Gå til innhold
Hundesonen.no

Reisefølge til Dogs4all ?


Red Merle
 Share

Recommended Posts

Har så utrolig lyst til å melde på Jatzy til Dogs4all i år :). Ikke minst få vært på messa, for det er jo så utrolig morro å hyggelig. Har ikke vært der side 2011. Men så var det bare dette med transport. Kan jo ta toget, men liker ikke å ta tog alene , for jeg tar jo aldri tog egentlig. Skummelt. Og ikke minst er det dyrt.

Så da lurer jeg på, er det noen her, som skal til Dogs4all i år, via Tønsberg/Horten, som jeg og Jatzy kan få sitte på med?

Jatzy kan sitte i bur eller sele (har sele selv).Hun blir ikke bilsyk, og bråker ikke. Ødelegger ikke ting. Vandt til andre hunder og er sosial med mennesker. Jeg er stort sett snill å grei jeg også :sleep:

Jeg betaler selvsagt en andel for bensin/diesel og parkering osv, alt etter som hva vi blir enige om :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig, veldig lett å ta toget fra Tønsberg til Lillestrøm, da du tar Lillehammer-toget hele veien og messa ligger omtrent vegg i vegg med togstasjonen. :) De nye Lillehammer-togene er også helt geniale mtp å reise med hund, for det er ikke faste hundeplasser, men en hel kupe en kan sitte i, så en slipper å sitte og trykke oppå hverandre. Iogm at du ikke har hund under 40 cm, så må du betale for henne, og det koster rett i underkant av 800 kr tur/retur.

Håper du tar turen uansett om du får skyss eller må ta tog, Jatzy er fin! :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal dit kun den dagen aussien stiller, det er vel søndag? Ellers så hadde jeg sikkert kunnet ta toget til Drammen.

Så tog er jo ikke helt uaktuelt. Men så jeg er nå i en situasjon, at hvis jeg skal melde på, så må det blir på forlenget frist. Det er vel 710 kr, også er det toget da, til 800 kr. Og på sånne messer er det greit med en lapp eller to til litt shopping.

Bare det å melde seg på, og reise dit med tog, vil jo da koste 1510 kr. Det er litt for dyrt, så hadde vel egentlig håpet at det var noen som hadde hatt plass til oss for en 500kr. Men det ser veldig dårlig ut :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja svarte haha. Sist jeg meldte på, så kosta det over 700 fordi jeg ikke var medlem av NKK det året haha. Jaja, noen kr spart.

Men trenger fortsatt reisefølge.

Men da "sparte" du jo 200 i påmeldingsavgift og vips er det omtrent hipp som happ å ta toget som å sitte på med noen. Hvis du virkelig vil dit er ikke det å ta toget til Lillestrøm umulig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da "sparte" du jo 200 i påmeldingsavgift og vips er det omtrent hipp som happ å ta toget som å sitte på med noen. Hvis du virkelig vil dit er ikke det å ta toget til Lillestrøm umulig. ;)

200 kr mer i bensin til den som hadde hatt plass i bilen :P Men neida, det er ikke helt uten grunn til at jeg aller helst ikke vil ta tog..Men det har antakeligvis ordna seg, spørs bare om jeg melder på eller ikke da. Usikker på om dyret er i god nok kondisjon. Må sjekke ut dommeren også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...