzy kan sitte i bur eller sele (har sele selv).Hun blir ikke bilsyk, og bråker ikke. Ødelegger ikke ting. Vandt til andre hunder og er sosial med mennesker. Jeg er stort sett snill å grei jeg også :sleep:

Jeg betaler selvsagt en andel for bensin/diesel og parkering osv, alt etter som hva vi blir enige om :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig, veldig lett å ta toget fra Tønsberg til Lillestrøm, da du tar Lillehammer-toget hele veien og messa ligger omtrent vegg i vegg med togstasjonen. :) De nye Lillehammer-togene er også helt geniale mtp å reise med hund, for det er ikke faste hundeplasser, men en hel kupe en kan sitte i, så en slipper å sitte og trykke oppå hverandre. Iogm at du ikke har hund under 40 cm, så må du betale for henne, og det koster rett i underkant av 800 kr tur/retur.

Håper du tar turen uansett om du får skyss eller må ta tog, Jatzy er fin! :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal dit kun den dagen aussien stiller, det er vel søndag? Ellers så hadde jeg sikkert kunnet ta toget til Drammen.

Så tog er jo ikke helt uaktuelt. Men så jeg er nå i en situasjon, at hvis jeg skal melde på, så må det blir på forlenget frist. Det er vel 710 kr, også er det toget da, til 800 kr. Og på sånne messer er det greit med en lapp eller to til litt shopping.

Bare det å melde seg på, og reise dit med tog, vil jo da koste 1510 kr. Det er litt for dyrt, så hadde vel egentlig håpet at det var noen som hadde hatt plass til oss for en 500kr. Men det ser veldig dårlig ut :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja svarte haha. Sist jeg meldte på, så kosta det over 700 fordi jeg ikke var medlem av NKK det året haha. Jaja, noen kr spart.

Men trenger fortsatt reisefølge.

Men da "sparte" du jo 200 i påmeldingsavgift og vips er det omtrent hipp som happ å ta toget som å sitte på med noen. Hvis du virkelig vil dit er ikke det å ta toget til Lillestrøm umulig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da "sparte" du jo 200 i påmeldingsavgift og vips er det omtrent hipp som happ å ta toget som å sitte på med noen. Hvis du virkelig vil dit er ikke det å ta toget til Lillestrøm umulig. ;)

200 kr mer i bensin til den som hadde hatt plass i bilen :P Men neida, det er ikke helt uten grunn til at jeg aller helst ikke vil ta tog..Men det har antakeligvis ordna seg, spørs bare om jeg melder på eller ikke da. Usikker på om dyret er i god nok kondisjon. Må sjekke ut dommeren også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...