Gå til innhold
Hundesonen.no

FBI - Smugling av hund NRK 16.okt kl 19.45


Ozzy
 Share

Recommended Posts

En søt og snill hundevalp er drømmen for mange. Men det både smugles og selges ulovligevalper i stor skala her i landet. Forbrukerinspektørene undersøker en kynisk dyreindustri hvor penger teller mer enn hundens velferd.

Sendes i morgen 19.45.

http://tv.nrk.no/serie/forbrukerinspektoerene/mdhp11004213/16-10-2013

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sa antakeligvis ikke noe du ikke visste fra før, men filmet undercover på et marked i Polen som solgte knøttsmå valper ulovlig, og de viste også hvilke forhold valper og tisper lever under på valpefabrikker.. Helt kvalmt.

Da er det kanskje like greit at jeg ikke så det, jeg blir så irritert av sånnt. Spesiellt når folk vet om det og velger og kjøpe lell.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Episoden ligger på nrk nett-TV.

Kjenner jeg blir sint av slike mennesker. Spesielt kokte det når de viste husky-tispa som var bundet med kjetting og kort bånd så hun ikke kunne legge seg ned, fy søren så motbydelig gjort.

Håper så mange som mulig ser denne så de får opp øya litt! Det er ikke OK å kjøpe valp på Oslo S liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper så mange som mulig ser denne så de får opp øya litt! Det er ikke OK å kjøpe valp på Oslo S liksom..

Ja, enig! Det er helt gratis å bruke hodet også. Det er i mine øyne ganske utrolig at det i det hele tatt er et merkbart marked for slikt i opplyste land. Dette var jo ikke akkurat ukjent, men bra det stadig kommer fokus på smuglerhundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert noen som ønsker å hjelpe også, som tenker at nå har de gitt den stakkars valpen et godt liv og reddet den fra valpefabrikken. Og akkurat dem skjønner man jo på en måte (altså IKKE STØTT VALPEFABRIKKER) men man har jo lyst til å hjelpe, i det minste klappe og trøste de to små som satt trykt inni transportburet på Oslo S. Blir alle disse valpene avlivet? Regner med det er for mye styr med å vaksinere og behandle dem før omplassering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert noen som ønsker å hjelpe også, som tenker at nå har de gitt den stakkars valpen et godt liv og reddet den fra valpefabrikken. Og akkurat dem skjønner man jo på en måte (altså IKKE STØTT VALPEFABRIKKER) men man har jo lyst til å hjelpe, i det minste klappe og trøste de to små som satt trykt inni transportburet på Oslo S. Blir alle disse valpene avlivet? Regner med det er for mye styr med å vaksinere og behandle dem før omplassering? 

Regner med de fleste blir avlivet, men det dummeste en kan gjøre er jo å kjøpe disse valpene. Da støtter man jo dette. Jeg skjønner at det er veldig vanskelig å la være å "hjelpe" de stakkars hundene, men det er jo ikke ukjent at disse hundene uansett dør eller blir avlivet i ung alder pga sykdom.

Edit: haha.. var litt rask med å poste.. Ikke ALLE er såpass syke at de dør tidlig, mente at det ikke er ukjent at noen av hundene er det. :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...